Kat op auto, wat tegen te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kat op auto, wat tegen te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:21

Ik had het laatst al eens gezien, steeds meer krasjes op het dak van m'n auto en op de motorkap...

En nu sinds een week, weet ik de oorzaak ook... Er is dus een kat die mijn auto wel een fijne zit/slaapplek vind. (lang leve het nattere weer, ik zie nu steeds duidelijke kattenpootafdrukjes op mijn voorruit)
Ik heb een vermoeden van wie de kat is, maar weet het nog niet zeker.

Zo lang ik niet zeker weet van wie de kat is (en als het de kat is, welke ik vermoed, kan ik er nog niks aan doen... dat is een zwervertje waar de buurvrouw zich over 'ontfermt') kan ik niks doen.
Maar ik wil niet dat er nog meer krassen op mijn lak komen!

Iemand tips / ideeën wat hier tegen te doen is?

Kaitlyn

Re: Kat op auto, wat tegen te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:23

Een emmer water over de kat heen gooien? :)
Misschien jaagt dat 'm weg

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:24

een garage huren??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:25

Tja, zoals ik al zei... ik weet niet zeker welke kat het is.
Means, ik zie het niet...
Als ik thuis kom van een late dienst, is mijn motor nog warm en dat zal de kat fijn vinden...
Dus hij gaat er 's avonds laat/ 's nachts op liggen.
Nu ben ik altijd tot redelijk laat op, maar heb de kat nog niet kunnen betrappen.

Kroelkip, nuttige tips. thanx.
a. hier zijn weinig garage's in de buurt.
b. de garage's die er zijn, zijn gewild en niet te huur.
c. ik ga geen geld uitgeven voor een garage. (en al helemaal niet vanwege een kat)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:26

emmer water ? strak plan. dan schrikt ie, en rent met zn nagels uit weg!!
hier hetzelfde probleem, die gaat op het zachte dak v.d. cabrio liggen :(
garage is 125 p.mnd. hier.en een beetje ver weg. dan moet je de bus nemen naar je auto, geen optie dus!
dus ik volg het, mss dat iemand wat weet....

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:27

je kan moeilijk leren een kat niet op een auto te laten..
denk toch echt als je er erge problemen me heb dat je ergens een garage moet huren? of een zeil over je auto te gooien..

wat bereik je er mee om een bak water op een kat te gooien...

ik hoef het iedergeval niet in mijn buurt te zien
Laatst bijgewerkt door kr0elkip op 21-10-09 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:29

Kanelly schreef:
Tja, zoals ik al zei... ik weet niet zeker welke kat het is.
Means, ik zie het niet...
Als ik thuis kom van een late dienst, is mijn motor nog warm en dat zal de kat fijn vinden...
Dus hij gaat er 's avonds laat/ 's nachts op liggen.
Nu ben ik altijd tot redelijk laat op, maar heb de kat nog niet kunnen betrappen.

Kroelkip, nuttige tips. thanx.
a. hier zijn weinig garage's in de buurt.
b. de garage's die er zijn, zijn gewild en niet te huur.
c. ik ga geen geld uitgeven voor een garage. (en al helemaal niet vanwege een kat)

en ik denk niet dat mensen hun kat binnen houden omdat ze niet op jou auto mogen liggen.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:29

zeil over je auto ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:31

kr0elkip schreef:
denk toch echt als je er erge problemen me heb dat je ergens een garage moet huren? of een zeil over je auto te gooien..

en wat wilde jij daaraan gaan veranderen? een garage huren omdat andermans kat niet van je auto af kan blijven,kom nou doe even normaal.
en JA ik heb 3 van deze parels thuis lopen, maar echt wel dat er water op ze gegooid mag worden als ze zich misdragen! tuurlijk hou je het niet tegen, maar je mag ze wel degelijk laten schrikken, ik zeg ook water gooien dus, of je motorkap insprayen met iets wat ze vinden stinken?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:32

de mensen waarschuwen dat ze de kat niet meer van je auto af jagen
een kat zet enkel zijn nagels uit als hij schrikt dus zolang mensen dat niet doen zullen er ook geen krassen of op auto zitten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:33

geen probleem zien als je een garage moet huren ? hangt er vanaf wie die 125 euro neer moet leggen, en de bus naar je auto nemen is ook niet geslaagd, vooral s nachts of op zondag!.omdat een ander zn beesten niet binnen wil houden.
en we hebben een hele hoes, maar dan moet de auto droog zijn (i.v.m. roesten/corrosie )is ook al lastig in deze jaargetijde.van de zomer ging het, maar een heel werk om m iedere keer in en uit te pakken!
en een kat zet ook zn nagels uit, als het glad is, dus als ie, net als bij onze auto, van het raam naar beneden glijd, zitten zn nagels al gauw in de motorkap :(
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 21-10-09 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

MaaikeMo

Ideetje hoor, kan je de kat niet opwachten als je in de auto zit..
Gewoon wachten, en net als je hem ziet en hij erop wil springen, flink toeteren?
Misschien schrikt ie dan zo dat ie die auto koppelt met eng?

Verder heb ik geen idee hoe je dit moet oplossen, hij mag wel op mijn auto komen liggen, maar weet niet of de kat zin heeft in een eind wandelen voor een slaapplek :+

lindatje

Is zoiets inderdaad geen optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:34

Ja, zeil heb ik naar gekeken.
Wat een beetje betaalbaar is, is van dusdanige dunne kwaliteit dat nagels erdoor gaan.
En de betere kwaliteit, ook goed ademend e.d. anders is het nog funest voor je lak en auto... sorry, dat is me teveel geld.

