Kitten bijt héél hard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kitten bijt héél hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:46

Sinds 2 dagen heb ik een kitten genomen, bij mijn 2 andere katten. Eén andere kat van mij had ik uit het asiel, de ander ook als kitten zijnde. Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat een kitten zó hard bijt dat zijn tandjes erin staan. Hij bijt gewoon door! Wat zou ik hiertegen kunnen doen? Nu piep ik hard, maar dat lijkt hem niet te deren. Tevens heeft hij zulke scherpe nageltjes dat ik me afvraag of ik die moet gaan knippen, mijn andere kitten had dit echt niet zo extreem.

Alvast bedankt voor de tips :)

MamaMiesje

Re: Kitten bijt héél hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:48

Tip 1: ookal bijt hij, houd je getroffen lichaamsdeel stil. Als je gaat spartelen, gaan ze door.
Tip 2: zeg hard NEE , grijp 'm stevig in z'n nekvel en zet hem weg. Negeer.
En herhaal, herhaal, herhaal ;)
Tip 3: knip z'n nageltjes of koop (meer) krabpalen

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:51

Hand stil houden en luid en duidelijk nee (of ander kort woord) zeggen (niet roepen) als die blijft doorbijten blazen als een kat en zachte tik op de neus geven of boven op de kop (zodat die enkel verschiet) als die blijft bijten een iets hardere tik niet vergeten jij bent de baas en de onderdanige moet eerst opgeven en liefst ook weg gaan dan ben jij gewonnen en heb je je kitten een les geleerd (dat jij baas bent en dat die dus niet zomaar hoeft te bijten) en ik zou het afraden om nagels te knippen want die heeft hij nodig

MamaMiesje

Re: Kitten bijt héél hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:52

Heeft hij nodig om haar te grijpen ja. Maar gewoon even de scherpe puntjes eraf kan echt geen kwaad hoor :) Kijk wel uit dat je bij het knippen niet het roze deel raakt!!

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:55

mja ik heb het enkel afgeraden ik bedoelde er niet mee dat ze het niet mocht doen :D mja idd gwn de puntjes eraf kan geen kwaad ;)

Anoniem

Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb 1 grote krabpaal waarin 5 krabbare palen verwerkt zitten. Ik zal inderdaad alleen de scherpste puntjes eraf knippen, in het roze ga ik uiteraard niet zitten :)

Ik ga het inderdaad proberen met nee, zo doe ik dat bij mijn andere katten ook. Moet ik dat nou elke keer doen als hij bijt of alleen wanneer hij te hard bijt? Bewegen met mijn vinger doe ik niet inderdaad, dan wordt het nog erger haha.

xtostarlight

Mijn kleinste (wilde kat) heb ik als kitten gekregen. Die kreeg nog met het flesje. In die tijd ging het goed, maar hoe ouder hij werd, hoe meer ze begon te bijten. En niet een beetje bijten, maar ook echt door, vanuit het niks onder het aaien of het spelen. Daarnaast heeft dat beest ook veel scherpere en langere nagels als mn 2 andere.
Ik heb alles gedaan wat ik kon bedenken om het hem af te leren, bij nekvel pakken en knijpen :o, spuitbus, wegsturen, negeren, vinger in zn bekje duwen zodat zn mondje niet meer dicht kan :o vanalles dus. Niks heeft geholpen overigens, maar het is wel minder geworden met de leeftijd, naja ze is nu 1,5 ofzo.
Heel het karakter is verder fel, ook tegen de andere katten, maar ochgos het beesje is zoooooooo lief en knuffelig. Vooral mn vriend is meestal de sjaak overigens.

Ik weet er nu mee om te gaan, heb er eigelijk vrijwel geen last van, het hoort bij hem en meestal alleen als je hem op de een of andere manier irriteert, dus te lang aait (naar zijn mening haha) of als je hem oppakt op momenten dat ie dat niet wil etc.

Verder die lange nageltjes heb ik nooit iets aan gedaan, heb ze een keer afgeknipt, maar dat vond ik achteraf zo zielig en had ik spijt van :o .

Ik hoor hem altijd precies aankomen, de andere katten maken geen geluid op het laminaat, maar die kleine tikt :)