Onze pup al bijna 3 weken oud!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

Onze pup al bijna 3 weken oud!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 12:59

Hai! :wave:

Mígan is geboren! 3 oktober 2009.

Zoals beloofd zal ik hier trots foto's showen van onze kleine pup! Hij is nu bijna 3 weken oud en komt rond 4 september bij ons wonen! Het is een Siberische Husky. De vader is Whyatt (http://home.tiscali.nl/anjagerritsen/ma ... untain.jpg)en de moeder is Oprah(http://home.tiscali.nl/anjagerritsen/fe ... h%2003.JPG).

2 dagen oud :+:
Afbeelding

Hier 1 week oud;
Afbeelding

En 2 weken oud... Groeit hard! :=
Afbeelding

En de foto die ik net heb gehad via de mail, 17 dagen oud. :+:
Afbeelding

Tips e.d. over de Husky zijn trouwens van harte welkom! Niet veel over te vinden, ja tuurlijk op internet wel maar wil graag persoonlijke verhalen horen. :j

Mígan groeit op in Landgraaf bij kennel Nikolatsjka, dat is zuid Limburg. Dus voor ons niet te doen om elke week heen en weer te rijden. We zijn met 2 week geweest en gaan met 4,6 nog een keer kijken en met 8 weken gaan we hem ophalen :j Zijn zo trots als een pauw!! :D

:wave:

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:05

Husky's zijn kleine monstertjes }:) Mijn vriend en ik hebben er 'samen' eentje (woont bij hem aangezien wij nog niet samenwonen) en dat is echt een kleine duivel in een mooie verpakking hoor.

Wat ik in het kort kan vertellen (over die van ons dan want dat zal zoals altijd wel van hond tot hond afhangen):
- WEGLOPERS (let hier echt énorm goed mee op want dat hoor ik vaak van Husky-baasjes)
- kieskeurige eters
- hyperactief
- kunnen écht zeurrrrren
- slim
- lief tegen kinderen maar opdringerig naar ander honden

Let wel, ik zei al dat dit mijn persoonlijke bevindingen zijn .. Ik vind het eigenlijk wel snoepjes hoor, maar je moet er mee om kunnen gaan dat is wel een feit. Veel plezier hoor O:) !

Wallie

Re: Onze pup al bijna 3 weken oud!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:06

heey gefeliciteerd hoor!!
wat een enorm knap hoofd zeg!! pff mag je trots op zijn..

in nov. zijn wij ook trotse eigenaar van een pupje.. jeehjj ;)

geniet ervan!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:13

Wij hebben dan geen Husky maar een alaskan Malamute, maar hebben redelijk hetzelfde karakter geloof ik.

Ben het met shanelle eens over het weglopen. Die van ons komt nooit los, komt namelijk echt niet meer terug.
Pas op met schapen, poolhonden staan nogal bekend voro hun schapen'liefde'.
Ze kunnen verschrikkelijk veel geluid maken, vooral hun geloei gaat overal doorheen.

Dus raad je wel aan er goed fanatiek mee aan de slag te gaan en erg consequent te werk te gaan :)

Verder zijn het echt super honden.

Over hun bewegelijkheid doe ik geen uitspraken aangezien die van ons 10 is en dienst doet als ademend vloerkleedje als hij thuis is.
Wil je met hem naar buiten gaan, stuitert hij zowat tegen het plafond op. Iedereen schat de leeftijd ook verkeerd :)
Die van ons vind trouwens kleine hondjes echt te gek, grote honden moet ie stoer tegenover doen en wordt er behoorlijk wat gegromd :)
De dierenarts hoort bij het luisteren van de longen/hart ook alleen maar GRRRRRRRRRRRRRRRRRRGRRRRRRRRRRRRRRR :+

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:17

Haha ja da's waar ook, was ik er nog vergeten bij te vertellen, die voorliefde voor andere viervoeters .. Regelmatig gaat mevrouw effe lekker alleen 'stappen', en dan vind ze het in het bijzonder geweldig leuk om langs de buren te gaan die kippen en kuikens hebben lopen (is jammer genoeg écht niet goed afgelopen) en een andere keer was ze dan weer naar een soort mini-boerderij'tje gegaan en zat ze in de schapenstal (gelukkig was mijn vriend er toen op tijd bij & werd HIJ het slachtoffer -> de bok viel hem aan in het hok :D))

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:21

Shanelle schreef:
Haha ja da's waar ook, was ik er nog vergeten bij te vertellen, die voorliefde voor andere viervoeters .. Regelmatig gaat mevrouw effe lekker alleen 'stappen', en dan vind ze het in het bijzonder geweldig leuk om langs de buren te gaan die kippen en kuikens hebben lopen (is jammer genoeg écht niet goed afgelopen) en een andere keer was ze dan weer naar een soort mini-boerderij'tje gegaan en zat ze in de schapenstal (gelukkig was mijn vriend er toen op tijd bij & werd HIJ het slachtoffer -> de bok viel hem aan in het hok :D))

Yup daar moet je echt mee opletten hoor. Zijn toch wel regelmatig berichten geweest van uitgemoorde schapenkuddes :\ 9 van de 10 keer is het een poolhond geweest.

Het is ook: hoe meer je met de hond doet, hoe meer hij nodig heeft ;)
Dus ga je er eenmaal mee aan het fietsen, zal je elke keer een stuk verder moeten. Is ook wel logisch natuurlijk, bouwt als een gek conditie op.

