Vanmiddag belde mijn vader mij op. (mijn vader zit op de vrachtwagen en doet internationale transporten). Hij had een landschildpadje gevonden. Het arme diertje lag op zijn rug op een bedrijventerrein in Lot (Franstalig België) God mag weten hoelang

Halsoverkop schildpaddenvoer gehaald en vitaminedruppels, ook wat groenvoer ingeslagen. Nu zit hij eventjes in een doos met hooi, morgen ga ik eventjes een plastic bak gereed maken voor hem (wat voor bodembedekking raden jullie aan?) dan kunnen we even rustig kijken naar een aquarium of terrarium, eerst maar eens kijken of het diertje niet te erg uitgeput is

Mijn vader heeft vroeger een landschildpad gehad, deze werd in een doos gestopt met bladeren en zand en in de kelder gezet voor zijn winterslaap. Nu ben ik mijzelf een beetje aan het inlezen op het internet, maar ik kom er niet echt uit hoe het "werkt" met de winterslaap. Wanneer merk je dat een schildpad klaar is voor de winterslaap en hoe pakken jullie dat aan?
Kunnen dierenartsen ook "iets" met schildpadjes? of hebben ze daar niet voor geleerd?
Alle tips zijn welkom! Mijn broertje wil al heel lang een schildpadje, maar altijd kwam er iets tussen.
Morgen zal ik foto'tjes maken, dat doe ik het diertje nu niet meer aan.