knagen aan snoeren, wat aan doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

knagen aan snoeren, wat aan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 11:03

mijn konijnen lopen vaak los in de woonkamer. opzich gaat dat prma, ware het niet dat ze de snoeren aan of doorknagen...

ik heb al geprobeerd om ze met cribox in te spuiten, maar daar knabbelen ze heerlijk door heen.

iemand hier nog huismiddeltjes of tips? we hebben ook al gedacht om er kippengaas omheen te buigen, maar of dat voldoende werkt?

annastasia

Re: knagen aan snoeren, wat aan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:07

je hebt van die flexibele buizen, als je die over de lengte openzeegt kun je ze zo om je kabels heen doen.
Anders van dat soort ''piepschuim'' wat ook wel om verwarmingsbuizen zit.

Mijn chinchilla loopt ook wel eens los, maar ik blijf er altijd bij.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:07

kun je niet een deel van kamer afzette waar geen snoeren zijn zodat ze erniet aan kunnen?
als ze een kabel doorbijten is het grote kans dat het einde konijn is

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 11:09

er zijn al een aantal kabels door en de nijnies doen het nog hoor :D lijkt wel of ze gewoon geen schok krijgen :?

piepschuim lijkt mij dat ze dat ook aanknagen, of die donkergrijze isolatie dingen.

is doucheslangen een idee? die zijn ook felxibel, maar kunnen ze lang niet zo makkelijk aanknagen

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:11

mijn katjes knagen ook :P ze hebben al mn computer muis en telefoonoplader stuk gemaakt haha.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:14

Ik bedoel van dat licht grijze plasic met van die wat hardere ringen om te kunnen buigen.

Is bij de gamma etc wel te koop.

Dat piepschuim spul gaan ze idd ook aan knagen, maar beter daaraan dan aan je kabels ;-)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:16

plstic strips erom heen doen die kan je kopen om af te werken

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:19

Mijn konijn deed dat ook altijd gelukkig altijd goed gedaan. Ze knagen volgens mij net niet tot de stroom, dat metaal zullen ze wel niet lekker vinden maarja, kan altijd wel eens misgaan. Probeer er echt iets aan te doen, succes!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 13:29

blue: ze knagen ze gewoon compleet door, dus ze knagen ook gewoon door het metaal heen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:51

Ligt er aan welke kabel ze doorbijten, als ze een stroomkabel te pakken krijgen met 220 kan je je konijn wegbrengen.
Ik zou ze gewoon niet meer loslaten kan ej ze geen lekker hok buiten geven waar ze kunnen dollen?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:04

LiSSy schreef:
blue: ze knagen ze gewoon compleet door, dus ze knagen ook gewoon door het metaal heen

Mijn konijn heeft me al een fortuin aan kabbels gekost, maar hij lijkt het nu eindelijk te zijn afgeleerd. De kabels die onder mijn tv meubel liggen daar zit gaas voor en kan hij dus niet bij. Dus gewoon tussen de poten van het tafeltje gaas gezet, ziet er wel apart uit 8-) foto op aanvraag ;). En verder gewoon goed in de gaten houden. En wegduwen als ze aan een kabel zitten.
Je konijn dan maar niet meer loslaten vind ik niet zo'n goed advies. Vind het nu ook wel erg koud om ze nog naar buiten te verplaatsen, en heel ongezellig :o

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:47

Kabels proberen weg te werken.
Mijn konijn is ook zo'n kabelknager en heeft een keer een schok gehad. Gelukkig overleeft, maar het is echt heel erg zielig.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:01

Wij hebben vroeger ook een konijn gehad en die heeft op een gegeven moment een kabel doorgeknaagd en het in 1 keer afgeleerd. Er kwam een steekvlam uit waar je u tegen zegt. Konijn had zwarte tandjes en zwarte snorharen, maar deed het nog steeds _O- Snoeren zijn daarna altijd veilig geweest :')

Ja, was ergens wel sneu, maargoed, toch ook wel enigszins komisch. Je had zijn zwartgeblakerde gezichtje moeten zijn :))