Bleh, zonet kat aangereden zien worden :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monica

Bleh, zonet kat aangereden zien worden :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 11:26

Ik fietste net naar huis van mijn paardje vandaan. Ben ik bijna thuis, hoor ik een knal en zie daar onder een auto iets spartelen. :\ Eerst had ik het nog niet door, tot ik zag dat het een kat was. ;(

Toen ben ik snel de weg opgegaan, maar hij was helaas al overleden. Zo zielig... Heb hem in de berm gelegd en meteen bij wat huizen aan wezen bellen. Niemand wist van wie die zou kunnen zijn, dus toen heb ik hem daar maar achter gelaten. Had er echt een naar gevoel over, dat er ergens een baasje (baasjes) thuis zit, waar het katje niet meer thuis komt. Zelf zit ik al in de stress als mijn eigen poes een avondje op stap is, laat staan als die nooit meer thuis komt...

Naja, ik heb zonet de dierenambulance gebeld en ze gaan hem ophalen. Hopelijk kunnen zij het baasje nog traceren.

Rust zacht kat Y;(

Danique07

Re: Bleh, zonet kat aangereden zien worden :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:27

he gatverdarrie, wat vies.

Ik vind het wel heel goed van je dat je zo handelt. Een hoop mensen zullen gewoon door gefietst zijn!

Sterkte

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:30

Goed dat je zo gehandeld hebt !

Ik vind het ook altijd vreselijk als ik een aangereden kat zie liggen....

Daarom ben ik blij dat ik hier een ren heb en dat ze niet op straat lopen. Ik zou geen oog meer dichtdoen!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:53

goed dat je zo gehandeld hebt, verschrikkelijk altijd dat soort dingen. Daarom komen mijn boefjes ook niet buiten!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:55

Vind dat je heel goed gehandeld hebt! Vreselijk altijd zoiets :n

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:55

Ellendig om zoiets te moeten zien. Dat beeld zal nog wel even bij je blijven...
Verder vind ik ook dat je het prima afgehandeld hebt!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:00

Getsie wat naar. Gelukkig heb je de dierenambu gebeld. Vind het altijd zo'n rot gezicht als ze zo langs de kant van de weg blijven liggen.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:06

Ik vind het zeer goed dat je zo gehandeld hebt, je bent een echte dieren vriend.
Die auto,s scheuren mij altijd veel te hard, onse poes is gisteren ook geschept door een auto, ze lag bij ons voor op de stoep, helaas overleden |( .

Ik kan daar toch zo kwaad om worden, hier bij ons in de straat rijden ze nooit rustig, altijd maar scheuren.
Bestruurders zouden eens wat rustiger moeten rijden en meer opletten.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:16

Fijn dat je zo gehandeld hebt zeg! Je schrikt je naar als er zoiets gebeurt. Een goede vriendin van mij heeft vrijdag een kat aangereden. Het beestje stak een drukke N weg over, hij rende wel zelf weg. Ze heeft zo snel mogelijk haar auto geparkeerd (kon daar niet stoppen), maar ze kon de kat niet vinden (was donker, zwarte kat). Ze heeft zowel de politie als de dierenambulance gebeld, maar die doen er niets mee omdat ze niet wist waar de kat was.
Ze was er enorm van geschrokken, ze heeft zelf ook 2 katten thuis. Het is maar te hopen dat het mee valt voor de kat en dat hij naar huis gegaan is...

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:05

Hè wat vervelend!

Stopte de auto die de kat dood reed niet?

Ik heb het zelf ook een keer gezien, en die auto reed eerst gewoon door, maar doordat ik hysterisch begon te schreeuwen (was een schrikreactie!) stopte de auto toch en heeft aangebeld bij mensen, en het was hun kat, dus dat was voor de rest wel netjes gegaan, maar dat beeld voor je ogen, blijf je maar zien!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:18

