Mijn hond (15 jaar oude Golden retriever) wil ik meenemen naar Scheveningen, zij vind water geweldig en ik wil nog wat mooie foto's van haar. Nu ik weer op het strand mag, ga ik dat dus dinsdag doen, maar ik heb wel een paar vraagjes.

Op internet staat tegenovergestelde dingen, hondje die op schoot kunnen, daar hoef je geen kaartje voor te betalen, of een strip op je strippenkaart. Maar een grote hond dan? Moet ik daar een kaartje voor betalen? Wel weet ik dat een hond in de Randstadrail mag, betaald weet ik nog niet. En vanaf Den haag centraal ga ik met de tram naar Scheveningen, maar ik weet überhaupt niet of een hond in de tram mag? En moet ik daar dan voor betalen?
Nog een vraagje, wat kan ik voor een oudere hond het beste meenemen? Ik bedoel dingen als voeding of water? Ik neem een fles water mee, en eten? Zou dat handig zijn?
Omdat de hond al niet zo heel goed meer loopt, lees: achterpoten willen soms niet meer, maar als ie op het strand is, gaat dat wel en vind ie dat helemaal geweldig, doe ik natuurlijk rustig aan, gaan we vroeg weg, en neem ik vriendlief mee om hem in de Randstadrail en in de tram te dragen. En uiteraard van de trap in Den haag centraal. Roltrap en hond vind ik niet zo geslaagd.

Alvast bedankt!