pijnbestrijding bij de hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

pijnbestrijding bij de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 21:11

Mijn herplaatser Guusje is een buitengewoon moeilijk hondje.

Ik denk steeds vaker dat ze veel pijn heeft. Ze is gehard, door het asiel, en kon daar niets met haar pijn.

Ik zou haar graag iets geven. Als ze dit een poosje krijgt en haar gedrag veranderd hierdoor, weet ik dat ze dus pijn heeft.

Ze is panisch voor de DA, die levert haar enorm veel stress op. Ze zit op de D.A.P. spray. ;) Helpt wel iets.

Heeft iemand een tip voor me?

Anoniem

Re: pijnbestrijding bij de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:01

Novacam kun je krijgen bij de DA, het is niet schadelijk.

Je zou het eens proberen, als je merkt dat haar gedrag verandert, heeft ze idd pijn. Dan nog zul je uit moeten vinden met je DA wat het voor pijn is, en waar die vandaan komt.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 22:05

Yamcha schreef:

Je zou het eens proberen, als je merkt dat haar gedrag verandert, heeft ze idd pijn. Dan nog zul je uit moeten vinden met je DA wat het voor pijn is, en waar die vandaan komt.

Is dat een algemeen middel, of specifiek gericht op iets?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:10

voor mijn honden heb ik rimadyll, kreeg ik zo mee bij de dierenarts.
vervelend voor je hond, misschien een homeopatisch middel iets of kun je het voorleggen aan je DA

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 22:17

timokyana schreef:
voor mijn honden heb ik rimadyll, kreeg ik zo mee bij de dierenarts.
vervelend voor je hond, misschien een homeopatisch middel iets of kun je het voorleggen aan je DA

Ik bel ze ook zeker op hoor ;)
Ik hoop iets mee te kunnen krijgen zonder consult.

Deze DA is niet zo van de homeopatie. Verder een top DA, dat weer wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:09

Antheman schreef:
Yamcha schreef:

Is dat een algemeen middel, of specifiek gericht op iets?

Specifiek voor het bewegingsapparaat, maar het werkt voor meer. Het is een goede pijnstiller, heel effectief :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:13

Mijn vorige oude hond heeft ook een tijdje aan de rimadyll gezeten, maar kon er niet tegen. Hij kreeg er gigantisch uitslag van. Toen we stopten met de rimadyll was de uitslag ook snel verdwenen. Schijnt wel vaker voor te komen. Hij heeft het daarna nog een paar jaar heel goed gedaan op Metacam.

Heb je ook enigzins een idee waar de pijn vandaan komt? Waar heeft hij pijn? succes in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:30

@ TS: Metacam en Novacam zijn hetzelfde medicijn.

Mijn DA is overigens helemaal geen fan van Rimadyl.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:37

En terecht denk ik. Je hoort vaak dat veel dieren last hebben van vervelende bijwerkingen. Ik zou het ook niet meer zo snel voor mij dier gebruiken, toen wist ik nog niet beter.

Grappig, heb ik ook weer wat geleerd, wist niet dat het hetzelfde was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:40

Volkomen terecht, Rimadyl is heel slecht voor de maag, maar ook voor de lever.

Ik wist het ook niet, mijn DA raadde het middel af, en stelde voor (voor de laatste weken van Beau) Novacam te gebruiken, waar hij idd heel goed op reageerde :)

Ik heb denk ik gewoon geluk, en een erg goede DA :)

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:43

Ik zou adviseren voor je iets gaat geven voor langere tijd eens te kijken naar de bijwerkingen van het medicijn. Die kunnen behoorlijk zijn. Als je iets voor langere tijd zoekt zou ik op zoek gaan naar bijvoorbeeld een homeopatisch middel. Ik zelf gebruik pijncompositum van de Groene Os.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:21

Ik geloof niet erg in homeopathische middelen.
Als je het voor jezelf neemt, vind ik het prima, jij gelooft er wss in, dus zal het ook wel voor je werken.

Alleen dit is voor je hond, en je hond moet een medicijn hebben waarvan je wéét dat het werkt, anders is het waardeloos. Heb wel gehoord van honden, die kregen homeopathische middelen, baasje bespeurde geen verandering in gedrag. Conclusie: hond heeft geen pijn.
Toch op aanraden van DA hond overgezet op reguliere medicatie, en de hond was opeens veel vrolijker, energieker en beweeglijker.......
Dat heeft mij toch aan het denken gezet.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:23

Daar sluit ik me volledig bij aan...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 19:53

Diaantjev schreef:
Ik zou adviseren voor je iets gaat geven voor langere tijd eens te kijken naar de bijwerkingen van het medicijn. Die kunnen behoorlijk zijn. Als je iets voor langere tijd zoekt zou ik op zoek gaan naar bijvoorbeeld een homeopatisch middel. Ik zelf gebruik pijncompositum van de Groene Os.

Ik wil graag homeopatisch!
Ik wist niet dat de Groene Os hier wat voor had, ik ga meteen zoeken.

Overigens krijg ik volgende week een reading met mijn hond en dan hoop ik duidelijkheid te krijgen over evt pijn.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:46

DA aan huis laten komen scheelt al heel veel, doe ik ook bij mijn katten (schuwe zwervers)

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:50

Naar de dierenarts en bepalen waar de eventuele pijn vandaag komt. Kijk of je iets homeopatisch kan krijgen zodat de hond rustig blijft en desnoods iets van de dierenarts zelf voordat je met d'r naar de dierenarts gaat. Straks is er iets ernstigs aan de hand met de hond en loop je te modderen met homeopatische middelen. De dierenarts kan je in ieder geval helpen om de pijn te achterhalen en dan kan je altijd nog kiezen voor een bepaalde behandeling.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 20:53

Lovely1 schreef:
Naar de dierenarts en bepalen waar de eventuele pijn vandaag komt. Kijk of je iets homeopatisch kan krijgen zodat de hond rustig blijft en desnoods iets van de dierenarts zelf voordat je met d'r naar de dierenarts gaat. Straks is er iets ernstigs aan de hand met de hond en loop je te modderen met homeopatische middelen. De dierenarts kan je in ieder geval helpen om de pijn te achterhalen en dan kan je altijd nog kiezen voor een bepaalde behandeling.

Volgens mij was ik vrij duidelijk in mijn beginpost ;)

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:00

Pollewoppy schreef:
Mijn vorige oude hond heeft ook een tijdje aan de rimadyll gezeten, maar kon er niet tegen. Hij kreeg er gigantisch uitslag van. Toen we stopten met de rimadyll was de uitslag ook snel verdwenen. Schijnt wel vaker voor te komen. Hij heeft het daarna nog een paar jaar heel goed gedaan op Metacam.

Heb je ook enigzins een idee waar de pijn vandaan komt? Waar heeft hij pijn? succes in ieder geval.

Jeetje, daar zeg je wat zeg. Mijn hond zit nu sinds een half jaar ook standaard aan de rimadyll maar hij heeft sinds een tijdje allemaal uitslag ( kale jeuk plekken) op ze'n rug. Hier heb ik na laten kijken en ze weten niet precies wat het is, heb een zalfje en spray meegekregen maar gaat niet echt weg. Zal toch is overleggen of het niet van de rimadyll komt, waar hij het trouwens echt prima op doet! Mijn hond heeft atrose en opstartproblemen, met de rimadyll, nergens last van. Metacam heeft hij na een operatie gehad maar raakte hier erg van aan de dunne. Hmm ben wel blij dit te lezen!