En kroelkip, 'als je er erge problemen mee hebt?' sorry, ik ben zuinig op mijn auto. En nee, ik houd niet van krassen op mijn lak!
Tja, de kat niet binnen houden voor mij.... ze zullen ook niet blij zijn met een rekening voor het overspuiten van m'n auto ;)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:35

Wij woonden hiervoor in een 2 onder 1 kap, met een vrij beschutte oprit. Mijn vader had een cabrio met softtop, en dat vonden die beestjes natuurlijk wel lekker liggen.

Hij heeft een bouwlamp geïnstalleerd en een paar avonden/nachten wakker gezeten met een emmer water en aardappelen om te gooien :=. Dat hielp geloof ik wel.
Het hielp ook als ie zijn auto achteraan op de oprit zette, zodat die niet beschut stond.

Mosterd schijnt ook te helpen, dan lopen ze erdoor en likken ze hun pootjes af en dat vinden ze verschrikkelijk.
Weet alleen niet of dat goed is voor je lak?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:37

Ik dacht idd ook meteen aan een zeil. Volgens mij een redelijk goedkope oplossing. En stel dat de kat dan nog op je auto gaat zitten wordt je lak niet beschadigd :) Lijkt mij voor zowel jou als de kat de makkelijkste oplossing :j

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:37

Oh sorry ik ben te laat :o

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:39

MaaikeMo schreef:
Ideetje hoor, kan je de kat niet opwachten als je in de auto zit..
Gewoon wachten, en net als je hem ziet en hij erop wil springen, flink toeteren?
Misschien schrikt ie dan zo dat ie die auto koppelt met eng?

Verder heb ik geen idee hoe je dit moet oplossen, hij mag wel op mijn auto komen liggen, maar weet niet of de kat zin heeft in een eind wandelen voor een slaapplek :+

dacht ik idd ook aan... maar dan mag ze haar popcorn en cola wel niet vergeten :))

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:40

zouden goeie buren voor mij zijn.... iemand die aardappels naar me katten gooit ;(
xDramaQueen schreef:
kr0elkip schreef:

en wat wilde jij daaraan gaan veranderen? een garage huren omdat andermans kat niet van je auto af kan blijven,kom nou doe even normaal.
en JA ik heb 3 van deze parels thuis lopen, maar echt wel dat er water op ze gegooid mag worden als ze zich misdragen! tuurlijk hou je het niet tegen, maar je mag ze wel degelijk laten schrikken, ik zeg ook water gooien dus, of je motorkap insprayen met iets wat ze vinden stinken?

ik zou t de katten even vertellen... cdat ze niet aan jou auto mogen komen..... :7 }:0
Sorriso schreef:
Wij woonden hiervoor in een 2 onder 1 kap, met een vrij beschutte oprit. Mijn vader had een cabrio met softtop, en dat vonden die beestjes natuurlijk wel lekker liggen.

Hij heeft een bouwlamp geïnstalleerd en een paar avonden/nachten wakker gezeten met een emmer water en aardappelen om te gooien . Dat hielp geloof ik wel.
Het hielp ook als ie zijn auto achteraan op de oprit zette, zodat die niet beschut stond.

Mosterd schijnt ook te helpen, dan lopen ze erdoor en likken ze hun pootjes af en dat vinden ze verschrikkelijk.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:42

Kun je niet via marktplaats of ebay ofzo goedkoper een zeil aankomen anders :) ?

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:42

Die aardappelen was ik overigens ook minder fan van hoor, gelukkig heeft ie niet raak gegooid zover ik weet.

Maar was best een dure auto en die haren krijg je er verschrikkelijk moeilijk af met een softtop. Mijn pa is altijd super zuinig op zn auto's :=.

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:43

Sorriso schreef:

Hij heeft een bouwlamp geïnstalleerd en een paar avonden/nachten wakker gezeten met een emmer water en aardappelen om te gooien :=. Dat hielp geloof ik wel.

mosterd!! GOED idee

lekker dat zuur wat in je lak vreet 8-) :7

Anoniem

Hahaha, inderdaad.
Nou ja, als ik de gouden tip verder niet krijg, zou het het laatste redmiddel kunnen zijn :D
Iemand nog een portable dvd speler te leen? ;) :+

Euhm, Kroelkip....
Jouw katten, zijn jouw eigendom, waar jij verantwoordelijk voor bent. En jouw katten, beschadigen mijn eigendom...

Sorriso

Dat zeg ik er toch bij, jezus wat ben jij bijdehand zeg.

Ik weet alleen dat ze dat ontzettend goor vinden en heb er wel s van gehoord dat ze dat gebruikt hebben als kattenverdelger.
Kan dan toch miss in combinatie met het zeil?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:46

of mosterd op mn cabrio dak :P
ik heb een goeie tip voor haren op een cabrio-dak! ;)
wij hebben een hoes, maar het is gewoon erg lastig. je moet m helemaal dicht en vastknopen, anders slaat de wind eronder.dan helemaal ingepakt hebben, en dan word je gebeld of je ff langs wilt komen, of net nog een boodschapje vergeten :(