Am Bull, wat weegt ie en foto's?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Am Bull, wat weegt ie en foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 01:49

Beetje rare titel maar ik zou graag foto's zien van Amerikaanse Bulldoggen van 14 weken oud, plus een gemiddeld gewicht op 14 weken.

Vrienden van ons hebben namelijk een pup gekocht en ik vind hem dun, klein en erg onderbespierd maarja, ik ben een Duitse Dog gewend, maar zelfs met in mijn achterhoofd dat ie dus kleiner zal zijn hoe Baruch destijds was vind ik hem nog klein.
Voor mijn gevoel heeft ie de grootte van een pup van 8-9 weken dus vandaar dat ik me afvraag wat een normale grootte/gewicht is, dus als het even kan foto's met mens erbij zodat de grootte wat in de schatten valt.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 15:43

Annelies; meestal kan je bij een amerikaanse bull in het begin het aantal weken in kilo's aanhouden.
Dus 14 weken is ook 14 kilo.

Mijn bull zag er op 15 weken zo uit;

Afbeelding

Ze is de grootste
Heb je een foto van die pup?

anneliesdj

Re: Am Bull, wat weegt ie en foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 22:56

:oo Zijn die voorste 4 allemaal 15 weken?
Jee, das echt een verschil, ze zijn zowieso groter en ook grover, dikkere pootjes, bredere borst.
Maar dat had ik eigelijk wel verwacht :=
Ik weet niet wat hij nu weegt, durf ook niet goed te gokken maar 14 kilo weegt ie zeker niet, mijn zoon is 13 kilo en die is een stuk zwaarder als hem, denk dat de pup zeker onder 10 kilo zit, beetje ruim genomen.
Ik weet dat een pup niet veel spieren heeft maar dat je alle ribbetjes kunt zien, plus heupbotjes... :n
Dat was zaterdag zo, hij had wel een heel bolle buik, gister nog even een tuigje gebracht en toen zag hij er wel beter uit, ribbetjes en heupjes waren niet meer zo zichtbaar en hij was een stuk vrolijker.

Ik heb een paar foto's met de telefoon gemaakt maar die wil ik liever niet plaatsen aangezien het niet mijn hond is.

Wat ik vooral opvallend vond was dat ze zeiden dat alle pups uit het nest zo klein waren toen ik vroeg of ze soms de kleinste hadden uitgezocht.
Als het goed is zijn ze er vandaag mee naar de DA geweest, zal zo eens sms'en, ben benieuwd hoe het ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:18

O dan is hij echt te licht voor zijn 14 weken....dat verklaard ook wel waarom je zijn heupbotjes zag....
Gelukkig gaat het nu beter!
Begrijpelijk dat je geen foto's plaatst zou ik ook niet doen, maar zou je hem naar mij op willen sturen?
(Puur interesse ik heb namelijk heel wat pups gezien!) :D
Mss kan ik dan een beter oordeel geven.

De pups op de foto waren van 24-10-2008 ze waren begin juli geboren dus idd een week of 13-14.
De meest linkse was de schraalste die kregen ze maar niet dik.

Ik hoop voor je dat je vriendin een goede bull heeft gekocht is toch wel een hond met wat erfelijkheidsproblemen. Welke lijnen komt de pup als ik vragen mag of is dat niet bekend en was het een pretnestje?

anneliesdj

Re: Am Bull, wat weegt ie en foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 03:56

Ik heb even ge'smsd, schrik niet!
Hij weegt 6,5 kilo, de da vond hem wel iets te licht maar niet verontrustend.
Hij zei dat het wel goed zou komen, hij had ze vaker zo gezien en volgens hem trekt de grootte en het gewicht wel bij.
Nu heb ik dus ook mijn twijfels bij de da.

De pup heeft wel papieren, weet alleen niet de ouders. Het nest was wel min of meer een ongelukje, de fokker had iig gezegd dat ze vorig jaar ook een nestje hadden gehad en eigelijk een jaar over hadden willen slaan. Ze hadden daar 4 honden waarvan dus 2 Am Bulls.