Wie heeft dit ook met zijn hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JamieShanin

Wie heeft dit ook met zijn hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 09:58

wij hebben een jack russel rui van 3jaar, een ruig harige,
maar wat wij nu al tijden hebben is dat hij z'n hele rug kapot schuurt.. we hebben hem al met meerde dingen behandel met shampoe's en met bethadine shampo maar we weten het ff niet meer en de DA ook niet echt.
is er miss een homeopathies middel tegen?
we plukken hem op tijd.
maar miss is er iemand die dit heeft mee gemaakt of ook dit probleem heeft en dat is op gelost?

ik hoor het graag

dit is een foto van hem.
Afbeelding
Afbeelding
op deze foto is hij net geplukt

ps.ik heb al getemt ik weet dat hij verkeerd staat ik wist niet waar anders.

Plaisir

Re: Wie heeft dit ook met zijn hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:00

Mijn Golden Retriever deed dit ook altijd, op een gegeven moment hebben we een allergietest gedaan en toen bleek dat hij allergisch was :).

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 10:06

waarvoor mag ik vragen en zo'n allergie test kan je laten doen bij de DA?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:08

allergie test laten doen en vt eens proberen met eiwit arme voeding
onze oudere hond reageerd erg op de eiwitten in het voer

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:10

Onze jack russel doet het ook,hij is alleen allergisch voor vlooien.
Als hij maar denkt dat er 1tje zit gaat hij al schuren.
Bij hem is het ook voornamelijk in het voorjaar en de zomer.
Bij ons is het dus heel goed opletten,kammen,en tijdig voorzien van goede antivlooien spullen.
Maar contact opnemen met een DA is altijd prima natuurlijk.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 10:10

dat hebben we al bij onz krijgen ze allen brok voer dat allen bestaat uit vlees

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:12

Onze Jackrussell had dit ook en ik heb hem laten testen door http://www.natuurlijkinbalans.nl hij bleek allergisch te zijn voor het voer wat hij kreeg.
Nu krijgt hij voer op basis van vis, en dit gaat goed.

Ook is hij allergisch voor vlooien maar dat is ook onder controle nu.

Hij heeft eerst een reinigings kuur gehad en nu is alles weer helemaal rustig.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:14

Olivierlover schreef:
waarvoor mag ik vragen en zo'n allergie test kan je laten doen bij de DA?

Hij was allergisch voor vlooien en we kregen later bij de da zo'n speciaal wasspul ervoor.

Wij konden het niet bij onze da doen, wij moesten naar een speciale kliniek in Amsterdam :) Maar dat is al zo'n 12,13 jaar geleden en weet niet of het nu veranderd is.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:16

ik kreeg eergisteren de tip om onze hond schapenvet te geven. kun je gewoon kopen bij de dierenwinkel. ik weet dus nog niet of het werkt maar kwaad kan het zeker niet!

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:17

Dikke kans dat zijn anaalklieren uitgedrukt moeten worden. Dat is een heeeel vies werkje, ik raad je dus ook aan dit door de DA te laten doen! ;)
Onze hond had dit ook altijd, de DA schoof het altijd op allergie, tot we bij een nieuwe DA kwamen en bleek dat de anaalklieren uitgedrukt moesten worden. Toen was het hele probleem opgelost!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:21

De meeste honden met een allergie voor voedsel, zijn allergisch voor de granen en gluten die in de brokken zitten. Ook de bij die granen behorende mijten en stofjes.
Probeer eens een granen en gluten vrij dieet.

Wat de anaalklieren betreft, dit is toch echt iets wat de dierenarts niet had kunnen missen. Dit is TE voor de hand liggend. Aangezien je in je verhaal stelt dat je al vaker bij de DA bent geweest, en hij het ook niet meer weet, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat dit het probleem kan zijn. ;)
Als dat wel het geval zou zijn is het wel een hele kortzichtige (lees visueel gehandicapte) dierenarts :P

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:22

Tsja, onze eerste DA heeft hier ook nooit naar gekeken.. achteraf had ie dat niet mogen missen, maar blijkbaar zijn niet alle DA's zo oplettend!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:24

kun je dat zelf ook zien dan?? (aangezien de da het ook kan zien moet je het zelf ook kunnnen toch?)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:24

Ronne schreef:
Dikke kans dat zijn anaalklieren uitgedrukt moeten worden. Dat is een heeeel vies werkje, ik raad je dus ook aan dit door de DA te laten doen! ;)
Onze hond had dit ook altijd, de DA schoof het altijd op allergie, tot we bij een nieuwe DA kwamen en bleek dat de anaalklieren uitgedrukt moesten worden. Toen was het hele probleem opgelost!

