wel eens een reddeloos gehandicapt of ziek dier opgevangen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Binky_Zephyr

wel eens een reddeloos gehandicapt of ziek dier opgevangen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 13:23

hoi misschien een beetje onduidelijke titel.

maar hebben jullie wel eens een reddeloos, gehandicapt, ziek dier .,. of gewoon een dier dat liefde nodig had opgevangen ?
naar aanleiding van een gehandicapt poesje start ik dit topic.

ikzelf heb 6 jaar geleden 2 cavia`s gered van de dood, ze zaten op een kinderboerderij hier in het bos. de diertjes zaten helemaal onder de schurft en schimmel, ik heb ze laten behandelen door de dieren arts. en 6 jaar later leeft er nog 1.
als ze daar een paar dagen langen zouden zitten denk ik niet dat ze het hadden gehaalt.

mijn hondje kruizing boerenfox x chihuahua, heb ik bij mensen vandaan die het geld gewoon niet hadden om de pups te verzorgen. en ook geen liefde gaven.!
en nu MIJN BESTE MAATJE !

Afbeelding

1 jaar geleden een hele bange verwaarloosde zwarte shet hengst opgevangen(met papier) genaamt zepky V. la mère anne. helemaal vies en onder de klitten door heel zijn vacht !
ook niet in erg goede conditie. ik heb hem een half jaar gehad, helemaal opgeknapt. en was opeens een hele mooie zwarte jonge heer ! is nu doorverkocht aan een bokker waar hij een heeeel mooi en lekker leven heeft !hij staat daar lekker op het land met andere paardjes en gaat in de toekomst voor de kar met een andere shetlander.

Afbeelding

vertel hier jullie verhaal !!
vind het altijd erg boeiend om zulke reddings acties te horen .. en ben denk niet de enige :)

me_myself_i

Re: wel eens een reddeloos gehandicapt of ziek dier opgevangen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:03

Ja wij ook een keer, we waren aan het wandelen met de hond en zagen een eend drijven op het water, ze zag er doodziek uit en bewoog niet...In eerste instantie dachten we dat ze dood was. Toen merkte we dat ze nog leefde, maar totaal niet reageerde. We hebben haar zachtjes uit het water proberen te halen en ze reageerde bijna niet meer. We hebben haar mee naar huis genomen en proberen te voeden etc. Ze at wat brood dat we geweekt hadden in water en lag alleen maar zielig erbij. Mijn moeder heeft toen met de eend gewikkeld in een handdoek tot 2 uur snachts op schoot gezeten. Helaas was ze niet meer te redden en stierf ze in de schoot van mijn moeder. Ze zal dus wat ergs onder de leden hebben gehad. Maar haar daar zo ziek laten liggen in de vijver in de regen en de kou helemaal alleen ging ons te ver. Voor je het weet had een hond haar gepakt of stierf ze en zou ze verrotte op het water (dode vissen en dergelijke laten ze ook daar liggen..). We hebben haar helaas niet kunnen redden maar heeft tenminste warm en beschut haar laatste adem kunnen uitblazen.
Ook zat ik een keer met me moeder in de auto en zagen we dat een hond (een border collie kruising) werd aangereden, de hond bewoog nog een beetje en een 2de auto reed er over heen. De rest week uit, maar niemand stopte want het was al laat en het regende en niemand wou de verantwoordelijkheid op zich nemen... Dus wij zijn gestopt, en renden naar de hond, helaas was deze al gestorven.. We hebben haar gewikkeld in een oude deken en in de auto gelegd en zijn met haar naar de dierenarts gereden (die nota bene 1 straat verderop was!!!) En daar hebben ze haar gecontroleerd op een chip, het bleek dat ze al een half jaar vermist was alleen had de eigenaar geen telefoonnummer laten registreren.. Sneu dat we dit hondje ook niet kunnen hebben redden... Maar goed ik ben blij dat jij tenminste wel wat dieren hebt kunnen redden :D

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:10

Niet opgevangen, wel geprobeerd te redden. Mijn konijn had toen een nestje, was haar eerste. Die gaan 9/10 x bij dit ras fout. Zo ook bij haar, een paar kwamen misvormd te wereld, de rest heeft ze doodgebeten of doodgedrukt. Ze kwamen heel snel na elkaar, 12 in een uur, ofzo! 2 hebben we van haar weg kunnen nemen voordat ze haar tanden erin zette. 1 heeft 1uurtje geleefd. De andere nog 1 of 2 dagen. De dag daarna had ik slaapfeestje, dus we hebben om de 2 uur het jonge konijntje warm gehouden en gevoerd.

