Hond huilt en blaft heel de dag door...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Hond huilt en blaft heel de dag door...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 13:08

Hoi,

ik heb een niet gecastreerde reu van nu een jaar en 4 maanden oud en de laatste week hangt hij toch echt het varken uit...

De hele dag loopt hij te blaffen en te huilen. Het is een Schotse Collie dus 's avonds als mijn man en ik lekker bij elkaar liggen begint hij te 'babbelen' om ook aandacht te krijgen. De hond zit 3 dagen in de week alleen van 10 tot 18u en voor de rest is er altijd iemand thuis. En als hij dan 'alleen' zit zit hij ook niet alleen want hij zit heel de dag in een ruime tuin, naast hem zit een jonge teef en mijn moeder neemt hem vaak mee om te gaan wandelen.

Elke dag gaat hij 2x mee wandelen (half uur tot 3 kwartier) en wordt er in de tuin nog flink met gerotzooid. Elke dag mag hij ook eens plezier maken met de teef van naast ons, dan lopen ze los en na een uur liggen ze naast elkaar knock out. 1 x in de week heeft hij hondenschool.

Maar als ik met de hond alleen thuis ben loopt hij toch te janken... En dat stopt pas als mijn man thuis is.

Dus aandacht zou hij toch niet tekort mogen komen? 's nachts heeft hij gezelschap van zijn 2 vriendinnen, welliswaar katten, maar hij amuseert zich er rot mee!

Bij zijn vorige eigenaar zat hij dagelijks 18u aan een stuk alleen, bij ons 3x 8u...

Waar zijn blaffen vandaan komt weet ik ook niet. Maar het stoort mijn buren wel. Kan het liggen aan het feit dat hij nog niet gecastreerd is?

Volgens de hondenschool zoekt Raki nog steeds zijn plaats in de buurt want voor de rest is het een schitterende hond! Een deugniet, maar echt ongeloofelijk trouw aan zijn baas!

Persoonlijk stoort het ons niet, mijn naaste buren ook niet (ouders) maar blijkbaar de andere buren wel terwijl hun honden er ook flink wat van kunnen en dan vooral 's nachts :D

Is het zowat reu-eigen? Ik heb altijd teefjes gehad dus voor mij is het weer wat nieuws!

rockwitch

Re: Hond huilt en blaft heel de dag door...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:09

Is het pas sinds een week?
Het zou natuurlijk kunnen dat ergens een loopse teef rondloopt die hij ruikt.

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:11

Misschien is de buurteef loops en ruikt hij dat? Als dat het niet is, is het misschien omdat hij toch moeite heeft om lange tijd alleen te zijn (zonder mensen)? Ik weet niet wat zijn geschiedenis is, maar misschien is dat niet goed opgebouwd.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 13:13

goh zijn geschiedenis. Hij is gefokt door een dierenarts. Die heeft hem verkocht aan een duitse herderfokker en daar zat hij tussen allemaal volwassen honden en er werd niet echt naar gekeken. Hij is dus altijd heel schuw geweest en dat merk je nu nog. Hij gaat praktisch lopen van een wervelend blaadje. Het is pas sinds een week dat hij het echt hele dagen doet. Hij heeft altijd wel wat geblaft, maar dat is normaal. Janken deed hij voordien nooit.

Dat van die teef kan wel kloppen dan, hier wonen heel veel honden in de buurt!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:14

Dan zou het wel helpen om te castreren, dan heeft hij daar niet zoveel last meer van.