Duimen voor onze kleine stoere BINK

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FuegoJoy

Duimen voor onze kleine stoere BINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 10:34

Afgelopen zaterdag was onze 14 weken oude Bull Terrier BINK nog mee naar Nijeberkoop, speelde daar naar hartelust met zijn chichuahua vriendin Aimee en leek er niets aan de hand. Toen we thuiskwamen moest BINK overgeven, en snachts weer, hij wilde niet eten en was lusteloos.

De volgende ochtend leek BINK zich iets beter te voelen, wilde nog steeds niet eten maar wel drinken. Heeft gepoept, geplast maar wilde niet spelen. Ik heb het de hele dag lichtelijk bezorgd aangekeken, en besloot vandaag met hem naar de dokter te gaan. Begin van de avond moest hij opnieuw spugen. was aan het piepen en werd zienderogen zieker en zieker.

Mijn gevoel zei me dat ik niet tot vandaag moest wachten, belde de dierenarts en mocht naar de kliniek komen. Kwispelend begroette hij nog dapper de dierenarts, die hem helemaal onderzocht, koorts constateerde en een pijnlijke plek in zijn buik. Er werden foto's gemaakt, daar was behalve een irritatie niks op te zien, een echo, ook daar was niet een duidelijk beeld op te zien. De dierenarts vertrouwde het toch niet , zijn gedrag was absoluut niet het gedrag van een 14 weken oude pup. Slap, veelste meegaand en met ogen van het gaat niet goed met mij.

De arts vertelde ons dat hij hem wilde opereren omdat hij het idee had dat zijn darm een stuk was opgestroopt, na wat overleg met mijn moeder besloot ik ondanks dat het me een rib uit het lijf zou kosten dat we geen andere keuze hadden. Met lood in onze schoenen lieten wij BINK achter,

Na ongeveer 2 uur kwam het telefoontje, het was maar goed ook dat ik mijn gevoel achterna ben gegaan en geen nacht heb gewacht. In BINK zijn darmen werd een stuk stro touw gevonden, een lipje van een rits en stukje plastic. ( een paar weken geleden was er inderdaad een rits kapot van een vest, ) Het stro touw was de grote boosdoener, die is zich een weg door zijn darm proberen te banen en zo is zijn darm een stuk opgestroopt geraakt. Ze hebben BINK zijn maag moeten openmaken en zijn darmen op 3 plekken om het touw eruit te halen. ( dokter zou het touw voor me nameten).

BINK heeft de operatie doorstaan, heeft vanochtend een beetje gedronken en gekwispeld naar de dokter, toch is zij er niet helemaal gerust op. Zij is bang dat het touw de darm heeft beschadigd, het enigste wat we kunnen doen is hopen, hopen, duimen, duimen en nog eens duimen. Zij stelde me wel gerust met de woorden dat als ik had gewacht hij het zeker niet had overleefd,

Ik ben helemaal ontheemd, nog maar zo kort onderdeel van ons gezin maar zo onmisbaar !!!
Kleine dapper stoere waakse BINK, vanaf kinds af aan droomde ik van een Bull Terrier en eind september kwam mijn droom uit. Een zwarte reu met gestroomde oren, poten en mooi witte vlek op zijn borst.
Ik voel me zo machteloos, ik kan niks doen , alleen maar wachten en heel hard hopen dat mijn kleine stoere man een vechter is en dit overleefd |(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:35

Heel veel sterkte :(:)

Maydine

Re: Duimen voor onze kleine stoere BINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:40

Wat vreselijk! Heel veel sterkte mt de kleine bink! Goed dat je er wel achter bent gekomen zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:44

Heel erg veel sterkte! Hier wordt geduimd hoor voor je kleine vriend!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 10:57

Echt mijn kleine vriend , samen paardjes voeren, suffen op de bank ( hahahahaha heel fout maar wel lekker ) , spelen op het grasveld , kom ook maar niet op gang , paarden moeten naar buiten en de stallen gemest maar het liefst wil ik onder een deken wegkruipen tot nieuws uit de kliniek ...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:19

Sterkte! Gekke pupsels die vanalles in hun bekkie proppen en opvreten :(:) Ik hoop dat het helemaal goed komt!

En suffen op de bank met je hond is niet fout, is heel goed +:)+ Ik doe het dagelijks met onze 2 Duitse doggen :D

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:34

Echt iets voor een pup om alles maar in zijn mond te stoppen en op te eten...

Ik duim ook voor je dat het weer helemaal goed met hem komt!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 12:29

Mezelf toch omhoog kunnen trekken om de paarden naar buiten te brengen , ( weliswaar in badjas hahaha) , nu maar eens gaan douchen en de stallen schoonmaken , ja het gewone leven gaat ook gewoon door helaas ook als je je heel verdrietig voelt en het liefst niks meer doet tot je zeker weet dat het goed is ..

