Dit moet mij weer overkomen! Een zielig oud hondje gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nina88

Dit moet mij weer overkomen! Een zielig oud hondje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 12:11

Er is me nou toch iets gebeurd.. Echt waar, moet mij weer overkomen!

Ik liep net een stukje met mijn hondje te wandelen en op het moment dat ik bijna weer thuis was, kwam ik een loslopend hondje tegen. Een heel oud malthezertje (volgens mij), met bijna geen tanden meer en naar mijn idee ook hardstikke doof. Zijn tong hing op een rare manier uit zijn bek en het leek net of zijn onderkaak op de één of andere rare manier, helemaal teruggetrokken was. Zijn nagels waren veel te lang en prikten in zijn poot, hij liep ook niet lekker. Ook zat hij onder de klitten en een soort van roos en was hij echt ontzettend vies. Hij zat helemaal onder de stront.

Hij liep midden op het kruispunt in zijn eentje, dus ik heb maar wat mensen gevraagd die langs liepen of hij misschien van één van hun was. Niemand wist waar hij van was en hij liep ondertussen alweer verder. Ik heb nog een man in een rolstoel gevraagd (die zit hier vaak aan de kant van het kruispunt te kijken) of hij wist van wie hij was. Hij wist het ook niet en zei dat het wel een zwervertje leek en dat ik hem maar mee moest nemen. Ik ben er maar achteraan gegaan, heb er nog even bij gestaan met mijn hondje om te kijken of hij naar een huis liep. Maar ik kon het uiteindelijk niet over mijn hart verkrijgen om hem te laten lopen. En er was verder niemand die iets deed, ook de mensen die ik heb gevraagd of hij misschien van hen was, liepen gewoon verder.

Dus heb ik 'm maar onder de arm mee naar huis genomen. :o

Eenmaal thuis wist ik eigenlijk niet zo goed wat ik hier nou weer mee aan moest. Zomaar een hondje van de straat plukken, dat doe je niet elke dag.

Ik heb de dierenambulance gebelt en die hebben 'm opgehaald. Ze zeiden dat dit al de 2e keer was dat hij gevonden was en dat hij er nu nog erger uitzag dan 2 weken terug. De vorige keer had de eigenaar pas een paar dagen later gebeld dat ie zijn hond kwijt was. Echt onvoorstelbaar. Ze hebben hem toen ook gevraagd hoe lang de hond al weg was en zijn reactie was: "Ach, dat kan ik toch niet weten?"
De hond moest toen terug naar de eigenaar en toen ze van de dierenambulance hem er op attendeerden dat het hondje zwaar verwaarloosd was, zei de eigenaar dat hij alleen maar wat ouder was en dat er verder niets mis mee was :(
Dus de dierenambulance ging proberen om te voorkomen dat het hondje weer terug ging naar de eigenaar. Ik vroeg of zo'n hondje niet in beslag genomen kon worden, maar hun reactie hier op was tsjaa.. Het is wel Nederland hè?
Ik heb maar gezegd dat als ze echt geen tehuis konden vinden, ze me maar weer moesten bellen.

fanci_mike

Re: Dit moet mij weer overkomen! Een zielig oud hondje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:14

Dat het nog mag he, zo met dier omgaan. Onvoorstelbaar! Wel netjes van je dat jij het zo hebt opgelost, heel sneu voor het diertje dat het zo'n baasje heeft...

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:18

vind het een super actie van je nina! :j
arm hondje :(:)

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 12:19

Sneu he.. Ik ben ook helemaal een beetje van slag..
Ik vind het zo ontzettend zielig!

Thnx Jitske! :o

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:20

arm beestje! Wel goed dat je hem hebt meegenomen!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:23

Super dat je zo gehandeld hebt +:)+
Hopelijk krijgt het hondje een beter huis ;(

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 12:32

Dank jullie wel..
Denken jullie dat ze het bij de dierenambulance heel raar vinden als ik over een paar dagen bel om te vragen hoe het is afgelopen met het hondje?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:37

och...je had hem misschien beter kunnen houden?
de eigenaar mist hem toch niet...
Je hebt hem in iedergeval gered van de dood....platgereden worden door het verkeer!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:38

Nee hoor helemaal niet raar! Juist fijn dat je geintereseerd bent toch :)

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:38

nee ik denk het niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:40

Nee hoor, gewoon bellen.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 12:41

Ja achteraf misschien wel, Geerke..
Maar wat nou als hij wel een lief, betrokken baasje had? Misschien was hij wel weggelopen van huis en al weken weg. Dan zou zelfs de best verzorgde hond er verwaarloosd uit zien.

Ok, dan ga ik zeker bellen over een paar dagen!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:44

Super gehandeld hoor! En nu maar hopen dat het arme dier nóg een keer wegloopt en jij hem weer vind! Dan gewoon niet meer bellen ook. Het is ten hemel schreiend dat ze maar zo weinig mogen die dierenbescherming hier in dit land. Grrrrr.

Enneh, gewoon bellen, volgens mij is dat helemaal niet raar!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 22:12

Ja, daar heb je helemaal gelijk in Laika!
Ik ga er zeker op letten of ik hem niet nog steeds ergens zie lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:18

Nou ik zou die dierenambulance bellen en vragen of ze het hondje voor je huis wil loslaten en dan lekker mee naar huis, mag zelfs nog mijn huis zijn.....beetje uit de buurt, maar zo zou ik het dier niet laten lopen...

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 17:15

Ik denk niet dat ze dat zullen doen..
Ze gingen proberen om het hondje bij zijn eigenaar weg te krijgen, maar of dat ook echt lukt is natuurlijk een tweede.
Ze gingen in ieder geval niet zelf de eigenaar bellen om te vertellen dat het hondje gevonden was. Dus hopelijk belt de eigenaar zelf ook niet en is het probleem daarmee opgelost. Ik hoop het echt. Arm beestje..