op zoek naar een chihuahua

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

babbii_lief

op zoek naar een chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 22:40

hoi bokkers

ik ben op zoek naar een chihuahua.
Nu kom ik op internet veel tegen dat ze best goedkoop zijn.
Ik dacht zal eens reageren.Maar dan krijg ik een email terug en moet ik wat vragen beantwoorden.
Prima heb ik gedaan.Maar wat blijkt de pups zitten in kameroen of usa of londen.
Ik weet niet of ik dit moet vertrouwen.Het zijn er best veel namelijk.
Nu zou ik graag meer van dit willen weten.

bokkers laat het duidelijk zijn dat ik weet dat chihuahua's duur zijn dat heb ik er ook voorover
vroeg me dit alleen af

groetjes

weet niet of het goed staat

Storm

Re: op zoek naar een chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:41

LZP > BB

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:42

Als je daar nog intrapt :=

Dat zijn oplichters...

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 22:44

bromfiets schreef:
Als je daar nog intrapt :=

Dat zijn oplichters...

ik trap er niet in ik koop wel een chihuahua in nederland
vroeg het me af er staan er namelijk behoorlijk wat op

ik wil echter geen discussie over dat ik erin trap dat doe ik niet.
Maar omdat er zoveel van opstaan met in de advertentie nederlandse woonplaats
vandaar

edit niet bot bedoeld :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:45

Die buitenlandse aanbieders van Chi's moet je zeker niet vertrouwen, dat zijn oplichters. Dan moet je het hondje betalen en sturen zij hem op via het vliegtuig maar dat hondje bestaat helemaal niet.

Als je een leuke chi zoekt, kun je het beste een hondje kopen via een rasvereniging (google is je vriend). Daar weet je zeker dat je een goede chi hebt voor een fatsoenlijke prijs. Dat hondje zit lang genoeg bij de moeder, is geënt, ontwormt en heeft een paspoort en stamboom. En zo hoort het, als er staat dat er geen stamboom bijzit om een banketstaaf reden zoals, er mag toch niet mee gefokt worden, is dat onzin, een stamboom kost maar een paar tientjes om aan te vragen en een goede fokker doet dat altijd.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:45

Daar moet je dus nóóit intrappen. Dan moet je vooraf betalen zonder dat je een hondje ziet en ben je je geld kwijt en je hoort er niks meer van. Ik snap sws niet hoe mensen dat kunnen doen..

En, kijk eens bij Nederlandse ChihuahuaClub site. Als je écht een chi wilt doe het dan via een goede fokker en niet via marktplaats ;) Dat is allemaal broodfok.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:47

Neem eens kontakt op met de raad van beheer op kynologisch gebied http://www.raadvanbeheer.nl/ , die kunnen je aan adressen van erkende fokkers helpen.
Dan weet je zeker dat de kans op een gezonde pup groot is en dat het hondje niet van een-of-andere aggenebisch fokker komt.
Bovendien kan je het hondje gaan bekijken voordat je besluit om het wel/niet te kopen.

Een pup uit Kamroen zou ik al helemaal niet vertrouwen, zeker als je eerst geld over moet maken.
Maar dan nog, als je een pup uit Londen, USA of toch Kameroen laat komen, moet je afwachten A)of het beestje wel gezond is, B) of het wel hét hondje is wat je hebt besteld en C) betaal je een godsvermogen voor het transport :\ .

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 22:48

storm daar dacht ik ook aan namelijk
belachelijk dat er zoveel opstaan.

Limoen dank je voor de site ga ik kijken.
ik wil ook bij een officele fokker een chi kopen.
was simpelweg erg nieuwsgierig wat er daarnaast werd aangeboden

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 22:49

Sterre dank je wel ga daar eens naar kijken

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:51

ik snap zowieso niet dat mensen een dier kopen zonder het vantevoren gezien te hebben. toen wij een nestje hadden kregen we ok mail van mensen die er een wilden maar nie wilden komen kijken maar wachten en dan meteen meenemen.
mooi niet dus!! zelfs uit zuid limburg zijn ze komen kijken hier. je kunt anders toch ook niet weten of er een klik is....

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:52

Hi ik heb zelf een chi (met stamboom) en wil je echt aanraden om ook 1 te kopen MET STAMBOOM!!! google even naar broodfokkers.........aan deze handel WIL JE NIET MEEDOEN!
ik heb al zoveek verhalen gehoord van mensen die op mp een pup kochten beide (zogenaamd) ouders aanwezig alleen geen stamboom aangevraagd etc....en zodra mensen thuis komen/pup paar dagen hebben, begint de ellende en heel veel verdriet. even googlen ajb..echt aan te raden. en rasvereninging bellen

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 22:22

Limoen schreef:
Daar moet je dus nóóit intrappen. Dan moet je vooraf betalen zonder dat je een hondje ziet en ben je je geld kwijt en je hoort er niks meer van. Ik snap sws niet hoe mensen dat kunnen doen..

En, kijk eens bij Nederlandse ChihuahuaClub site. Als je écht een chi wilt doe het dan via een goede fokker en niet via marktplaats ;) Dat is allemaal broodfok.

Allemaal is wat ruim genomen, er staan ook gelegenheidsnestjes op,
Maar ja, er zijn ook veel oplichters, broodfokkers en kruisingen te vinden ;)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 01:57

Nooit op MP enzo kijken.

Ga lekker in gesprek met fokkers van de NCC. Als ik het zo lees zou je al best snel een Chi willen, klopt dat?
Als je een goede wilt, moet je die droom nog even laten varen. Meestal ben je wel een tijdje op zoek voor je een fokker hebt die jou kan en wil helpen, en die bij jouw wensen past.

Kost veel tijd en energie, maar als het goed is heb je er dat voor over, en krijg je er een enorm leuk, gezond hondje voor terug.

Het is heel verleidelijk om van de ene op de andere dag een schattig puppie van MP ergens te gaan halen, maar doe het niet. Je zou de eerste niet zijn die er spijt van krijgt.

Oja, nog een tip, ga die fokkers van de NCC bellen ipv mailen. Ze worden overspoeld met mails (ook met belletjes trouwens), maar aan de telefoon heb je meer de kans om fijn contact te maken.

Heel veel succes met het genieten van dit mooie ras!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:09

Contact opnemen met de Raad van Beheer of de NCC.
Die kunnen je adressen geven van goede fokkers.