Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tantjeuh schreef:Onze oudste (beide borders trouwens) is tot zijn 7/8jaar 2xweek naar de hondenschool gegaan, vanaf toen was minder intensief en vanaf zijn 10jaar ligt het stil (het beestje was er echt wat oud voor, is ondertussen 13).
Onze jongste is er nu 7 (geloof ik), en gaat nog braafjes twee keer in de week naar de hondenschool.
Allebei trouwens gehoorzaamheid... Hetgeen in de begincursusjes misschien wat saai/eentonig kan lijken, maar eens in de verdere klassen enorm uitdagend is voor de honden. Apporteren gaat bv niet in een simpel lijntje, maar de apport moet in een soort doolhof gegooit worden, waarbij de hond dan de juiste ingang(want er zijn vaak drie verschillende ingangen) en de juiste weg naar zijn apport moet vinden, allemaal binnen een bepaalde tijd.
Allebei de honden staan elke keer te springen voor de auto als ze mee naar de training mogen, honden leven er echt van op!
Lysette schreef:tantjeuh schreef:Onze oudste (beide borders trouwens) is tot zijn 7/8jaar 2xweek naar de hondenschool gegaan, vanaf toen was minder intensief en vanaf zijn 10jaar ligt het stil (het beestje was er echt wat oud voor, is ondertussen 13).
Onze jongste is er nu 7 (geloof ik), en gaat nog braafjes twee keer in de week naar de hondenschool.
Allebei trouwens gehoorzaamheid... Hetgeen in de begincursusjes misschien wat saai/eentonig kan lijken, maar eens in de verdere klassen enorm uitdagend is voor de honden. Apporteren gaat bv niet in een simpel lijntje, maar de apport moet in een soort doolhof gegooit worden, waarbij de hond dan de juiste ingang(want er zijn vaak drie verschillende ingangen) en de juiste weg naar zijn apport moet vinden, allemaal binnen een bepaalde tijd.
Allebei de honden staan elke keer te springen voor de auto als ze mee naar de training mogen, honden leven er echt van op!
Klopt het dat jij in België woont? Want in Nederland is gehoorzaamheid vaak niet zo afwisselend als in België. Wat jij noemt met het apporteren ken ik helemaal niet vanuit Nederland. Mij lijkt het wel vele malen leuker.
cursussen kunnen nog prima met een hond van 2. Met mijn poedeltje van 3 train ik behendigheid en ik hoop dat nog vele jaren te kunnen doen. Wel vragen veel hondenscholen een gehoorzaamheidsdiploma voordat je kunt beginnen met behendigheid. Maar niet allemaal!
Als Eindhoven (vlakbij Ikea) voor je te doen is kan ik je dogaction aanraden. Hebben ze van allerlei cursussen, waaronder behendigheid.