2 kittens? wat is jullie ervaring?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

2 kittens? wat is jullie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 13:52

Ik heb nu een Heilige Birmaan kitten. Het is niet zo dat ze eenzaam is want ze heeft m'n hondje (kleiner dan onze volwassenkatten) en die wil gráág spelen & knuffelen.
Ze spelen dus ook wel veel samen. Maar nou zou ik er heel stiekem nog wel een birmaantje bij willen.

Ik heb altijd het idee als je een kitten erbij neemt dat ze alleen maar aandacht voor elkaar hebben en dat je band met de kittens dan vervaagt..
Tessa is echt SUPERaanhankelijk. Die ligt echt het liefst de hele dag bij me te knuffelen.

Wat is jullie ervaring met 2 kittens?

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:57

2 kittens is alleen maar goed.
En als ze er behoefte aan heben blijven ze echt wel bij je komen.
Een mens is anders dan een kitten.
Oftewel er zijn behoeftes die jij niet kunt vervullen en een 2de kitten wel en andersom ook.

De meeste fokkers en kitten opvangs die weigeren zelfs om iemand maar 1 kitten te verkopen!

Onze eene poes was eerst ook alleen nu zinds 5 maanden heben we er een kitten bij en volgend jaar komen er nog 2 bij.
Want ik kan wel met haar knuffelen en spelen maar niet samen in de krabpaal slaapen of achterelkaar aan renne door het huis!
Hoe leuk ze de aandacht ook vindt.
Ik ben geen kat en ik zal er nooit een worden en zal dus nooit in alle behoeftes kunnen voorzien net als jij.
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 29-10-09 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Imago01

Re: 2 kittens? wat is jullie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:58

DOEN!!!

Ik heb twee zussen maar had ze wel tegelijkertijd natuurlijk. Het is aan jou om de aandacht een beetje over die 2 te verdelen...

Ik heb er nooit maar dan ook een seconde spijt van gehad!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:59

Ja, ik zou er eentje bijnemen. :j
Is goed voor de sociale ontwikkeling en ze zijn minder eenzaam.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:01

ik begrijp dat je nog meer katten hebt én een hondje? dan hoeft het voor het kitten niet speciaal om er nog een kitten bij te nemen, die heeft dan al genoeg sociale kontakten. Voor jezelf is het wel leuk om er nog eentje bij te nemen, ze kunnen zo leuk samen spelen dat je daar uren naar kunt kijken!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 14:05

Ja ik heb nog een HTK van 11. Die kijkt er niet naar op of om, en is meest buiten. En een Brits Korthaar van 4 jaar en die doet heel moederlijk over Tessa. En m'n hondje dan daar speelt ze veel mee.

Dus ze is opzich niet eenzaam. Maar ze heeft ook niet echt een kattenmaatje waar ze veel mee samen kan zijn.

M'n hondje & Tessa liggen nu wel samen op schoot, tegen elkaar aan _O-

liann15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:08

Doen zou ik zeggen het is hier goed uitgepakt wij hebben dan ook wel broer & zus maar later kwam er nog 1 kleintje aan die werd goed geaccepteerd ze kunnen nu niet meer zonder elkaar !

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:11

Je zou er ook bijvoorbeeld een gewone (asiel?) kitten/jongere bij kunnen nemen. Birmanen zijn niet bepaald goedkoop en neem aan dat je ouders dat moeten betalen?
Maakt je birmaantje niet uit of het een HTKje is of een andere birmaan hoor

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 14:17

Het gaat wel specifiek om een Birmaan, omdat we in de toekomst een catterynaam willen aanvragen. Ik weet dat het Tessa niet uitmaakt of het een birmaan of htk is. Maar als er een kat bij komt is het een birmaantje.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:27

Dan zou ik je ouders eens lief aan kijken voor nog een Birmaan erbij :) beter nu twee jonkies als straks een oudere en weer een jonkie erbij.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:28

Zoek dan wel een Birmaan uit geselecteerde lijnen die getest zijn op alle voorkomende erfelijke ziektes etc. Als je een cattery wilt beginnen zul je wel goed fokmateriaal moeten nemen en niet alleen voor het vermeerderen. Maar goed, je komt ook op het Birmanen forum dus dát zul je al wel weten :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 14:39

ja weet ik, het nestje dat ik op het oog heb komt ook uit geteste ouders enz. ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:48

Wat ik heb gedaan voordat ik mn catterynaam heb aangevraagd is eerst eens lekker gaan showen met mn poezel, dan weet je een beetje (want het blijft een jurysport) of je kat inderdaad aan de rasstandaarden voldoet en het qua uiterlijk dus geschikt is om mee te fokken. Toen ze al kampioen was heb ik pas mn cattery naam aangevraagd.
Ook heel veel kletsen met/vragen aan mensen op show is erg leuk en goed om je te verdiepen in het fokwereldje, je leert dan een hoop.
Het boek van Esther Verhoef over fokken is ook erg leerzaam.

