Ons teefje is inmiddels 9 jaar jong, mensen zien haar aan voor een pup maar ze is echt al 9..en ook bij haar komen nu ouderdoms kwaaltjes kijken..zo voelde ik vorige week een bult in de buurt van haar tepeltje..*slik* na een halve week struisvogel te hebben gespeeld zijn we net terug van de dierenarts en waarsch. is het een melkkliertumor (50% kans dat het kwaadaardig is) Ze wordt do. geopereerd en gesteriliseerd..op hoop van zegen! Duimen jullie mee?
Oh *poedersuiker*, sterkte! Hopen dat het goed zal komen!
Jenny21
Geplaatst: 19-10-09 19:32
Pfff. Ja dit is de leeftijd dat de kwalen gaan komen... Wij hebben sinds december een Beagletje van een geschatte leeftijd van 7-8 jaar. Maar ze kan ook ouder zijn??? Moet er niet aan denken dat zij gaat sukkelen met de gezondheid... (heb haar overigens wel meteen laten steriliseren, alles wat eruit is daar kan ook niets komen ) (alhoewel de meningen hier sterk over verschillen....)
Veel succes in iedergeval. En laten we hopen dat alles meevalt!
PercyLeen
Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-09 19:35
Nou onze volgende hond zal ook meteen gesteriliseerd worden Jenny
Ze is nog springlevend, goed te pas en ik wil haar nog heel graag heel wat jaren houden!
Ik hou jullie op de hoogte!
TinkerTreas
Geplaatst: 20-10-09 12:18
Heel veel sterkte! Dat is het vervelende als je beessie ouder wordt he Mijn hondje (ruim 12 jaar) is een paar weken geleden ook geopereerd aan een tumor. Gelukkig is hij goed door de operatie heen gekomen en speelt hij weer vrolijk. Maar je voelt je zo ellendig als je je hond achter moet laten bij de dierenarts....
PercyLeen
Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-09 12:21
Oh dat bied hoop TinkerTreas! Was het niet uitgezaaid?
Sientje
Geplaatst: 20-10-09 12:24
Om je even een hart onder de riem te steken: Ik heb een dwergpoedeltje gehad dat bijna 18 is geworden met meerdere melkkliertumoren, die op een gegeven moment zelfs aan elkaar waren gegroeid. Hondje had er 0,0 last van, en DA vond haar toen het begon te oud om er operatief iets aan te doen. Ik ga voor je duimen dat jouw hondje er helemaal goed doorheen komt!
PercyLeen
Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-09 12:25
Jeetje Sientje wat een leeftijd! Dat doet idd goed omdat te lezen!
HummerTime
Geplaatst: 20-10-09 12:27
Heb ook een teefje gehad met hetzelfde...... Was 9 jaar. De tumor is verwijderd en ook direct de baarmoeder (uit voorzorg ivm de hormonen die een ongunstige invloed zouden kunnen hebben)
Onze hond is uiteindelijk op 17 1/2 jarige leeftijd overleden van ouderdom!!!
heel veel sterkte! en hopelijk kan het goed weggehaald worden. en hopelijk heb je dan nog een lange tijd plezier van haar
nientje78
Geplaatst: 20-10-09 12:38
Vreselijk als je zoiets ontdekt.
Bij mijn hond voelde ik een paar jaar geleden ook een bultje....ook gelijk *snik* slik..... Ze is er aan geopereerd.....denk dat ze toen rond de 15/16 jaar was. Helaas kwam alles bij haar weer terug en heb haar afgelopen juni in moeten laten slapen. Na de operatie heeft ze er nog zo'n 2 jaar mee rondgelopen.....maar daarna werd het te erg.....
Sterkte
luanova
Geplaatst: 20-10-09 12:39
Mijn duitse herder had hetzelfde. 3 jaar geleden had ze bij de melkklier een bultje. Toen ze dit weghaalden, viel de operatie erg tegen, veel bloedingen en uizaaiingen. Ze is ook goed van slag geweest van de operatie. Nu 3 jaar later is het terug Omdat ze nu al 12 is was de twijfel of ik er wat aan zou laten doen. Maar ze is nog zo levendig, helemaal geen oude hond ofzo. Haar moeder is 15 geworden, dus dat is toch ook de leeftijd die ik ook voor deze hond in gedachte had. Afgelopen donderdag is ze weer geopereerd, en ze is heel goed door de narcose heengekomen. Wederom viel het wel tegen wat er in zat. Ik ben zo blij dat ik het toch gedaan heb !! Heb het zelf in mijn hoofd dat we nu toch weer minimaal 3 jaar vooruit kunnen.
Dus... niet teveel over stressen. Kan allemaal nog goed komen. Sterkte !!
D_Desteny
Geplaatst: 20-10-09 12:41
Wat rot! Ik hoop dat het goedaardig is en dat het makkelijk weg te halen is. Sterkte!
PercyLeen
Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-09 12:45
We hebben het gehad Ze hebben alles maar weggehaald, ook de baarmoeder..daar had ze een cyste! Ze is nu aan het bijkomen! Ze hebben iig niks gezegd over uitzaaiingen dus dat lijkt me goed! Mag haar om half 3 weer ophalen en dan zal ik uiteraard ff verder vragen
Zeeuwtje68
Geplaatst: 22-10-09 13:48
Wat een goed nieuws zeg. Hopelijk knapt ze snel weer op van de operatie en gaat ze nog vele jaren mee
Verwen haar maar lekker! Cyste en vooral baarmoeder verwijderen is een zware operatie, maar ze komt er vast weer helemaal bovenop!
PercyLeen
Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-09 13:08
Ze doet het prima, ze is slechts zwaar gekrengt in haar ego Ze moest vannacht voor het eerst weer in de bench slapen en de straat op in pyjama bevalt haar al helemaal niet Ze wou net zelfs buiten alweer spelen met een andere hond