Poes mauwt zoveel, wat wil ze toch?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Poes mauwt zoveel, wat wil ze toch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 21:50

Hallo,
Ik heb sinds begin augustus een kitten gehaald bij de dierenambulance. Ze is ongeveer 15 mei geboren (nu dus 5 maanden).
Ze mauwt alleen heel erg veel. De ene keer omdat ze eten wil, de andere keer omdat ze naar buiten wil, Dát kan ik me nog voorstellen, maar wat ze de laatste tijd wil, ik weet het niet meer.
Ze mauwt bij de bank, ze mauwt in de keuken, ze mauwt bij de hond, ze mauwt zelfs als ze naar buiten mag, zelfs na een bakje vlees mauwt ze.
Nee nee ze is niet krols, ze doet dit al een paar maanden, maar steeds meer en meer, ik word er gek van.
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?
Wij hadden vroeger bij pa en ma ook al poezen en in mijn vorige relatie had ik een poes en een kat, maar zoiets heb ik nog niet meegemaakt.
Enig idee wat dit is en hoe ik het kan verhelpen?
Ze krijgt echt aandacht genoeg.
Ik heb een onzettende knuffel. Ze knuffelt zelfs liever dan spelen!

tallechie

Re: Poes mauwt zoveel, wat wil ze toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:52

Heeft ze vlooien?
Heeft ze ook koorts?

Onze kat was laatst ook aan het mauwen.
Ben na een paar dagen toch maar naar de dierenarts geweest.
Die van ons had toen onstoken oren en had koorts.

Als het te lang duurt toch even langs de dierenarts gaan!

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:53

ik zou lanvgs de dierenarts gaan het kan zijn dat ze pijn heeft
als een kat pijn heeft gaan ze ontzettend miauwen

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:54

Ze 'praat' met jou, zeg gwn miauw terug :D Doet de mijn ook, vooral als ze binnen komt dan zegt ze gwn hallo.
Zit er misschien siamees in dat zijn meestal erg 'praatzame' en luidruchtige katten.
en als je je toch zorgen maakt kun je eens aan de dierenarts vragen voor een check-up.
Laatst bijgewerkt door Lauratje_88 op 17-10-09 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:55

mijne mauwt ook heel veel! Wil dan volgens mij aandacht :P

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:58

Lauratje_88 schreef:
Ze 'praat' met jou, zeg gwn miauw terug :D Doet de mijn ook, vooral als ze binnen komt dan zegt ze gwn hallo.

Wat zeg je dat op een prachtige manier :D. Heel typerend, zo werkt dat bij ons ook :j

Misschien wil ze gewoon aandacht? Even lekker knuffelen?

MandoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:02

Die van mij heeft ook hele verhalen... (is wel een siamees).. maar kletst ons ook de oren van ons hoofd af.
Toen we er een 2e bij namen was het wel minder omdat ze nu elkaar kunnen vervelen ipv dat hij zijn hele dag met ons wilt doornemen en alles wil vertellen hoe haar dag geweest is.....

Lekker laten doen en gewoon gezellig terug kletsen.. ze wil gewoon lekker aandacht.

( ik vind het wel leuk hoor zo'n kletskous in huis)
Laatst bijgewerkt door Mando op 17-10-09 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:03

zap schreef:
Lauratje_88 schreef:

Wat zeg je dat op een prachtige manier :D. Heel typerend, zo werkt dat bij ons ook :j

Misschien wil ze gewoon aandacht? Even lekker knuffelen?
entoch zou ik voor de zekerheid even langs de dierenarts gaan
niet ALLE katten mijn miauwd enkel als ze honger heeft of bijv in een kast opgesloten zit ofzo(hihi tja als zij tussen mijn kleren ligt te slapen merk ik dat niet altijd :o )
toen zij laatst zo miauwde had ze een fikse oor ontsteking

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:03

Hoe oud was ze toen ze bij de moeder werd weggehaald?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:04

hestejente schreef:
Hoe oud was ze toen ze bij de moeder werd weggehaald?

dat zal ze wel niet weten beestje komt uit het asiel

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:06

wopkelover, natuurlijk kan het bij elke kat weer anders werken. Beetje lastig dat dit katje nog niet zo lang bij ts is. Ik hoor aan elke prrt, miauw, knor wat de bedoeling is bij onze katten:P

Maar het kan niet kwaad om eerst wat simpele dingen te proberen (zoals terugkletsen en/of extra aandacht geven) alvorens naar de dierenarts te gaan :). Je merkt snel genoeg of het werkt of niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:06

Even medische checkup laten doen kan geen kwaad nee :)
Heb zelf echter ook zo'n "prater" rondlopen hier. Vooral Siamezen schijnen daar nogal een handje van te hebben trouwens.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:09

Tja, onze kwat mauwde op een gegeven moment ook ineens heel veel toen hij wat ouder werd. Als je het negeerde stopte hij vanzelf, als je terugmauwde (ja zo gek ben ik :+ :P ) of praatte dan kon je hele gesprekken met hem voeren := best gezellig. Later bleek hij een auto-immuunziekte probleem te hebben. Maar ik hoop voor je dat je kat gewoon kwebbelig is aangelegd. Als je het zo naar vind het gedrag niet bevestigen: negeren, en alleen aandacht/voedsel/naar buiten als ze er niet om "vraagt".