Het zoeken naar een kitten is ook al erg leuk om te doen, bij mij gaat het ook weer kriebelen maar ik moet me inhouden. Er is er nog eentje in de 'maak' en ik heb er al genoeg, maar het is zó leuk!

edit: [HK] [HK]de boktcattery-mensen had je deze al gevonden?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 14:53

Ja, dat topic had ik gevonden, ook al eens in gepost :)

En thanks voor die tips. Ben me inderdaad al flink aan het inlezen enzo. Bevallingen van katten heb ik al wel vaak meegemaakt van onze HTK's paar jaar geleden. (Nu gelukkig gesteriliseerd)
Ik ga ook eerst showen :D Lijkt me al super om te doen! :D en oooh al die kittentjes, ik red het gewoon soms niet meer dan denk ik 'Oh die kleur wil ik ook nog! Oja en die ook!'
Pfff.. waarom zijn ze ook zo schattig :=

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:58

ik ga zondag naar de kittendag van de noren, met mn eigen kitten, maar je ziet er weer zoveel bij elkaar en allemaal even schattig!
zucht... er kunnen maar zoveel katten op mn bed dus meer dan dit kan echt niet. (heb er momenteel 6 lopen, waarvan 2 tijdelijk)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 14:59

Haha wij hebben nu 3, waarvan 1 birmaan da's natuurlijk heel weinig van die mooierds.. haha.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 15:01

Enne, dan heb je er dus maar 4 := Kan best nog wel wat bij :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:11

en 1 in de maak, dus 5.
6 is me echt teveel kom ik nu achter, passen er maar 5 op bed anders pas ik er niet meer bij.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 15:13

Haha moet je groter bed kopen :=
Nee maar is wel veel inderdaad 6..

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:34

MOET JE DOEN.....

Ik heb er 2 ook zusjes en is zooo leuk. Ze hebben beide momenten dat ze bij mij komen zitten. De zwarte altijd wanneer ik achter mijn pc zit en de andere als ik op de bank in naar bed ga bij me is.

Tuurlijk halen ze samen veel kattekwaad uit maar dat moet. Aan de andere kant vind ik alleen te zielig zo samen is gewoon leuk.

Ben trouwens echt een hondemens maar ik geniet toch wel als die 2 boven aan het raam staan te wachten op mij. Ik heb niet het idee dat ze in hun eigen wereldtje leven.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 01:27

Absoluut doen, hartstikke leuk, ook voor het kitten :j

Wij hadden vorig jaar onverhoopt 2 kittens i.p.v. 1 en dit jaar hadden we een nestje van 3. Heel gezellig en ze slopen elkaar i.p.v. jou :D

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:36

Wij hebben nu natuurlijk een nestje, maar de kittens zoeken juist ook heel veel contact met ons. Liggen vaak met z'n allen op schoot te pitten of te spelen. Dus ik geloof niet dat je met 2 kittens geen band met ze opbouwt. Maar je kan wel gewoon even weg zonder je schuldig te voelen, want dan hebben ze elkaar om te spelen en om warm te houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:41

Ik denk inderdaad dat het fijner is om er een kitten bij te nemen :)
Wij namen er ook twee, maar de ene kwam iets eerder dan de ander. Hierdoor was mijn kitten een paar dagen alleen. Ik merkte echt dat ze stukken leuker werd toen mijn andere kitten erbij kwam.

Daarbij kunnen ze nu lekker samen ravotten, eerder hing ze in mijn benen als ze wilde spelen :') Au. Ze komen nog steeds veel naar mij en mijn vriend toe, dus daar zou ik me niet al te veel zorgen om maken. Misschien dat de band anders wordt, maar niet minder. En anders betekend niet altijd slechter natuurlijk :)

Mocht je besluiten nog een kitten erbij te nemen: have fun!

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:49

Ik heb ook 2 kittens (zijn nu volwassen) 2 zusjes en ben echt blij dat ze elkaar hebben spelen veel en liggen samen in een mandje te slapen terwijl dat eigenlijk niet past....en kwa aandacht is het goed te doen hoor en de ene is erg gesteld op mijn vriend en de andere op mij dus ze komen niks te kort.

naenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:06

Absoluut doen!
Wij hebben ook twee kittens van 10 maanden en zijn echt hele goede vriendinnen van elkaar. Het is echt heel leuk om ze met elkaar te zien kroelen of donderjagen.
En de aandacht komen de dames wel halen als ze er zin in hebben (de mijne zijn wat eigenzinnig :Y) )