Dat is inderdaad een beeld wat je nooit meer vergeet helaas....
Bij mij staat hij nog steeds op mijn netvlies gebrand.
We rijden door Etten-Leur en ik zie aan de rechterkant een zwarte kat uit de struiken aan komen rennen over het grasveld.
We reden allemaal zo´n 45/50 km p/u maar het was echt druk, dus ook geen mogelijkheid om zomaar even te stoppen.
Ik zie de kat twijfelen en roep nog `Niet doen!´
Maar het besluit toch over te steken en komt bij de auto voor ons onder de wielen.
De rij auto´s voor ons rijden door terwijl mijn man gelijk zijn noodlichten aanzet en stopt. Ik spring uit de auto en ren naar de kat toe.
De kat ligt nog midden op de weg vreselijk te krijsen en rondjes te draaien. Ik kijk een paar automobilisten hulpzoekend aan en zie dat er van achter me een man, keurig in pak, vraagt wat hij kan doen.
Daarop zie ik voor me een auto perse door willen rijden en dus gas geven... Waarop een vrachtwagenchaufeuse het besluit niet te pikken en haar vrachtwagen over de weg pakkert zodat er even niemand door kan. (Ik was toch echt niet aan de kant gegaan hoor....)
Zij is ook de gene die mij een stel handdoeken aangeeft zodat ik de kat veilig van de weg kan halen zonder zelf gegrepen te worden.
Eenmaal in de berm blaast de kat zijn laatste adem uit.
Ik, zelf in een kleine auto met twee kinderen achterin en een grote kinderwagen in mijn toch al krappe kofferbak, vraag aan de man of hij een mogelijkheid ziet om de kat naar de dichtbijzijnde, voor hem bekende, dierenarts te brengen om na te kijken of de kat toevallig gechipt is.
We leggen de kat in de achterbak en nemen afscheid.
Dit is zo´n 6 maanden geleden gebeurd, maar regelmatig zie ik het zo weer gebeuren. Bah!

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:16

;( Maar toch wel mooi dat er dan toch nog mensen willen helpen!

Bij mij is het al 8 jaar geleden dat ik het zag gebeuren, maar kan het ook nog zo voor me zien

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:19

Ah dat is echt super sneu.. :(:)
Goed van je dat je meteen de kat in de berm hebt gelegd en langs de huizen bent gegaan!
Arme kat..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:21

ik moet eerlijk zeggen,ik heb er zelf 2 dood gereden,1 doodgereden zien worden,en 3 van de weg afgeschraapt die half vastgeplakt lagen aan het wegdek,maar nog wel in leven waren...

ik vraag me altijd weer af waarom mensen die een HUISdier nemen dit soort risico's willen nemen voor hun dieren,het is echt niet altijd "op slag dood",helaas....

sommige katten hebben echt een vreselijke lijdensweg voor ze sterven...

ik zou het mijn dier niet aan willen doen :n

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:30

Tsja.. ik persoonlijk vind dat katten buiten dieren zijn, die lekker horen te jagen en in bomen horen te klauteren.
Mijn katten zou ik dan ook niet gelukkig maken door ze binnen te laten zitten. En de mens heeft van een kat een HUISdier gemaakt, wil niet zeggen dat ze binnen gelukkiger zijn.
Maar het is en blijft verschrikkelijk voor zowel de kat als het baasje..
@ ts, super wat je hebt gedaan ! :)
Jammer dat veel automobilisten door rijden na het aanrijden van een kat..

Arinossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:33

Mijn katten worden er niet gelukkiger van als ik ze niet naar buiten zou doen. Toen we onze kat net hadden, wilden we proberen om hem binnen te houden, maar op een gegeven moment ging die gewoon over ons heen pissen. Toen hebben we hem toch maar naar buiten gelaten..
Wij zitten in een woonwijk, dus niet aan een grote weg. Het blijft een risico, maar ze willen gewoon naar buiten. Moet ik ze dan hun hele leven tegen hun zin in binnenhouden?