Die van ons houdt helemaal niet van water en nat worden, weet niet of dat bij allemaal zo is.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:40

Mijn zwager heeft er ook een en dat weglopen is zeker een karaktertrekje, hoewel hij op het strand bijvoorbeeld wel goed los kan. Verder inderdaad dol op schapen/konijnen (om achteraan te jagen dan), en ook paarden om z'n tanden in te zetten. Met kinderen is ie ontzettend lief en hij luistert verder goed, maar heeft wel echt een consequente leider nodig.
Met andere honden kan het op zich wel, maar hij is vrij dominant, dus als een andere hond zich niet onderdanig toont dan pikt hij dat niet.

Ik vind het geweldige dieren, die van mijn zwager is ook prachtig mooi, is een hele grote husky, lijkt qua bouw ook meer malamute, maar het is toch echt een husky.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 13:45

Gelukkig gaan we met 8 weken meteen op cursus en gaan we hem bijleren hoe hij zich moet gedragen. Niet een cursus om het beestje naast je linkerbeen stil te laten zitten. :+ Maar echt om hem manieren bij te leren wat wel nodig is. Weglopen lukt bij ons alleen via de voordeur, als hij via de tuin weg wil moet hij eerst een paar meter naar beneden springen wat hij denk ik wel laat. Hebben een enorm dakterras waar hij dus gewoon los kan. Al maken we het hekwerk nog wel even wat hoger.

Verder ben ik op de hoogte van alle nare eigenschappen. :+ Waarom we voor een Hus zijn gegaan is eigenlijk ook karakter, hij is gewoon een lid van de familie op zich, is niet een toevoeging maar echt eentje die op zichzelf staat. :+:

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:49

het zijn niet voor niks sleede honden met hart en nieren daar kunnen ze hun lusten aan kwijt (overtollige energie)

prachtige honden zijn het veel succes ermee

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:52

Hm, heb ik nog een toevoeging op .. Die van ons kan echt wel een uitzondering zijn, maar is wel al eens luttele meters naar beneden gesprongen (lag ook aan onszelf eigenlijk). De raam naar het dak stond open en ze is daar toen doorgekropen en van het dak naar beneden gesprongen. Is niet ont-zet-tend hoog, maar toch! Mevrouw had gelukkig geen mankementjes daarna.

Wat me ook nog net te binnen schiet is dat Zeyna echt maar 1 baas heeft. Mijn vriend zijn moeder geeft de hond ook regelmatig eten, laat haar ook al eens uit etc, maar zij heeft haar niks te zeggen. Als mijn vriend daarentegen de kamer binnen komt, is ze een echte engel :D Wij hebben thuis 2 honden, dus ik ken wel ìets van honden, maar zelfs als ik met d'r alleen ben heb ik hoegenaamd geen 'gezag' .. :+

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:52

mn zwager heeft ook een husky ook een enorme wegloper , ze heeft al en keer de kippen van een buurtgenoot vermoord en zelfs een koi karper uit een vijver gestolen.....

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:55

Gefeliciteerd met de kleine hummel,wat een dotje zeg!Veel succes ermee. Heb zelf geen verstand van husky's......

Ik neem aan dat ze 4 dec komt en niet 4 sept?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:59

Zou inderdaad voor de zekerheid de hekken maar wat ophogen :j. Dat 1 baas is ook wel een beetje zo, maar dat hangt heel erg van jezelf als persoon af, die husky van m'n zwager is ook het meest op hem en mijn ex gericht (zij hebben hem eerst samen gehad), maar ik heb hem ook wel eens mee gehad naar het strand en naar mij luistert hij ook perfect. Het is net of je gezag uitstraalt of niet denk ik. Ik heb het nog niet echt meegemaakt dat een hond niet naar me luistert, voor zover ik me kan herinneren althans (afgezien van mijn eigen dove ouwe sok ;) ).

Goed dat je wel meteen op training gaat, zeker bij dergelijke honden moet je dat echt doen.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 15:24

4 december ja. :o sorry. Ik ga met hem op cursus maar wil wel dat vriendlief ook mee gaat en regelmatig een keer alleen gaat. Het is wel de bedoeling dat hij ook naar hem gaat luisteren. Al heeft mijn vriend in ouderlijk huis altijd honden gehad en ook husky's en ik niet, daarom wil ik juist dit stukje training mee nemen omdat ik geen flauw idee heb hoe zoiets werkt. :)

sjaakiekira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:26

Wat een schatje :~ ze kijken wel altijd boos, teminste dat lijkt zo :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:32

Faelivrin schreef:
4 december ja. :o sorry. Ik ga met hem op cursus maar wil wel dat vriendlief ook mee gaat en regelmatig een keer alleen gaat. Het is wel de bedoeling dat hij ook naar hem gaat luisteren. Al heeft mijn vriend in ouderlijk huis altijd honden gehad en ook husky's en ik niet, daarom wil ik juist dit stukje training mee nemen omdat ik geen flauw idee heb hoe zoiets werkt. :)

Je krijgt wel een hoop aandacht met een huksy (of malamute zoals wij) op straat hoor! Kinderen vliegen erop af, iedereen wil em aaien.

Die van ons wordt altijd voor Husky 'uitgescholden' laatst zelfs voor vetet husky :\ maar ja dat is nou net het verschil tussen een malamute en een huksy: een malamute is veel breeder