Muis in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Muis in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 20:23

En natuurlijk ben ik zo'n muts de dat beest niet met gif ofzo uitroeit, maar ik ga een val kopen waar ze in blijven leven.

En dan krijg je het dilema, wat doe je ermee. Het lijkt me best grappig om een muis in een hok te hebben, kep ook prima de ruimte. Maar het lijkt me dat wilde muizen dat dan weer niet zo leuk vinden?

De andere kant is loslaten in St. Stephens Green, 3 km van huis, dwars door de stad heen. Maar gaat hij dan niet binnen no time dood?

Sussie85

Re: Muis in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:27

In ieder geval niet net naast je deur weer buiten zetten. Het beesje is eerder terug binnen als jij. Dus als je de muis niet terug in huis wilt hebben zo snel mogelijk uitzetten nadat je het beesje gevangen hebt in een bos in de buurt.

Noek__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:32

Wij hebben hier ook eens zo n kleine knaager in huis gehad, wij hebben die dan gevangen met een muisvriendelijke val met chocolade, en buite uitgezet, achter onze tuin. En af en toe zag ik hem -of een van zijn broertjes of zusjes- wel eens door ons kippenpark lopen . Ik zei steeds tegen mezelf dat hij dat was, maar wellicht was da een andere ;) Toch voor men geweten te sussen. Werd er zo verliefd op als k hem losliet :o

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:33

Het ligt er helemaal aan wat voor muis het is.In het najaar zijn het vooral de 'buitenmuizen' (molmuisjes, bosmuizen, etc.) die dan ineens een warm plekje zoeken voor winterslaap. Zij knagen niet je huis kapot etc.
Dat zijn dus echt andere dieren dan 'huismuizen'. Dat zijn de knagers en de muizen die aan je voorraad gaan zitten snoepen.
Een molmuisje kun je gerust weer buiten neerzetten; dan zoekt deze wel een ander plekje.
Een in het wild opgegroeid dier zou ik nooit in een kooitje zetten.... helemaal niet grappig voor het dier. >;) Ze gaan dan meestal snel dood.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 20:35

Hmmm ik zal hem in ieder geval niet loslaten naast de deur, maar in St. Stephens Green, wat goed 3 km verderop is. Als hij er dan nog in slaagt om terug te komen, dan verdient hij het.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:35

Kom op, strooi ewoon vergif, je krijgt dalijk nog zoveel muisen in huis, endaarbij ze stinken als ellende

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 20:36

Ik ga geen vergif strooien, het is een walgelijke, pijnlijke manier van doodgaan en dat beestje heeft me helemaal niets misdaan.

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:37

Als je toch ruimte genoeg hebt: 2 cavia's kopen, dan komen er geen muizen meer binnen!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 20:39

En dat vind ik dan weer van die stomme beesten :P

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:40

Wij hadden van die blauwe blokjes in de winkel.

Serieus, ik zal even aan me baas vertellen dat ze een cavia moet kopen...

(Zie het al voor me, cavia in een bikini winkel :D )

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:42

wel 2 dan he, 1 is zielig! :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:46

3 ratten, werkt beter dan caafjes en ik vind ze net iets leuker...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 20:47

Ja maar die hebben dan wel weer heel erg veel ruimte nodig, en dat heb ik dan weer niet.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:48

Ik heb hier laatst wel een muis gevonden heb hem gewoon snel in een kartonnen doos geduwt en buiten gezet. Toen liep er alleen 10min later een kat met een muisje van het zelfde formaat en kleur voor mijn raam langs dus vrees dat ik hem niet echt geholpen had :Y) .

Ben er niet perce tegen om gif te gebruiken hangt ook een beetje van af hoe groot probleem het is. Als ze er al lang zitten en het zijn er veel kan je wel blijven vangen met je dier vriendelijke val, Bovendien hebben wij ook wel eens gehad dat de muis het doorkreeg en toen was dus iedere keer het aas uit de van zonder dat hij een muis had gevangen. Wilde muizen in een kooitje houden zou ik niet doen, denk niet dat je die tam krijgt of dat je ze daar een plezier mee doet.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:51

Ik doe ze altijd via een muisvriendelijk valletje naar buiten :P

ik pak het valletje op en breng het in het bos langs ons huis en laat ze los :)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 00:03

Wij hebben er ook last van maar we krijgen ze niet eens te pakken..

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:19

Ik had laatst ook binnen een muis gevangen, had er gewoon een beker bovenop gezet haha, zie: http://kizz-rianne.hyves.nl/album/37323 ... state__=11

Ik had hem toen wel gelijk in de tuin vrij gelaten, eigenlijk niet zo slim maar nooit meer een muis gezien. Als ik jou was zou ik hem een stuk verderweg brengen. ;)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:23

ik zet gwn de hond of de kat erbij als die niks doen hebben ze geluk tenzij ze vat het gif gaan eten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 15:33

R0oszs schreef:
ik zet gwn de hond of de kat erbij als die niks doen hebben ze geluk tenzij ze vat het gif gaan eten

Daar heb ik wat aan deze tip! Super bedankt! Behalve dat ik geen hond heb, geen kat heb en geen gif wil strooien. Maar verder +:)+

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:06

kizz_rianne schreef:
Ik had laatst ook binnen een muis gevangen, had er gewoon een beker bovenop gezet haha, zie: http://kizz-rianne.hyves.nl/album/37323 ... state__=11

Ik had hem toen wel gelijk in de tuin vrij gelaten, eigenlijk niet zo slim maar nooit meer een muis gezien. Als ik jou was zou ik hem een stuk verderweg brengen. ;)

Diervriendelijker kan bijna niet +:)+ _O-

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:26

Had ik pas toevallig ineens een muis in me slaapkamer. Beestjes vind ik niet eng maar als er savonds ineens een door mijn kamer schiet, nou dan gil ik wel even. Normaal pak ik ze zo met mijn hand op, maar was zo geschrokken dat ik dat niet meer durfde :+. Meteen licht aan, en er achter aan offcourse, nou toen kwam die uit een doos springen, ik een doosje erbij maar kreeg hem er niet in. Uiteindelijk zag ik hem niet meer en durfde niet meer op mn kamer te slapen (dadelijk loopt ie snachts over me heen, dat vind ik dan weer niks, ook al doen ze niks ;l). Maar goed, vond ik hem vanmorgen, dood. (Zat onder me kast klem). Want had ook vallen gezet (Van die hokjes, dat hij bleef leven) en snapte al niet waarom hij daar maar niet in zat.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:31

senna21 schreef:
kizz_rianne schreef:

Diervriendelijker kan bijna niet +:)+ _O-

Haha, dat had ik ook, gauw een pan op gegooid :D En toen heeft mijn moeder hem ergens los gelaten :D
Hij was zo schattig :+:

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:46

oh sorry maar dan zou ik hem vangen en buiten zetten ;) en kijken waar ze vandaan komen