Aangereden roodborstje wat doen ??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vanky

Aangereden roodborstje wat doen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 21:31

Hoi,

Ik kom met terug van stal, maar toen ik terug reed lag er ineens een bewusteloos roodborstje op een oprijlaan dicht langs het landweggtje waar ze allemaal pompoenen verkopen. %)
Ik reed samen met nog iemand en toen draaien we om om te kijken of ie nog leefde, gelukkig bewoog bij nog wel maar kon niet meet vliegen of opstaan.
Toen we even snel keken had hij geen plekjes en zijn vleugels waren ook niet in een rare boog.
We hebben snel een papieren zakdoekje gepakt en hem in het warme stro gelegt (bij de pompoenen :+ )
Toen zijn we maar weer verder gefietst omdat het al donker werd.
Ik hoop dat hij de koede nacht overleeft maar wat nou als ie morgen nog staads daar levent licht maar niets meet kan wat moet ik dan doen of dat ie daar dood tussen de pompoenen licht.
Moet ik hem dan laten liggen, dierenambulance, warmhouden en dan kijken of ie echt niets heeft...
HELP ME !!!

XxX I..

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:53

Ik had meteen even gebeld naar de dierenambulance, want het is eigelijk zieliger om hem een nacht te laten liggen terwijl hij zich niet kan verdedigen tegen katten of andere roofdieren. Denk niet dat ie er morgen nog levend ligt..

Waarom hebben jullie vandaag niet even gebeld? Even een belletje en je kunt aangeven waar ie ligt, dan kan je als weg moet gewoon weggaan (natuurlijk wel melden dat je er niet meer bij bent). Oppakken had ik zelf niet gedaan, vogels hebben ook ziektes en als ie aangereden is kan je door oppakken eventueel letsel vergroten.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 22:19

Loizy schreef:
Ik had meteen even gebeld naar de dierenambulance, want het is eigelijk zieliger om hem een nacht te laten liggen terwijl hij zich niet kan verdedigen tegen katten of andere roofdieren. Denk niet dat ie er morgen nog levend ligt..

Waarom hebben jullie vandaag niet even gebeld? Even een belletje en je kunt aangeven waar ie ligt, dan kan je als weg moet gewoon weggaan (natuurlijk wel melden dat je er niet meer bij bent). Oppakken had ik zelf niet gedaan, vogels hebben ook ziektes en als ie aangereden is kan je door oppakken eventueel letsel vergroten.

We hebben al vaken de DA gebeld maar toen moesten we erbij blijven omdat ze nooit weten waar het precies is en zo'n klein ding zie je niet zomaar liggen. (wij hadden zoiezo geen mobiel bij ons)
Ik heb m ook niet opgepakt hoor die jongen die erbij was (en met een zakdoek die ze hebben weggegooit daarna en daarna goed onze handen gewassen.)

Die mensen waarbij die op het pad lag waren niet thuis..
en als we hem latel liggen word ie alleen maar plat gereden

Maar wat moet ik dan doen als ie daar dood ligt morgen ;(

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:26

pb Nickeltje even, zij weet heel veel over vogels en wat te doen bij een gevonden vogeltje.
ik zet dit ook even bij BB omdat het in de HK niet veel gelezen wordt.

Vanky

Re: Aangereden roodborstje wat doen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 22:32

Dankjewel!"
Heb je misschien een link van haar profiel ?? Ik kan m bij zoeken niet vinden..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:34

Die is al lang dood nu ben ik bang. Vogels raken snel in shock en overleven dat doorgaans niet... Ik denk niet dat je wat had kunnen doen...

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 02:13

als ik er ene vind, breng ik ze binnen in het natuurhulpcentrum in de buurt.
Ze helpen vogels, en nog vanalles.
Heb er al wat pimpelmeesjes moeten binnenbrengen die door de kat bijna dood waren.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:21

En, leeft het vogeltje nog.. ?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:20

Ben ook nieuwsgierig! (Wanneer ben ik dat neit :o )