Helaas is hij op een gegeven moment zo zwak geworden en is hij gestorven.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 14:10

ja het blijft altijd erg als niemand ingrijpt bij zo`n verkeers ongelukt. ben blij dat jullie toch even zijn wezen kijken.
goed dat je het toch hebt geprobeert bij beide dieren

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 15:52

Nou ja, eigelijk onze twee katten die we twee weken terug uit het asiel hebben gehaald. :D De één is 14 met een blaasgruisdieet en heeft op dit moment ontstoken tandvlees en de ander is 16. Deze laatste zou serieus van de stress gestorven zijn in het asiel. Hij at er namelijk zowat niet en het gevolg was dus dat hij behoorlijk mager was. Toen wij hem in huis namen had hij best wel wat kwaaltjes daardoor. Hij is gelukkig nu al wat opgeknapt en hij ziet er een stuk vrolijker uit.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:00

Zwerfhondje mee naar huis genomen, blinde hond uit dodencel in Spanje laten overkomen, en in't verleden een 14-jarige dove poedel met nierproblemen geadopteerd en een paar uitgewerkte manegepaarden opgevangen.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 16:05

ik vind het echt geweldig om al die verhalen te lezen :)

ga zo door iedereen !! mijn woont op mallorca (spanje)
en is bezig een dieren opvang op te starten :)
misschien dat ik dit in de toekomst overneem ..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:43

Yup, hier een heel huis vol :D

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 23:01

toen mijn eertse katje dood ging wilde ik wel een ander maar geen kitten meer, ik had een vriendin waarvan haar ouders bij de dierenambulance werkten, ik was daar heen gegaan om te vragen of ze nog een kat voor mij hadden.
toen ik net binnen was kwam de db met katten die ze bij iemand weg hadden gehaald, waar van een hele grote rode magere vieze kat, die heb ik meteen meegenomen.
toen ik mijn paard als veulen kreeg, had hij een wormifectie, was ondervoed, had erge schimmel, had aan vier benen natte mok, had twee zo ontstoken ogen dat ze helemaal dicht zaten en dan nog het minst erge zat hij vol met klitten.
da vond het een wonder dat hij nog leefde, nu 16 jaar later heb ik hem nog.
mijn hond heb ik uit een assiel, die was ergens aan een boom vastgebonden en gelukkig op tijd gevonden.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 02:37

In 2006 liep ik stage bij een paardenpension, waar veel merels waren.
Er was een mereljong wat de hele tijd van het dak af viel, nadat wij hem op het dak hadden gezet.
Hij was toen direct aangevallen door een van de stalhonden en had een wondje in zijn nek.
Toen vroegen de pensionhouders of ik hem mee wilde nemen, dat vond ik leuk en ging akkoord.

Thuis aangekomen heb ik hem eerst een nachtje in mijn kamer gehouden en toen het goed ging verhuisde hij naar buiten in het konijnenhok (zonder konijn, uiteraard).
Ik voerde hem kattenblikvoer, dat vond hij erg lekker en ik heb hier ook een filmpje van:

http://www.youtube.com/watch?v=9lyASSMrkcs

Tevens voerde ik hem besjes en platgeslagen vliegen/muggen.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:56

wij hebben hier een frettenopvang dus wij komen wel wat tegen hierzo

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:53

Ik heb hier een geestelijk gehandicapte kat rondlopen.
Ik heb haar 4 of 5 jaar terug uit het asiel gehaald.
Ze heeft voor ze daar kwam een oorontsteking gehad die naar binnen toe is opengebroken. Ook kreeg ze een nestej kittens die ze heeft doodgebeten van de stress waarschijnlijk. Een deel van de hersenen is beschadigd en ze is doof aan 1 kant.
Door deze beschadiging heeft ze slecht evenwicht, soms epileptische aanvallen, kijkt scheel, ziet slecht, kan niet opgetild worden, onthoudt niks (staat bij de buren voor de deur te mauwen als ze naar buiten ontsnapt).
Daarom wilde niemand haar hebben.
Ook heeft ze maar weinig tanden en kiezen, want die zijn getrokken door ontstekingen.

Aan de andere kant is het een vreselijk sociale kat, vind iedereen lief en aardig zonder zich op te dringen, vertelt hele verhalen (kruising siamees :D), waggelt lekker haar rondje in huis, eet en drinkt prima.
Ze is de meest geweldige pleegmoeder voor mijn kittens (die nu 2 jaar en 1/2 jaar zijn).

Nu heeft ze wel nierfalen ben ik 2 weken geleden achter gekomen, dus gaan we het volgende traject in :\

Maar het is gewoon een geweldig dier. Ik word er wel eens moe van, maar dan kijkt ze me aan met die schele ogen en moet ik er alleen maar om lachen :D

Edit, foto met typische schele Nasty blik :D
http://img8.imageshack.us/img8/4808/img0033avp.jpg