Dan gaan ze toch 'sleetje rijden' maar niet hun rug kapot schuren?

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 10:31

Ronne schreef:

dat gebeurt altijd op tijd hij gaat daar regelaamtig voor naar de DA

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 10:32

Laika schreef:
De meeste honden met een allergie voor voedsel, zijn allergisch voor de granen en gluten die in de brokken zitten. Ook de bij die granen behorende mijten en stofjes.
Probeer eens een granen en gluten vrij dieet.

krijgen alle dieren bij ons orijen

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:32

Ok, dan zal het dat niet zijn!

@Abeltje: sleetje rijden kan, maar onze hond beet het gewoon kapot.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 10:33

Abeltje77 schreef:
Ronne schreef:

Dan gaan ze toch 'sleetje rijden' maar niet hun rug kapot schuren?

dat dacht ik ook

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:33

WouOele schreef:
Onze jack russel doet het ook,hij is alleen allergisch voor vlooien.
Als hij maar denkt dat er 1tje zit gaat hij al schuren.
Bij hem is het ook voornamelijk in het voorjaar en de zomer.
Bij ons is het dus heel goed opletten,kammen,en tijdig voorzien van goede antivlooien spullen.
Maar contact opnemen met een DA is altijd prima natuurlijk.

Onze jack heeft precies hetzelfde. wij geven hem nu elke 3 maanden een pipet met vlooien ontworming etc in 1.
werkt goed.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:35

Wat je zelf aan allergie kunt doen, is misschien even lastig, maar je moet hem een tijd lang vlees geven dat hij ZEKER nog nooit gehad heeft. Bijvoorbeeld alleen paardenvlees, of alleen schapenvlees. Misschien stopt hij dan met schuren. Daaraan kun je goed een voedselallergie herkennen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:36

De ene hond zal gaan sleetje rijden, de andere hond bijt het gebied rond zijn staart kapot, en weer een andere hond gaat schuren en met schuren zijn ze niet zo kieskeurig wat het plekje betreft.
Je kan het zelf ook voelen, zien is moeilijker. Als je naast de anus aan weerszijden een dik bultje kan voelen dan is de kans groot dat ze uitgeknepen moeten worden. Aan de hand van wat er uit komt, kan de dierenarts bepalen of ze gewoon te vol zitten, of zelfs ontstoken zijn. In het laatste geval moet dat dan natuurlijk ook behandeld worden.

Orijen is goed voer, alleen als je hond dus een allergie voor stofmijten zou hebben, zou je daar ook last van kunnen hebben.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 10:36

Abeltje77 schreef:
Wat je zelf aan allergie kunt doen, is misschien even lastig, maar je moet hem een tijd lang vlees geven dat hij ZEKER nog nooit gehad heeft. Bijvoorbeeld alleen paardenvlees, of alleen schapenvlees. Misschien stopt hij dan met schuren. Daaraan kun je goed een voedselallergie herkennen.

krijgt hij al ehh ong een jaar of zo sind we hoorden dat broken met granen ook heel slecht zijn voor lever darmen enz zijn we op orijen over gegaaan dit werd ons als het beste aan bevolen zamen met prins voer

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:58

maar wat ik bedoel is dat je hem vlees moet geven dat hij nog NOOIT gehad heeft. en dan geen brokken: vlees.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 12:12

Ik had een hond die heel erg allergies was voor wassen.Geen enkel shampootje verdroeg hij.Spoelen met schoon water en verder niks:het ging gelijk beter.

Tetris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:42

Het kan helaas van alles zijn. Vaak helpt het om eens goed te kijken naar zijn voer. Bijvoorbeeld het overgaan op vers vlees, of juist vegetarisch voer zou zomaar kunnen helpen.
Je kan ook eens telefonisch contact op kunnen nemen met een dierenarts die meer gericht is op homeopathie en natuurgeneeskunde. Zelf werk ik bij holistisch praktijk voor dieren den hoek (holistischdierenarts.nl), maar je kunt natuurlijk ook naar een plek gaan bij jou in de buurt.
Hopelijk vind je een oplossing voor hem..!