nieuwschierige hondjes in het herfst bos...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bluezarka

nieuwschierige hondjes in het herfst bos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 19:29

Vanmiddag tijdens de wandeling toevallig de camera bij me.
Het bos is nu erg mooi, en met het zonnetje erbij is het dus volop genieten...

Ik zal jullie eerst even voorstellen:

Poquito, 7 jarig reutje, en altijd bij me in de buurt. Het lukt dus ook eigenlijk nooit om een foto van Poqui te maken van afstand:
Afbeelding

Chicolino, 7 jarige reu, en altijd ver weg tijdens de wandeling. Hij loopt nooit op de paden, maar altijd overal dwars doorheen....
Afbeelding

Nestino, 12 jarige reu, doet niet anders dan iedereen en alles maar in de gaten houden zodat we wel weer met z'n alle aan het eind van de wandeling huiswaarts kunnen gaan. Nesto is eenmaal in het bos altijd fanatiek op zoek naar herten (konijnen vind'ie niet leuk genoeg :o )
Afbeelding

Het pad richting het bos, Nesto en Chico rennen het liefst in één teug die kant op...
Afbeelding

Maar als ik hard genoeg fluit, komen ze naar me toe gerend... Ze lopen denk ik ook wel 3 keer de afstand die ikzelf loop tijdens zo'n rondje...
Afbeelding

Nesto staat nog even op de uitkijk (favoriete bezigheid), je weet maar nooit of er toevallig een hertje het weiland oversteekt...
Afbeelding

Maar totaal onverwachts loopt daar dus een ware 'boskoe'... Die lopen daar eigenlijk nooit, en dit jolige diertje vond het erg leuk om in volle galop richting de honden te rennen, en ze nog even op te jagen terwijl Nesto en Chico "vluchten" over het pad... }:0
Afbeelding

Chico nog steeds een beetje ontdaan van de 'dolle stier'... :D .
Maar ik zie aan zijn getipte oortjes dat hij zo snel mogelijk bij me wil zijn...
Afbeelding

Intussen aangekomen in het bos. Nesto gaat vrolijk verder met zijn hobby...
Afbeelding

En dan een poging doen om een leuke groepsfoto te maken...
:roll: %) :r *-:) *\o/* *\o/* *\o/*
Maar toch, uiteindelijk een leuk resultaat
Afbeelding

Nesto op onderzoek tussen de bomen... Hij ziet iets, en zet de achtervolging in... :9
Afbeelding

Chico hoort Nesto diep het bos inrennen. "Heb ik iets gemist??" Ja Chico, je hebt wat gemist...
Afbeelding

Nadat ook Chico de achtervolging heeft ingezet komen ze na zo'n 5 minuten weer samen het bos uit...
Afbeelding

Vanuit het bos weer snel het pad op, op zoek naar de volgende 'attractie'...
Ze 'jagen' vaak samen de bossen door, gelukkig nog nooit met enkel resultaat... Maar ze blijven er wel heel stoer onder hoor :D
Afbeelding

Poquito krijgt niets mee van deze jacht drang... Op weg naar de auto is hij dus als enige nog zo fris als een hoentje
Afbeelding

Thuis gekomen liggen ze met z'n drieën tegen elkaar aan te slapen. Chico droomt, zijn pootjes bewegen af en toe.... Geen twijfel mogelijk waar die over droomt...

freespirit

Re: nieuwschierige hondjes in het herfst bos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:30

gave foto's !! Wat voor een hondje is chico ?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:31

och......
wat een leuke honden en leuk geschreven ook!
Ben je nooit bang dat ze te ver weg gaan als ze samen op jacht gaan?

bluezarka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 20:06

freespirit schreef:
gave foto's !! Wat voor een hondje is chico ?

Chico komt (net als Nesto) uit Spanje. Het is niet echt een officieel ras, maar wel een soort hondje wat je veel tegenkomt in Zuid Spanje.

saskiaojan schreef:
Ben je nooit bang dat ze te ver weg gaan als ze samen op jacht gaan?

Nee, eerlijk gezegd niet. In het begin wel hoor... Maar ze komen altijd weer terug. Ik blijf altijd gewoon staan waar ze het bos ingerend zijn, daar komen ze ook altijd weer tevoorschijn...
Maar dat kan dus ook alleen als je echt "in" het bos bent, geen wegen in de buurt zijn. Als we ergens lopen waar dit wel het geval is, moet ik vooral Nesto even bij me roepen zodra hij staat te loeren. Dan luistert hij ook wel goed hoor.
Ik moet eerlijk toegeven dat als ze langer dan een kwartier wegblijven ik nog steeds af en toe de kriebels kan krijgen... Maar tot nu toe zijn ze altijd weer teruggekomen gelukkig.

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:01

YEAH daar zijn de mannen wat een heerlijk pad BZ!
Ik MOET gewoon ook binnenkort weer eens de bossen in.

Heerlijk genieten voor de mannen zo te zien zijn ze alweer wakker? :D

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:23

prachtig! Veel fun in de herfstbladeren met de hondjes. Ik vind het zwartje heel leuk.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:30

Wat een leuke hondjes en mooie omgeving! Ben er gewoon jaloers op :D

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:35

Wat een mooie omgeving zeg! Heerlijk dat de hersft der weer aan zit te komen :D. En wat een schattige hondjes !! Echt een leuk verhaal geschreven ;)

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:52

Wat een mooie foto's. Helaas hebben wij hier geen echt bos in de buurt. En bij mijn ouders heb ik alleen IJsselmeer, die er vrijwel altijd grauw uitziet. Misschien moet ik maar eens richting Veluwe gaan.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:00

hahaha je hebt echt leuke hondjes!!!! Je zou zo een boek over ze kunnen schrijven met die prachtige foto's er bij!

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:19

echt super leuke foto's! :)
leuke hondjes ook!

bluezarka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 22:03

Bedankt voor de leuke reacties :+

Zelf ben ik natuurlijk niet geheel objectief :o maar leuk te horen dat jullie onze hondjes ook leuk vind...

Het is inderdaad heerlijk om zo'n geweldig bos vlak bij huis te hebben hoor, de honden genieten er ook altijd super van!!!

JuralvelOX, ik zou er inderdaad wel een boek over kunnen schrijven, ik vind het altijd heerlijk om te zien wat ze doen, hoe ze reageren en vul dan altijd zelf maar in wat er in hun gedachte afspeelt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:15

O wat een heerlijke foto's wat een avonturen lijk jij mee te maken met ze!
Kan zelf ook altijd enorm genieten sinds ik een hond heb en het bos.

Juud87 schreef:
Wat een mooie foto's. Helaas hebben wij hier geen echt bos in de buurt. En bij mijn ouders heb ik alleen IJsselmeer, die er vrijwel altijd grauw uitziet. Misschien moet ik maar eens richting Veluwe gaan.

Heb daar geen voorstelling bij ik zou echt niet zonder bos en strand kunnen!