Wordt stapelgek van de buurkat, wat kan ik doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Wordt stapelgek van de buurkat, wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 19:41

Ik en mijn vriend wonen in een appartement boven een 'winkelcomplex' (supermarkt en twee winkels er naast), er zijn zo'n 10 appartementen aan elkaar geschakeld met de balkons en we kijken uit op het dak van de supermarkt.
Nu hebben wij twee poezen en een kleine poezenren op het balkon met de kattenbakken waar ze graag zitten om lekker buiten te zijn (zijn binnenpoezen), een buurvrouw van een aantal balkons verderop heeft ook twee katen, een kater en een poes. Ook grotendeels binnenkatten maar ze lopen een aantal uur per dag buiten, ze komen dan alleen op het dak en daar zit ook mijn probleem. Ik wordt stapelgek van de jonge kater, het enige wat hij de hele tijd doet is bij ons op het balkon zitten, of op de richel van het balkon (1e verdieping) grenst aan de tuin van de buurvrouw naast de winkel (begane grond). Wanneer hij op de richel zit loopt hij de hond van de buurvrouw uit te dagen waardoor die gaat blaffen en blijft blaffen tot hij naar binnen wordt gejaagd (dmv een hoop geschreeuw) door de buurvrouw die enorm slecht ter been is (waardoor de hond al erg weinig buiten komt, helaas). Als de hond binnen is begint ie aan onze poezen, hij zit constant voor het raam (hele achterzijde woning is glas) te wachten tot de onze buiten in de ren zitten of voor het raam en dan is t knokken. Blaze, brommen, schreeuwen en slaan tegen het glas of het kippengaas van de ren. En mijn meiden zitten achter gaas of glas en kunnen hun territorium dus niet verdedigen.
En dat gaat door tot ie weg is en hij gaat níét weg, blijft zitten met een een plumeau van een staart. Wegjagen heeft hij ook nog nooit van gehoord, tikken op het glas is wel interessant, naar buiten gaan en wegjagen is enthousiast op je afrennen om je kopjes te geven en je plat te knuffelen ^)
Hij interesseert zich totaal niet voor 'ksst', roepen of whatever (plantenspuit nog niet geprobeerd, die is kapot). Bovendien zitten onze poezen dan te dringen voor de hordeur om naar buiten te gaan wat ze niet mogen, erg handig :') en moet ik de knippen van de deur halen en de sleutel omdraaien voor ik uberhaupt buiten ben :P
Ik kan op het moment ook heel weinig, door indirect toedoen van de bewuste kat zit ik nu minstens 4 weken in het gips vanwege een enorme glaswond in mijn arm met de vraag of alle functies behouden blijven. (In het glas gevallen toen ik hem weg joeg op het balkon).

Stel ik me aan? Of hoe kunnen we ons balkon wat onaantrekkelijker maken voor hem? De poes hebben we totaal geen last van, die is bang van onze meiden en durft zich niet te vertonen in de buurt van het balkon. Ik voel me ook niet echt de persoon om te vragen of ze haar katten binnen wil houden, eigenlijk. Maar nu ik hele dagen thuis zit vanwege mijn arm en meneer zich meerdere keren per dag meld op het balkon heb ik er echt genoeg van...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:56

Ik zou het gewoon melden bij de eigenaar misschien kunnen die en de eigenaar van de hond bepaalde tijden af kunnen spreken zodat de hond en kat elkaar niet meer tegen komen.

Vjestagirl

Re: Wordt stapelgek van de buurkat, wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:57

De kat, vangen en naar asiel brengen onder het motto dat je een zwervertje in huis had zitten.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 20:00

Dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk helaas :') Zij laat de katten buiten als ze thuis is en ze werkt erg onregelmatig. Bovendien los ik daar mijn probeem niet mee op helaas.Voel me ook zo banketstaaf om te vragen of ze haar katten niet meer buiten wil laten...