Monica, ik vind dat je goed gehandeld hebt!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:02

nu ben ik alles behalve een kattenmens hoor,maar áls ik een kat zou hebben,zou ik een ren voor hem maken...liever de kat in een grote ren (of bv afgezette tuin ) als zo'n afschuwelijke dood hebben...

zou daar geen vrede mee kunnen hebben als 1 van mijn 'geliefde' huisdieren zo gruwelijk aan zijn eindje zou komen....

en niet van alleen katten zijn huisdieren gemaakt,ook van hamsters,konijntjes,honden en alles wat wij als dieren in huis halen, worden niet geboren in een hokje of kooitje,maar door en voor ons zo gehouden en gefokt.

vind het zelf meer een soort verantwoordelijkheid die een eigenaar naar zijn zelf uitgekozen huisdier heeft,te zorgen dat een dier veilig oud kan worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:03

pff sneu ;(

en dan na te gaan dat mijn zus over haar eigen kat is gereden (toen was hij al overleden)

goed gehandeld hoor :)

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 13:15

Bedankt allemaal voor de reacties. :)

Ik hoop dat de baasjes nog gebeld hebben en nu weten dat hun poesje helaas overleden is. :(:)

Over het wel/niet naar buiten doen van een kat...
Tja, ik vind niet dat je een dier tegen zijn wil in binnen moet laten. Overigens weet ik niet wat ik zou doen als ik in een hele drukke straat oid zou wonen.
Mijn kat loopt alleen in de tuinen en kan de weg in principe niet op. :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 15:34

Ah, mijn honden blijven toch echt tegen hun wil binnen hoor. Is dat dan ook zielig?

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 15:47

Nou laten we hier maar geen discussie gaan voeren over wat wel of niet zielig is.
Iedereen denkt er anders over. Ik voel me er goed bij dat mijn dieren lekker buiten kunnen lopen als ze dat willen en wat een ander doet moet die zelf weten. :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 15:50

Monica, jij gaf jouw mening, mag ik de mijne dan ook geven?

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 15:55

Meid, wat heb jij knap gehandeld zeg. Ik lees je verhaal met een brok in mijn keel. Die pokke automobilist had moeten doen wat jij gedaan hebt. Helaas staat dit rotbeeld nu op jouwn netvlies gebrand. Als ik een kat langs de weg zie liggen heb ik ook altijd zo`n rot gevoel. Precies wat jij zegt, nu zit zijn baasje te wachten tot hij thuiskomt zonder dat hij weet wat er aan de hand is.
Momenteel is 1 v/d 4 poezenbeesten van mij ook veel de hort op en wil maar niet binnen komen.
Ik heb hem vandaag ondanks dat ik hem geroepen heb ook nog niet gezien. Zo rottig.
Maar jij hebt goed gehandeld hoor. Onthou wat je na de tijd voor het peozenbeestje gedaan hebt en dat ie je dat vast in dank afgenomen heeft/zou hebben. Misschien is hij gechipt en kunnen ze zo zijn baasjes achterhalen. Succes met het verwerken van deze zeer nare ervaring |( Bedankt automobilist! -:(-

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 15:56

Het is verschrikkelijk dát het gebeurd maar in een wereld waar alles samen leeft gebeurd het nou eenmaal.

Ik heb zelf zo ook 1 kat verloren, verschrikkelijk maar mijn andere 3 lopen ook nog steeds buiten.
Ookal wordt ik er zelf soms helemaal para van als ik er weer eén die bewuste kant op zie wandelen en moet ik ze dan dwangmatig roepen :o ...........ik ga ze NIET binnen houden.
Ze houden van de vrijheid en ik zou het vreselijk vinden als er weer zoiets gebeurd maar dat is voor mijn katten (spreek over mijn eigen dus) altijd nog beter dan binnen zitten.

Idd....super gehandeld TS!! chapeau!!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:14

Is mij een paar weken terug ook overkomen. kat werd vlak voor m'n neus aangereden en diegene reed door. het was al donker maar de kat lag echt te kronkelen en te stuiptrekken op de weg. heb hem in de berm gelegd en 1 zucht en hij was dood. hond naar huis gebracht en een vuilniszak gehaald en daar de kat in gedaan. heb hem netjes neergelegd en in de berging gelegd. de volgende ochtend met een briefje bij de dierenarts gebracht. 's middags werd ik gebeld door de eigenaar om me te bedanken. ze had hem ws. net een paar minuten ervoor van haar krantje "gejaagd" en nog een aai gegeven. 5 min. later doodgereden. ze was i.i.g. blij dat ik hem zo netjes neer gelegd had want nu was hij tenminste toonbaar. zo kon haar dochtertje toch nog afscheid nemen zonder nachtmerries. de vorige kat hebben ze letterlijk van de weg moeten schrapen.