Kat langs de weg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mellanii

Kat langs de weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 16:22

Heey!
Nou ik reed vanochtend naar stal om op wedstrijd te gaan.
Op een begeven moment houd een vrouw mij aan of ik even wil komen.
Nou ik denk even kijken wat er is, en toen wees ze naar een poes die in de bosjes zat.
Ze vroeg wat we er mee moesten doen want zei kon er niks mee.
Nou ik heel lief de stal eigenaar aangekeken of ik haar niet mee na stal mocht nemen.
Oke vooruit neem maar mee! :)
Ze zat ontzettend te mauwen en super aanhankelijk, en denk dat ze rond de 6 weken is.
Heb haar op stal gezet met een bakje water en een beetje brood ( heb haar ook wat vis voeding gegeven uit een bakje )
Nu loopt ze gewoon op stal rond en morgen neem ik haar mee na de dierenarts voor een controle.
Ze had wel al wat ontlasting gelaten en dat zag er gewoon goed uit.
Maar ik vertrouw het niet zo omdat haar buik ontzettend bol is.
Misschien omdat ze lang niks gegeten heeft?
Want toen ik haar wat te eten gaf, at ze echt alsof ze een week niks had gehad!
Nou denk ik bij mezelf, wat is hiermee gebeurd?
Weggelopen of gedumpt omdat ze waarschijnlijk ziek is?
Ik weet het niet, maar als ze gedumpt is ( wat ik denk ) is het echt schandalig!
Het is ook echt een super mooie poes.
Wat zouden jullie doen.... de poes houden op stal of wegbrengen naar een dierenasiel?
Maar dat vertrouw ik niet zo omdat ik zelf in de dierenverzorging zit, en weet wat er soms mee gebeurd.
Hier thuis mag ik haar ook niet houden.

Moest het even kwijt! :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 16:27

Met een bol buikje dan denk ik dat deze kat nodig ontwormd moet worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 16:28

Ik zou eerst eens contact opnemen met de juiste instanties of ze niet vermist wordt. Laten controleren of ze een chipje heeft etc.

Verder verzet ik dit topic even naar BB.

LZP - BB

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 16:29

Wat goed dat je haar hebt meegenomen!
Het bolle buikje zal vast van het eten komen, maar je kunt het altijd even na laten kijken door de da! Kunnen ook wormpjes zijn.

Wij kregen een paar weken terug op het werk ook een zwart jong katje om de deur gezet. (mijn bazin heeft nogal wat jonge dieren opgevangen in de loop der jaren) Kiki (het poesje) was nog maar iets van 6 weken en eigenlijk een zakje botjes :( Nu is ze lekker aangekomen en loopt het liefst de hele dag achter je aan! In het begin na het eten ook een beste bolle buik, maar nu ze regelmaat heeft en is aangekomen is dat al een stuk minder..

Vind het schandalig dat dieren te jong bij hun moeder worden weggehaald en dan ook nog eens gewoon ergens gedumpt worden..
Blij dat er mensen zijn die de diertjes dan een kans geven :D
Als je de mogelijkheid hebt zou ik haar lekker houden, dan heeft ze een vaste en vertrouwde omgeving om op te groeien!

edit: ze kan idd ook vermist worden, dat zou je nog uit kunnen zoeken

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 16:29

Ben ik ook zeker van plan!
En ook voor vlooien.
Ga er morgen gewoon mee na de dierenarts, dan maar wat centjes uitgeven, kan haar ook niet aan haar lot overlaten..
En kijk dan meteen of ze gechipt is!

Ja ze loopt ook continu achter je aan!!
Echt lief! :)

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 17:53

Wat goed dat je haar niet aan haar lot hebt overgelaten :j
Ik ben benieuwd wat de DA zegt en of ze een chip heeft. Wat doe je als je erachter komt dat ze helemaal geen baasje heeft?

