Ik zou kijken of je er een van een meter breed kan vinden, dat is een gangbare maat dus makkelijk te vinden. Als je zorgt dat je konijn daarnaast ook nog dagelijks de mogelijkheid krijgt om los rond te lopen dat hij even kan rennen, dan kan zeker zo'n jong konijn daar wel even mee vooruit. En met een simpele panelenren kan je makkelijk uitbreiden.
Kleiner zou ik niet doen, ik heb hier een 80cm kooi voor noodgevallen en dat is voor een gemiddeld dierenwinkelkonijn/rasloos mengelmoesje te klein.
Zeker bij een buitenhok moet je op de hoogte letten, ik heb al een aantal merken gezien die zo laag zijn dat een gemiddeld konijn zo al met zijn oren tegen het dak zit, terwijl een hok zo hoog moet zijn dat een konijn er op zijn achterpoten in moet kunnen zitten. 50cm is daar meestal wel hoog genoeg voor.
En als het om een binnenkooi gaat, die zijn meestal wel hoog genoeg, maar neem dan niet zo'n duna/anti-rommel kooi met zo'n plastic kap, daar krijgt ene konijnveel te weinig frisse lucht in, de dampen blijven daar te veel in hangen.