We hebben best redelijk contact met de buurvrouw over de dieren, dus zover wil ik (nog) niet gaan eigenlijk :+
Maar net als van die anti kattendingen als spray enzo, dan zorg ik er zeker ook voor dat mijn poezen niet meer buiten willen komen? Bovendien zal hun geur de anti kat wel overtreffen, zeker?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:03

Ja kan dan toch aan de buurvrouw vragen of zij ook wil zorgen dat haar katten niet meer van t balkon af komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:26

Oplossing is vrij simpel, een hele grote emmer water. Mss dat hij het nog een tweede keer probeert, maar kans is groot dat hij nooit meer terugkomt.
Zo heb ik heel wat katten weggejaagd bij mn vollaire.

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:29

We hebben hier soortgelijk probleem en wat wij doen(beetje cru misschien) glas water naar ze toe gooien. Dus toch de plantenspuit fixen.

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:30

Chiqa schreef:
Oplossing is vrij simpel, een hele grote emmer water. Mss dat hij het nog een tweede keer probeert, maar kans is groot dat hij nooit meer terugkomt.
Zo heb ik heel wat katten weggejaagd bij mn vollaire.

Dit kwam ook als eerste bij mij op. Zodra je hem weer ziet en de kans krijgt emmer water eroverheen.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:33

emmertje erover vind ik zielig voor 't diertje, kan je het balkon niet afschermen ofzo? of kei hard achter die kat lopen dat hij weg rent van de schrik?

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 00:46

Lastig, hoe los je dat het beste op zonder ruzie te krijgen met je buurvrouw.. Ik denk wel dat ik het zou zeggen, want zolang zij niet weet dat haar kat stress veroorzaakt bij jou kat blijf jij, ben ik bang, met dat probleem zitten.. En wie weet is ze wel bereid om haar katten op gezette tijden naar buiten te doen.. Wel het risico lopend dat als ze er niets van wil weten en jij het op een gegeven moment zo zat bent en die emmer water over hem heen kiepert, ze wel weet in welke hoek ze het moet zoeken.. ;)

Ik heb gelukkig katten die niet onder de indruk zijn van vreemde katten in de tuin, er is er zelfs een die bovenop de ren komt zitten en van boven naar beneden zit te turen..
Het enige waar ze hoteldebotel van raken is een vogel in de tuin, dan zijn ze instaat zich door de ren heen te persen..

Heb je die buurvrouw al vertelt dat je, je hand verwondt hebt bij het wegjagen van haar kat? Vind ik wel al een mooie opening om dat probleem eens bij haar aan de kaak te stellen..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:30

Kun je het niet zodanig afzetten dat hij niet meer voor je raam kan zitten of op je balkonrand?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 11:00

Raveltje, jij begrijpt me goed! Wil goed contact houden, maar wil niet dat ze zich schuldig voelt om mijn arm :o
Binnenkort maar eens kijken of ik haar tegen het lijf loop, mijn vriend vind dat ik me om belangrijkere zaken druk moet maken, maar ja, hij heeft er geen last van :+

Cissy; dat is geen optie, mag niet van de VVE en het staat me ook een beetje tegen dat ik mijn balkon van een hekwerk moet voorzien voor andermans katten, dat zou ik alleen doen zodat mijn katten dan meer ruimte hebben buiten en mn vriend wil dat absoluut niet :') (een net of hekwerk oid, vind ie dat ie opgesloten zit op zn eigen balkon en dat is ook wel zo)

Er achter aan lopen heeft dus geen zin want dan komt ie in noodvaart op je af om te knuffelen :') Beest snapt t niet helemaal volgens mij.
Ga toch maar eens kijken of ik haar zie van de week en de plantenspuit opperen, een emmer water kan ik momenteel niet eens dragen want zit tot mn schouder in het gips vanwege die wond :=

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:07

kan je geen plantenbakken op de rand van je balkon zetten, zodat hij er niet meer bij kan?
het is wel afschermen, maar het ziet er een stuk leuker uit dan een hekwerk :P

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:13

Even bij de speelgoedwinkel zo'n super-soaker halen. dat is zo'n hele grote waterpistool/geweer. daar kan je een grote afstand mee overbruggen en er komt ook een grote straal uit. het water uit een plantenspuit stelt echt geen ene bal voor. de katten hier in de buurt zijn er i.i.g. niet van onder de indruk. na het water pistool wel. ;)