Mag de hond mee in de metro (rotterdam)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miss_nadine

Mag de hond mee in de metro (rotterdam)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 12:06

Ik wil vandaag eigenlijk met het openbaar vervoer richting mijn moeder omdat zij vandaag 50 jaar word en mijn vriend pas wat later kan.
Nu wil ik graag de hond mee nemen maar ik kan op internet weinig vinden over het met hond reizen. Wel staat er dat je de brede poortjes kan gebruiken om met je hond toegang tot het perron te krijgen maar nergens staat of je ook voor je hond moet betalen. Weet iemand dit? En zoja moet je hond dan een eigen ov-chip hebben? Maakt het nog verschil of het een grote hond is? Het gaat namelijk om een labrador dus het is geen schoot hondje..

Alvast bedankt!

Marchador

Re: Mag de hond mee in de metro (rotterdam)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:21

In de metro weet ik het eerlijk gezegd niet. In de bus weet ik dat het verschillend is per chauffeur. De ene stempelt de hond wel af en de ander niet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het verleden heel vaak de hond mee heb genomen in het openbaar vervoer, bus en tram in de buurt hier en daar heb ik nooit voor haar hoeven te betalen.

Wil je het echt weten ik denk dat je het dan het beste aan de bestuurder kunt vragen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:22

Ik denk dat als jij je hond netjes onder controle hebt, hij prima mee mag.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:28

In de bus moet je voor een grote hond betalen met roze strippenkaart voor je hond. Net zoveel strippen als waar je zelf voor reist. Ik dacht altijd dat dit in de metro hetzelfde was, maar zeker weet ik het niet.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:33

ik heb een tijd geleden mee in de metro gehad in rotterdam je moet wel mee afstempelen

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 12:35

Frances schreef:
In de bus moet je voor een grote hond betalen met roze strippenkaart voor je hond. Net zoveel strippen als waar je zelf voor reist. Ik dacht altijd dat dit in de metro hetzelfde was, maar zeker weet ik het niet.

Ja klopt, alleen hebben we in rotterdam geen strippenkaart meer maar een ov-chip. Deze kaart is alleen voor mij dus ik heb geen mogelijkheid om dus apart te betalen voor de hond. Daarom vind ik het ook zo lastig..

jumpingxgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:37

Mijn pa werkt in rotterdam als BOA
Ik kan het aan hem vragen als je wilt??

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 12:39

jumpingxgirl schreef:
Mijn pa werkt in rotterdam als BOA
Ik kan het aan hem vragen als je wilt??

Als je zou willen heel graag! En anders zoek ik wel even een telefoonnummer op. Had eigenlijk wel verwacht dat het op de website zou staan maar ik kan niks vinden over betalen.

jumpingxgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:44

ik heb hem gesmst ;)

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 12:45

jumpingxgirl schreef:
ik heb hem gesmst ;)

Hartstikke lief :D , ik ga even snel douchen en dan bekijk ik dit topic weer! Zit gewoon nog in mijn pyama haha.

jumpingxgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:07

Ik heb me pa gebeld want het duurde mij te lang :P
Maar je hond mag mee voor gratis je hoef niks extra te betalen
Ook grote honden mogen gratis mee dus maak je maar geen zorgen.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 14:27

jumpingxgirl schreef:
Ik heb me pa gebeld want het duurde mij te lang :P
Maar je hond mag mee voor gratis je hoef niks extra te betalen
Ook grote honden mogen gratis mee dus maak je maar geen zorgen.

Echt heel erg bedankt voor de moeite! Super dat ze gratis mee mag, dan kan ik dat zeker vaker doen!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:30

ik hoorde ook een keer dat je niks voor een hond hoeft te betalen als hij op schoot past.
waren een stel meiden die gingen met de trein, ze hadden 3 honden bij zich waarvan 1 kleine en 1 grote hond.
conductuur kwam langs en wou zien. dus zij die hond op schoot genomen en toen hoefde ze niks te betalen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:37

Floorsil dat klopt ook wel in de theorie, of nou ja niet dat ik weet bij de treinen. Ik heb in mijn cursus ook een stukje gehad over honden in het OV en wat jij zegt kregen wij ook. Wanneer je hond op schoot kan dan mag het gratis mee, maar kan dit niet dan moet er betaald worden.
Overigens vaak werkt het in de praktijk wel anders. Maar ook per regio kan dit verschillen.

jumpingxgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:51

Jaa heb gevraagd en ook gezegt dat het een vrij grote hond was toen zei me pa al is het een sint bernard het mag gewoon gratis mee.
dus hij hoef niet opschoot om gratis mee te kunnen en anders zeg je maar dat je de dochter van John van Straten kent ;)