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 17:54

Dat bolle buikje zal komen door wormen. Goed dat je morgen even langs de DA gaat :D Ik zou als ze niet gechipt is haar houden op stal. Katjes van die leeftijd zouden normaal nog lekker bij mams zitten en niet al verkocht zijn aan een nieuw baasje waardoor ze is weggelopen. Het lijkt me waarschijnlijker dat ze gedumpt is.. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Je kan ook eens op marktplaats kijken of er een poesje wordt vermist.

ruth91

Re: Kat langs de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 17:57

wat zieligg! dat bolle buikje is denk ik ook van de wormen ja..

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 17:58

ik heb het zelvde mee gemaakt! een bol buikje,komt gewoom omdat hij/zij te veel heeft gegeten! ;) had ik ook,ik dacht dat het wormen waren,maar ik ze had gewoon te veel gegeeten,helaas mocht ik haar niet houden en is ze nu naar een asiel. vaaak is het een halve zwerf (wilde) kat. wel ff laten inenten enzo en dan mag je hem gewoon mee naar huis nemen ;) heel schattig zeker!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 20:07

Als ze geen baasje heeft hou ik haar!
De eigenaar van de paarden vind me gek dat ik er geld aan ga uitgeven voor de DA omdat ze toch alleen op stal is en zo weg kan lopen.
Maar ik heb het er voor over en ga er alles aan doen om haar te houden en zorgen dat ze bij me blijft :)
Ze is ook echt heel aanhankelijk, echt een schatje! :)
Ik zal morgen eens foto's maken :D

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 20:18

Ik heb bij vermist gekeken overal op het internet.
Kan helaas niks vinden.
Ben benieuwd of ze gechipt is.
En wil toch wel een goede reden hebben waarom de kat niet meer bij het baasje is als ze een baasje heeft.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:34

Ook ik zou laten controleren of ze niet een chip heeft en als vermist is opgegeven.
En weet jij veel, misschien is het beestje op ontdekkingsreis gegaan en is het te ver van zijn thuis afgelopen waardoor misschien wel verdwaald. Of misschien wel helemaal niet verdwaald maar aanhankelijk naar mensen toe en hebben jullie dit beestje van zijn plekje weg gepakt om het zelf te houden.
Geloof me dit is echt niet aanvallend bedoeld, maar ik zou erg boos zijn als iemand mijn kat van straat weg zou pakken omdat hij aanhankelijk is naar anderen toe en er toevallig iemand is die hem oh zo leuk vind.
Ik vind het tof dat jullie dit beestje wel geholpen hebben, voor hetzelfde geld was hij of zij? overreden door een auto.
Maar ik zou wel naar de dierenarts gaan om te controleren op chip.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 15:12

Ben na de DA geweest geen chip niks.
Heb overal voor vermist gekeken ook niks.
En het beestje mag toch echt wel blij zijn dat ik haar nu onderdak en eten en drinken heb gegeven want ze zag er behoorlijk uitgemergergd uit!
Wat zou jij doen ??
Als dat beestje de longer uit dr lijf zit te mauwen?
Laten staan,, nee sorry maar dat ga ik niet doen.
Heb haar ontwormd en vlooienmiddel gegeven.
En zal ook echt advertenties plaatsen of iemand haar mist.
Maar als echt iemand haar zou missen zou ik toch wel iets erover kunnen vinden op internet of bij de DA?
Of via plakbiljetten lijkt mij ?

