Koukleum...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Koukleum...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 23:14

Hmm..
De kleinste (niet de jongste) is met de kou niet vooruit te branden! Ze heeft een mandje boven de kachel (op mijn bureau) en is vandaag maar 1x buiten geweest! (madam plast dus ook gewoon binnen nu!)
Als ze al op de grond staat (en dus uit haar mandje op mijn bureau is) bibbert ze al, en buiten al helemaal.
Madam heeft al geen speklaagje, en haar vacht is heel dun (bij haar nekkie zelf kaal)

Ze loopt nu dus met een koltruitje IN huis...

Wat te doen? ik heb haar van het voorjaar (april) opgehaald. Het was toen nog een paar dagen fris, maar toen was ze nog een prutske-puppytje dus hielt ik haar met die laatste paar frisse dagen al binnen.

Haar jongere 'zusje' vind alles geen probleem, heeft al een dikkere vacht, staat gerust van het windje te genieten.

Maar Boo dus niet. Ligt dat echt aan dat ze zo klein en tenger en dun behaard is? of moet ik haar 'trainen' tegen de kou?
( de andere 3 hebben dus nergens last van)

Dit is Boo: (en haar 'kleine' zusje)
Boo is maar 1300 gram..
Afbeelding

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 23:20

Gewoon een jasje aandoen ofzo en naar buiten gaan, moet ze maar aan wennen hoor.
Mijn hond heeft ook een hekel aan kou en regen maar om die grote hopen/plassen nou in huis te laten doen.
Bij mij is het ook koud op de wc (geen verwarming) maar ik ga ook niet op de bank mijn behoeften doen omdat het op het toillet zo koud is.
Gewoon even doorzetten hoor,het word nog wel kouder ook, elke keer al die bende in huis is ook geen pretje.

jodi

Re: Koukleum...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 23:30

Logisch dat ze geen wintervacht maakt als ze op de kachel slaapt +een trui aan heeft.Bouw dat maar eens rustig af,anders wordt het alleen maar erger.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 07:56

Je moet haar gewoon wat trainen voor die kou. Dus in huis in ieder geval die trui uit! En laat haar niet boven de kachel slapen. Ze mag natuurlijk wel een warm plekje opzoeken, maar gewoon waar ze zelf bij kan. Mijn JR ligt ook het liefst voor de kachel als deze brand, dan is ze ook bijna niet te aaien zo heet voelt ze! Maar die gaat gewoon heerlijk mee wandelen voor een uur, zonder ook maar iets extra's.
Geef haar ook voldoende beweging als ze buiten is. Dan lopen ze zich vanzelf wel warm.
Mijn York heeft ook geen ondervacht, die heeft toen ze jong was ook nooit een jasje aan gehad. Nu de laatste jaren wel, maar die is dan ook al 14 en beweegt gewoon veel minder, artrose etc. Dus die hou ik graag wat warm. Neemt niet weg dat ik het nu nog niet koud genoeg vind voor een jasje. Wat moeten we dan straks niet aan trekken als het echt een paar graden vriest?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:19

Persoonlijk vindt ik het ook een beetje eigen schuld.. een mandje boven op de kachel? Truitje aan binnen? Logisch dat het hondje niet naar buiten wil..

Jammer genoeg zijn deze hondjes zo gefokt,daar kun je nu niks meer aan doen..maar ik zou wel proberen ze iets harder te maken..dus langzaam aan wennen.. truitje binnen uit..mandje gewoon op de grond zetten..

Als je naar buiten gaat,ga dan een stukje rennen,zodat ze zichzelf van wat warmte voorziet! Succes!