Ik woon sinds een aantal maanden op La Palma. Hier gaan ze heel anders met dieren om dan wij gewend zijn. Een 3 weken geleden heb ik van de buurman die slachtkonijnen fokt een konijn gekregen. Hij schatte de leeftijd op 3-4 maanden. Alles gaat goed, beestje huppelt vrolijk door het hele huis heen en is keurig zindelijk.
Ze heeft 2 bakken om haar behoefte op te doen. Een dichte en een open. Tot 3 dagen geleden gebruikte ze beide bakken. Nu alleen nog maar de open bak. In de dichte bak heeft ze een soort van kunstwerk gebouwd van alles wat er te vinden is. Zelfs haar oude handdoek om op te liggen heeft ze die bak in gesleept. En aangezien het een vrouwtje is denk je dan maar 1 ding: zwanger! Nou zit ik daar niet op te wachten aangezien het hier onmogelijk is om voor jonge konijntjes een leuk baasje te zoeken. Nogmaals: ze gaan hier anders met dieren om.
Ik heb altijd konijnen gehad in koppeltjes, maar wel met gecastreerde mannetjes. Heb dus nog nooit een nestje gehad, want had daar nooit behoefte aan. Ik weet dat ik het niet terug kan draaien en een oplossing zal moeten vinden voor die kleintjes, hoewel ik bang ben dat die oplossing niet diervriendelijk zal zijn...

Bedankt!