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:13

MLoeser schreef:
Tja, onze kwat mauwde op een gegeven moment ook ineens heel veel toen hij wat ouder werd. Als je het negeerde stopte hij vanzelf, als je terugmauwde (ja zo gek ben ik :+ :P ) of praatte dan kon je hele gesprekken met hem voeren := best gezellig. Later bleek hij een auto-immuunziekte probleem te hebben. Maar ik hoop voor je dat je kat gewoon kwebbelig is aangelegd. Als je het zo naar vind het gedrag niet bevestigen: negeren, en alleen aandacht/voedsel/naar buiten als ze er niet om "vraagt".

ben blond(owneej een zwarte die blond doet)
maar wat is auto immuun ziekte

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:23

Ik zou inderdaad even langs de DA gaan, je weet maar nooit of er iets aan de hand is :)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:26

inderdaad even langs de da.
Je weet het nooit.
En ik neem niet aan dat jij het op je geweten wil heben als je kat jaaren weg kwijnt van de pijn en jij altijd dacht ach dat is niks

Nooit ervan uitgaan dat het niks is als je het niet zeker weet!
Doe je met je kind ook niet toch?
Kind: ik ben gevallen van 3 hoog en me arm doet pijn
Jij: ach zeur niet je wilt gewoon aandacht.

Mischien zegt jou kat ook wel zoiets maarja dat kun je pas weten als je bij de da bent geweest want jij spreekt tenslotte geen poezen taal of wel?
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 17-10-09 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:26

Sommige katten zijn nou eenmaal kletskouzen. Je kunt voor de zekerheid even naar de DA gaan, maar ik denk dat je gewoon een praatjesmaker in huis hebt gehaald! :D

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:30

je hebt vast gewoon een praatpoes, heb ik ook en dat kan heel irritant zijn, al maken wij er meestal een heel gesprek van, en we laten soms zelfs de poes kiezen wat we eten :+ 1x mauw is dat, 2 x is dat :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:31

Eet en drinkt ze gewoon en gaat ze normaal naar de bak?
Het kan zijn dat ze ergens last van heeft of dat ze meer aandacht wil, het is een jonge kat en die moet veel spelen en gestimuleerd worden, misschien mist ze wel een speelmaatje?

Is het toevallig een hele witte en/of is ze soms doof? dove katten kunnen veel mauwen.

Ook ik zeg, even naar de DA om eea uit te sluiten en dan lekker met dr gaan spelen of oordopjes kopen.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:31

Dana01 schreef:
je hebt vast gewoon een praatpoes, heb ik ook en dat kan heel irritant zijn, al maken wij er meestal een heel gesprek van, en we laten soms zelfs de poes kiezen wat we eten :+ 1x mauw is dat, 2 x is dat :+

sorry maar whahahahahahahahaaha

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:32

whaha ja het is echt te erg hoor .... maar aangezien ze altijd 2 keer mauwt, eten we meestal wat ik wil O:)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:32

wij hebben er ook zo een die altijd miauwt en die mankeert helemaal niks die is gewoon zo haha wen er maar aan ooit is het best irritant :D

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:34

ik heb ook zo een af en toe strondiritantepraat poes die alleen maar wil kletsen knuffelen eten en naar buiten.
maar ondanks ik haar gemeutel af en toe niet kan uitstaan vindt ik het ontzettend gezellig :+:

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:35

Even langs de DA voor de zekerheid.
Het is immers steeds erger geworden, dat gebeurd niet 'zomaar'.
Anders had ze het van meet af aan in deze frequentie gedaan...

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:40

Ik heb mijn poes (nu 4 jaar) langs de kant van de weg gevonden.
Ze miauwt heel veel, en ook nog eens ondzettend irritand :o meer als miiiii ....... (stilte) .... auuuuuuuuu
of gewoon zo: .....(stilte) ........ aa (komt er op het allerlaatst toch nog een vervrommeld a tje uit ;)
Oze kat wil ook altijd naar binnne, buiten, binnen , buiten , binnen , buiten en ga zo maatr door. Echt word je gek van ;)
Onze kat gaat asl ze dorst heeft gewoon net zo lang staan bleehren naast de stoel tot je haar drinken geeft (mevrouw drinkt alleen uit een vaas :o ) En als ze naar buiten wil miauwt ze, rent ze naar de deur en gaat ze daar blehren en komt weer trug. Best duidelijk dus ;) Ze muawt ook altijd trug als je wat tegen haar zecht, en soms heeft ze gewoon een ''bui'' en dan moet ik haar gewoon oppakken en even een halfuur vast houden, en dan is het weer goed (verplicht een half uur op de bank :P )

Als haar oogjes dof worden, ze minder trinkt, niet goed meer poept en plast, enzo kan ze best eens ziek zijn.
Toen onze kar prikies moest halen, dacht de dierenarts dat ze atrose had (ze ondhaarde haar heupen niet) , alleen ik wist zeker van niet want ze is nog lenig als ik weet niet wat, en toen was de andere optie van de dierenarts dat ze stress had, en er daardoor niet aan toe kwam. Ik denk zelf dat dat het was, want de dierenarts vond haaar er super goed uit zien, en we hebben toen der tijd veel versiete gehad, en nu ist lekker rustig en is ze weer helemaal happy :D