Rare titel misschien, maar mijn teefje (tibetaanse terrier x stafford achtige van 2 jaar oud) doet de laatste maanden wat raars.. xD Elke keer als ze in het bos ergens aan snuffelt en ze houdt op met snuffelen dan duwt ze haar neus tegen haar flank, en loopt dan pas verder. Ook als je haar straft dan brengt ze snel haar neus naar haar flank. Of als ze van schoot afspringt (na even knuffelen) en ze staat op de grond dan brengt ze meteen haar neus naar haar flank. Andere honden heb ik nog nooit zoiets zien doen, dus ik vroeg me af of mijn teefje misschien een tik heeft? Of is er een logische verklaring voor? En hebben andere bokkers dit ook wel eens gezien bij hun hond? Misschien maak ik me maar druk om niks en is mijn teefje gewoon een beetje raar Ik hoor het graag
ellepel
Geplaatst: 26-10-09 17:20
raakt ze ook echt haar flank aan? of gaat ze alleen met haar neus die kant op
als die vol zitten kan je dit voelen. Misschien niet de meest hygienische klus, maar je kan ze zelf ook voor een groot gedeelte uit knijpen. als ze vol zitten voel je dit zo. je tilt de staart van je hond op, en je voelt met je vingers naast de anus, je moet een klein beetje drukken om te voelen of ze vol zijn, als ze vol zijn voel je dit omdat je dan 2 soord van knikkers voelt naast de anus, deze kan je op de zelfde manier uit knijpen zoals je voeld, alleen moet je dan harder knijpen en een soord van melk beweging maken, als je dit niet aan durft en ze zitten toch vol, kan je het ook door de DA laten doen. die brengt een vinger in de anus en drukt zo de anaalklieren uit! en meestal kruikt dat niet al te fris! en in de meeste gevallen is het zo erg dat je amper adem kan halen haha