Ik vroeg me af hoe lang jullie met een zak van 10kg RC kattenvoer doen? Ik kan nergens vinden wat de hoeveelheid is die een kat van 4 kg per dag zou moeten krijgen...
Heb wel een proefverpakking gekregen, maar daar staat dat dus niet op..
echt? daar kon ik het niet vinden 't gaat om de versie voor gesteriliseerde poezen
mooney1
Geplaatst: 16-10-09 08:40
Misschien staat er iets op de site van RC? Ik geef ook dat voer maar weeg het niet voor de oudste kat. Krijgt gewoon een bakje vol per dag. Ze eet toch niet meer dan ze nodig heeft. Met 10 kg doe je denk ik best lang.
Ik heb 4 katten en doe met een zak van 10 kg ongeveer 3 maanden. (denk ik...)
Britt
Geplaatst: 16-10-09 08:45
Wij doen met twee katten ongeveer 3 maanden met een zak van 10 kg en dan staan ze op onbeperkt (maar ze eten ook niet de dagelijks aanbevolen hoeveelheid die op de zak staat), dit gaat om indoor voer overigens.
Charissath; weet je dat zeker Die van ons eten dus nier de dab en wij doen er al 3 maanden mee
SuSem
Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-09 08:45
zo lang ja?
heb namelijk 2 poezen, 1 van een half jaar (2,3kg) en 1 van 2,5 jaar (4kg)..beiden gesteriliseerd..
Britt
Geplaatst: 16-10-09 08:47
Onze zijn 2,5 en 4,5 ongeveer, 4 en 3,5 kg. Ook beiden gesterilisseerd en krijgen 's avonds een kwart blikje gourmet natvoer per poes. Niet overmatig actief en echte binnenpoezen.
Ja hoor, prima Blijven netjes op gewicht, eten het ook goed en ze stinken niet, zitten goed in de vacht en zijn gezond.
charissath
Geplaatst: 16-10-09 08:49
Tja, volgens mij wel. ik hou het niet bij hoe lang we met een zak doen. Bij mij staat er ook altijd voer voor ze maar ik schat zo in dat ze geen van allen de dagelijks aanbevolen hoeveelheid eten. Maar hang me er niet aan op hoor....
yarrah
Geplaatst: 16-10-09 08:57
Geen RC mee geven katten kunnen helemaal niks met koolhydraten (RC is gemaakt van graan produkten en wat dierlijkeiwit). Koolhydraten is waarschijnlijk de oorzaak van allerlei gezondheidsproblemen bij katten (en honden). Zoek eens op het net naar BARF.
? ik vroeg hoe lang je met een zak voer doet? niet of ik het wel of niet moet kopen..
Britt
Geplaatst: 16-10-09 09:00
Barf is leuk, maar niet altijd mogelijk helaas. Heb daar echt geen opslag voor en een kleine vriezer. Bovendien wil ik die rotzooi niet op de huiskamervloer hebben Later, in een groter huis met meer mogelijkheden wil ik me nog wel eens gaan verdiepen in Barf, tot die tijd krijgen ze het betere van wat ik ze kan bieden en dat is dan RC boven een hoop andere merken.
Ik altijd bij Zooplus, veel goedkoper en gratis geleverd ( vanaf 29 euro) maar daar kost een grote zak 55 euro en in de winkel 65 euro! ( ongeveer prijzen!)
Kocht het altijd bij mijn veevoederhandel, stuk goedkoper als de dierenwinkel. Net nadat ik een nieuwe zak van 10kg had gehaald kwamen we erachter dat ze op nierdieet moest nierdieet is trouwens ook wel weer van RC. Heb dus nog een aantal kilo RC fit32 staan voor een liefhebber?
Ik voer ook RC fit 32 en doe met een 10 kg zak 1.5 maand met 4 katten, maar koop nu 15 kg zakken omdat die een heel stuk voordeliger zijn en doe daar naar verhouding net zo lang mee. Ze eten dus braaf de aanbevolen 60 gram per kat per dag.
Evelli, je woont niet bij me om de hoek anders had ik die zak wel overgenomen van je.
Zooplus! Veruit het goedkoopst en zitten regelmatig leuke extraatjes bij
cissy
Geplaatst: 16-10-09 12:01
Zooplus is nog duur vergeleken met waar ik mn voer haal. Ik betaal voor een 15 kg zak 65,- en bij Zooplus betaal je voor dezelfde variant voor 10 kg 57,99, ga maar rekenen... dan maar geen extraatjes!
Helaas woon je niet bepaald in de buurt Denk ook niet dat 15 kg hier rendabel is, volgens mij gaat de kwaliteit van t voer echt wel achteruit als het zo lang open staat (3 maanden hier), dan kan je t nog zo goed afsluiten, het is toch open geweest. Brokjes zijn grauwer, geur wat muffer etc. Hoe bewaren jullie t voer? Hier halen we eens in de zoveel weken een flinke bak er uit en maken we de zak weer zo goed als luchtdicht dicht.