De uren tot half zes dat we hem mogen bezoeken duren eeuwig ....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:47

oww ik weet zo goed hoe je je nu voelt...wij brachten ook een 14 weken oud pupje weg met heel veel buikpijn en braken en zo ziek zijn...

het is echt vreselijk,je staat machteloos en kan niets anders doen als hopen en duimen...

je gaat zo zielsveel houden van zo'n kleine frummel...

ik ga met je meeduimen,bink moet gewoon beter worden!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 13:48

Nieuws uit de kliniek ,

BINK heeft weer wat gedronken, en het is opnieuw binnen gebleven, hij heeft ook een plas gedaan. Een half uurtje geleden hebben ze hem wat eten gegeven, het is even afwachten of hij dat ook binnen houd.
Op de onderzoektafel zag hij een Labrador en werd erg blij, kwispelen en vrolijk kijken van he he , zullen we spelen. Ze vinden hem wel nog erg rustig en vroegen aan mij of het een rustig hondje is. BINK is inderdaad niet de grootste wildebras, bekijkt de wereld op een kalme manier en maakt geen overuren met rennen en springen. Als zijn vriendin Aimee , hem uitdaagt voor een spelletje is het net een worstelaar die met rustige bewegingen zijn prooi observeert en besluipt, wat hele grappige acties opleverd, want mevrouw is speedy gonzales en gaat full speed in rondjes om hem heen.

Om half vier krijgen we een volgende update, en we mogen hem bezoeken na 18.00.
Ik mis hem zo in huis , blijven duimen, het lijkt te helpen dan is onze kanjer vast snel weer thuis.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:54

Nou, dat lijkt in ieder geval al positief!!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:58

Jeetje zeg, dat gaat niet in je kouwe kleren zitten, arme beestje, heel goed dat je snel en kordaat was.

Nu redt hij het vast en zeker.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:03

Tjemig....wat goed dat je je gevoel hebt gevolgd!!

Ik ga ook heel hard meeduimen want kleine puppenkinders horen groot en sterk te worden...
Ik ben vorige week mijn eigen pup verloren, dus snap je gevoel!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 14:04

Ragdollcat schreef:
Jeetje zeg, dat gaat niet in je kouwe kleren zitten, arme beestje, heel goed dat je snel en kordaat was.

Nu redt hij het vast en zeker.

Ben zo blij dat ik niet naar het gemopper van mijn moes heb geluisterd, het is zondag avond , ga toch morgen met hem , het is vast een virusje ... mijn gevoel zei gewoon dat het niet goed was ... weer eens de bevestiging dat ik op mijn gevoel moet blijven afgaan ...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:08

Hoi,

Ik maar al te bekend met dit soort verhalen, ik ben Paravet op een tweedelijn dierenkliniek.

Dit soort dingen zijn echt tricky, maar ik denk wel dat als je hondje nu zo goed opknapt, dat het wel goed zit :j

Sterkte en succes!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:14

Gelukkig heb je niet gewacht!
Inderdaad, vertrouwen op je eigen gevoel! Goed gedaan.

Hopelijk knapt Bink snel op. Ik duim voor jullie.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:22

Jemig! wat een verhaal zeg :oo
Heel veel sterkte met de kleine Bink, ik hoop echt dat het goed komt!
Nog even volhouden :(:)

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:32

Dat komt hard aan! #)
Super veel sterkte met Bink! :(:)

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:39

ja, dit problem ken ik ook. Jack russel van de stal ook in 1 dag tijd hartstikke ziek, en niks anders dan spugen. Ook bij hem was een strotoutje met een stukje bot (wat hij had gekregen) de boosdoener.
Arts wist ook niet wat het was, uiteindelijk ook maar besloten om hem open te maken en te kijken. 7 meter darm om 15 cm touw.
Hij is er toen 2 weken beroerd van geweest. 1 ding hebben wij wel geleerd: geen losse touwtjes meer, en ook geen botten meer.
Ik merk wel aan hem, dat zijn darmen en maag iets vlugger van slag zijn (sneller spugen en aan de dunne), maar voor de rest is hij er weer helemaal bovenop gekomen.
Dit is nu 2 jaar geleden.

Succes met je pup (wat zijn beesten toch zo ontzettend zielig als ze iets mankeren, maar voor je er eens achter bent wat het is...) en ik ga ervan uit dat het met jouw pup helemaal goed komt!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:46

Veel beterschap met je pup. We hopen op goed nieuws.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:49

Jeetje joh, dat is schrikken. Het klinkt alsof Bink op de goede weg is......... ben benieuwd naar de volgende update, en ik duim voor Bink :(:)

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 19:12

Hier een update : BINK is thuis , meneer voelde zich rond 4 uur zo goed dat hij het infuus eruit begon te trekken en sprongetjes in zijn kenneltje op de kliniek begon te maken. Alle beesten, en natuurlijk wij zijn superblij dat hij weer thuis is.

Bedankt voor al het harde duimen, het heeft echt gewerkt .. en ook hier gaan alle losse touwtjes, botjes, en andere objecten waar meneer zich aan te goed kan doen achter slot en grendel.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:14

*\o/* super zeg!!

zo en nu een hele avond knuffelen.. :D en bink kan lekker uitgroeien tot een mooie grote hond,heerlijk!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:15

Wat een super nieuws, foto !!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:32

Jeahhhhh dat is onwijs goed nieuws!!

Toppie verwen hem maar goed.........met hondenspeeltjes enz!