gehandicapte wilde eend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SorayaDL

gehandicapte wilde eend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 16:50

Hoi!

Vandaag ging ik wat brood voeren aan de eendjes die bij mij in het park rondwaggelen. Daar liep een eend tussen waarvan de rechterpoot wat naar binnen stond en waarvan het bovenste gedeelte van de snavel weg was voor de helft. De ondersnavel is nog intact, je ziet dus een gedeelte tong.
De eend zal waarschijnlijk aangereden zijn geweest ofzo, geen idee hoe dit anders zou kunnen, maar dit moet wel al een tijd terug zijn gebeurd.
Maar nu mijn dilemma, de eend loopt nog goed, wel wat strompelig, maar redt zich heel goed tussen de andere eenden. Ook kan de eend eten, met wat meer moeite, maar hij kreeg toch aardig wat brood te pakken tussen al die andere eenden. Moet ik me nu bekommeren om deze eend en de dierenambulance bellen of niet? De dierenambulance zal de eend waarschijnlijk afmaken, wat beter zou zijn als de eend zichtbaar pijn zou hebben of zich niet zou kunnen redden. Maar dit is dus niet het geval....dilemma, dilemma. Wat is nu wijsheid??

Alvast bedankt.

Anoniem

Re: gehandicapte wilde eend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:52

Als hij zich goed kan redden zou ik hem lekker laten gaan.
Zo lang hij geen zichtbare pijn heeft en zijn mannetje staat kan de Dierenambulance ook niet veel doen om hem te helpen lijkt me.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:53

Ik zou de dierenambulance bellen.
Als ze brood gevoerd krijgen, krijgt hij eten, maar wel erg eenzijdig.
Maar als niemand brood geeft, zal hij ws niet goed aan zn voer kunnen komen en dan is de winter een lange lijdensweg voor hem

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:55

als de eend zich niet zou kunnen redden dan had het ook niet zo lang door kunnen leven met deze handicap........

maak je maar geen zorgen om die eend, die eend komt er wel :)

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:01

En zo niet dan gaat hij dood, sneu maar waar dat is de natuur. Maar als jij nou eens de hele winter brood geeft komt het zeker goed :+

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 19:30

Morgen ga ik mijn dierenarts eens bellen om te vragen of eenden met zulke snavels zichzelf nog goed kunnen voeden en dan zeker in de winterperiode. Vind het te wreed om zo'n beestje langzaam dood te laten hongeren, ook al is dit de natuur. Dan liever een snelle dood.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:32

dan pak je een buks en schiet je het dier dood.........

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 19:43

Dat zou een oplossing zijn ja, als ik zo'n ding in huis zou hebben en zelf zou willen schieten. Het voorwerp heb ik niet en die eigenschap ook niet, dus dat gaat over.