Nu hebben wij twee poezen en een kleine poezenren op het balkon met de kattenbakken waar ze graag zitten om lekker buiten te zijn (zijn binnenpoezen), een buurvrouw van een aantal balkons verderop heeft ook twee katen, een kater en een poes. Ook grotendeels binnenkatten maar ze lopen een aantal uur per dag buiten, ze komen dan alleen op het dak en daar zit ook mijn probleem. Ik wordt stapelgek van de jonge kater, het enige wat hij de hele tijd doet is bij ons op het balkon zitten, of op de richel van het balkon (1e verdieping) grenst aan de tuin van de buurvrouw naast de winkel (begane grond). Wanneer hij op de richel zit loopt hij de hond van de buurvrouw uit te dagen waardoor die gaat blaffen en blijft blaffen tot hij naar binnen wordt gejaagd (dmv een hoop geschreeuw) door de buurvrouw die enorm slecht ter been is (waardoor de hond al erg weinig buiten komt, helaas). Als de hond binnen is begint ie aan onze poezen, hij zit constant voor het raam (hele achterzijde woning is glas) te wachten tot de onze buiten in de ren zitten of voor het raam en dan is t knokken. Blaze, brommen, schreeuwen en slaan tegen het glas of het kippengaas van de ren. En mijn meiden zitten achter gaas of glas en kunnen hun territorium dus niet verdedigen.
En dat gaat door tot ie weg is en hij gaat níét weg, blijft zitten met een een plumeau van een staart. Wegjagen heeft hij ook nog nooit van gehoord, tikken op het glas is wel interessant, naar buiten gaan en wegjagen is enthousiast op je afrennen om je kopjes te geven en je plat te knuffelen

Hij interesseert zich totaal niet voor 'ksst', roepen of whatever (plantenspuit nog niet geprobeerd, die is kapot). Bovendien zitten onze poezen dan te dringen voor de hordeur om naar buiten te gaan wat ze niet mogen, erg handig

Ik kan op het moment ook heel weinig, door indirect toedoen van de bewuste kat zit ik nu minstens 4 weken in het gips vanwege een enorme glaswond in mijn arm met de vraag of alle functies behouden blijven. (In het glas gevallen toen ik hem weg joeg op het balkon).
Stel ik me aan? Of hoe kunnen we ons balkon wat onaantrekkelijker maken voor hem? De poes hebben we totaal geen last van, die is bang van onze meiden en durft zich niet te vertonen in de buurt van het balkon. Ik voel me ook niet echt de persoon om te vragen of ze haar katten binnen wil houden, eigenlijk. Maar nu ik hele dagen thuis zit vanwege mijn arm en meneer zich meerdere keren per dag meld op het balkon heb ik er echt genoeg van...