En ontdekkingsreis... een jonge kat hoor je tot 2-3 maanden binnen te houden en niet buiten.
Er zal echt wel iets gebeurd kunnen zijn, maar ik kan niks vinden over baasjes die haar missen.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:15

Er zijn veel mensen die hun kat gwn langs de weg dumpen en als ze zo klein zijn kunnen ze hun weg nog niet vinden naar huis, ik denk niet dat ze gemist wordt

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:19

De mijn is trouwens ook een vondeling, ze zat in het park helemaal uitgemergeld en miauwend en ze mankte nog ook, heb haar naar de dierenarts gebracht en ze was nog erg jong en ze mankte omdat de kussentjes van haar pootjes waren verbrand (wie doet nou zo iets??), ik denk niet dat iemand haar miste hoor, het arme ding gelukkig is ze nu rond en gezond.
Spijtig genoeg ken ik veel verhalen van mensen die hun beest gwn dumpen.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 15:27

Daar ben ik dus ook zo bang voor!
Dus ik hou haar gewoon lekker binnen.
En kijk gewoon even rond of ze vermist word.. :)
Maar anders is ze heel welkom bij ons :)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:39

ik heb sinds een paar weken ook een kitten, dat samen met moeder en nog een kitten gedumpt was :(
de redders, die het dumpen letterlijk zagen gebeuren (auto stopt, katten er uit, auto rijdt weg) konden de andere 2 katten helaas niet vangen, alleen dit kitten.
ze was mager, angstig, had wormen..
nu ontwormd, begint wat aan te komen, groeit als kool en super vrolijk!
loopt me idd ook elke stap achterna, ik heb nu voor de veiligheid altijd de schoenen maar uit binnenshuis, want ze loopt letterlijk naast mijn voeten steeds!
en als ik even ga zitten een heel zacht miauwtje, en wil ze op schoot :+:
ik ben elke keer als ik haar zie zo blij dat ze nu veilig is, en gevonden is!
hopelijk hebben de andere twee zich weten te redden, moeder met jong... ze waren er vandoor gegaan samen..

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 18:24

Ja is toch echt geweldig als je die arme beestjes weer een warm plekje geeft ! :)
Echt super dat jij ze ook dit warme plekje hebt gegeven ! :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:51

Mellanii schreef:
Ben na de DA geweest geen chip niks.
Heb overal voor vermist gekeken ook niks.
En het beestje mag toch echt wel blij zijn dat ik haar nu onderdak en eten en drinken heb gegeven want ze zag er behoorlijk uitgemergergd uit!
Wat zou jij doen ??
Als dat beestje de longer uit dr lijf zit te mauwen?
Laten staan,, nee sorry maar dat ga ik niet doen.
Heb haar ontwormd en vlooienmiddel gegeven.
En zal ook echt advertenties plaatsen of iemand haar mist.
Maar als echt iemand haar zou missen zou ik toch wel iets erover kunnen vinden op internet of bij de DA?
Of via plakbiljetten lijkt mij ?

En ontdekkingsreis... een jonge kat hoor je tot 2-3 maanden binnen te houden en niet buiten.
Er zal echt wel iets gebeurd kunnen zijn, maar ik kan niks vinden over baasjes die haar missen.

Nee joh absoluut niet dat ik hem zou laten staan. Maar dat je bij de dierenarts bent geweest is hartstikke goed.
Ik bedoel alleen maar te zeggen, ga er niet direct vanuit dat hij gedumpt is. Ze hebben mijn kat ook wel eens van de weg geplukt die miauwt en is aanhankelijk.. ze hebben hem veel eten gegeven. Ik ben hem ook eventjes kwijt geweest terwijl ik toch melding heb gedaan dat hij vermist was.
Sommige mensen kijken niet verder dan hun neus lang is, deze mensen bijvoorbeeld dachten dat hij een zwerver was... ja hij zat veel buiten maar kreeg van ons genoeg voedsel.
Nogmaals ik bedoel het niet aanvallend dus vat het ook niet zo op dan :)

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 23:24

Nee oke, nu is het wat duidelijker!
Maar nee, ik heb echt veel gezocht of het beestje vermist was, ook aan mensen gevraagt die in de buurt van die plek waren maar niks.
Dus ik hou haar gewoon, en als ik alsnog iets kan vinden bel ik ze uiteraard op :)
Maar als je dit zelf hebt meegemaakt met je kat snap ik het wel dat je dat niet zo leuk vind.
Maar ben toch bang dat deze niet van iemand is.