Mijn cavia heeft een nieuw vriendje!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Mijn cavia heeft een nieuw vriendje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 23:20

Nou ja, nieuw..... eigenlijk is ie tweedehands, ze kennen elkaar al meer dan een jaar :))

Afgelopen zomer is mijn konijntje Bob helaas overleden. Mijn cavia Onzen Ad (we noemen hem Adje ;)) en Bob waren altijd samen. Adje is al behoorlijk op leeftijd en ik hoop dat hij nog een flinke tijd bij ons blijft. Adje wordt voorlopig wel onze laatste knager, als hij er niet meer is dan wil ik geen andere meer. Maar tot die tijd..... tsja, wat dan? Alleen is ook maar alleen en eigenlijk best wel sneu.
Maar ik geloof dat we de oplossing gevonden hebben. Onze kater Meneer de Rooy is een waardig opvolger van Bob geworden. Hij houdt Adje heel vaak gezelschap. Ze slapen samen en ze eten samen. Adje z'n andijvie, Meneer de Rooy een handje Temptations :))

Kijk en huiver :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo begon het allemaal, ruim een jaar geleden. De eerste kennismaking :))
Afbeelding

Flirtatious

Re: Mijn cavia heeft een nieuw vriendje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:24

ik ben verschrikkelijk bang voor cavia's maar ik vind dit echt te lief voor woorden :D... te schattig... :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:26

Flirtatious schreef:
ik ben verschrikkelijk bang voor cavia's maar ik vind dit echt te lief voor woorden :D... te schattig... :D

Bang voor cavia's?

Hahahahahahaha :D

Sorry, ik lach je niet uit maar heb het nog nooit gehoord :oo

Wat een super schattige foto's!!!

Alleen eeuhhh, zou je er niet toch een ander (bejaard) caafje bijzetten?

*edit: typefout

Flirtatious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:29

hahaha, nou ik ben het gewend hoor, dak uit gelachen word :P .. vind alle beesten leuk, maar cavia's nee alsjeblieft niet...

zou dat wel klikken dan een bejaarde cavia der bij, de kans dat ze gaan vechten wil je ook niet, straks gaat adje daar aan dood ofzo, en een kat is tog ook super gezelschap? :P

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:32

Flirtatious schreef:
hahaha, nou ik ben het gewend hoor, dak uit gelachen word :P .. vind alle beesten leuk, maar cavia's nee alsjeblieft niet...

zou dat wel klikken dan een bejaarde cavia der bij, de kans dat ze gaan vechten wil je ook niet, straks gaat adje daar aan dood ofzo, en een kat is tog ook super gezelschap? :P

Een cavia is een prooidier, een kat een roofdier, die begrijpen elkaar niet.

En als je een zeugje bij een beertje zet dan gaat dat vrijwel altijd goed, je kan eerst ook de kooi in 2e delen, dan zitten ze samen maar ook apart, en zo kunnen ze aan elkaar wennen, en dan heb je zelfs nog kans dat, doordat ze samen zijn dat dat ten gunste komt van hun gezondheid....

Waarom? ben jij bang voor cavia's?
Weet je dat die velen malen liever zijn dan konijnen?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:32

Dit is wel speciaal. Mijn katten zagen cavia's alleen maar als eten of als iets engs. De meest geweldadige heeft er in het verleden eentje van me vermoord.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:33

Oh wat heerlijk, echt lief!
Jammer van de leuke naamcombinatie (Onzen Ad, lekker plat :') ) maar dit staat op z'n minst zo leuk. :+:
En hij lijkt echt op die van ons, waar heb je hem indertijd vandaan?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 23:34

Hij doet in elk geval z'n best :j
Als het met een soortgenootje zou klikken dan zou dat eigenlijk beter zijn, maar dat is helaas niet gelukt. Vandaar ook de beslissing om het maar zo te laten.
Adje is echt al heel bejaard en ik denk dat we heel erg blij moeten zijn als hij de winter door gaat komen. Tot die tijd heeft hij in elk geval gezelschap :)) Meneer de Rooy is ook echt heel erg lief voor hem. Hij wast de caaf zelfs, dat is echt te lief voor woorden :*

Roos, Adje komt uit Oosterhout. Jouw caaf toevallig ook? :))

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:35

*grinnikt*

Ik zette 't lekker krom neer (sorry, medicijnen :)) ) maar ik bedoelde dus het rode gevaarte. :))

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:35

Hoezo ben je beng dat hij de winter niet overleeft?

Hoe oud is hij?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:37

Saina schreef:
Hoezo ben je beng dat hij de winter niet overleeft?

Hoe oud is hij?

Weet je wat ook werkt; een knuffelbeest erbij, bij bijvoorbeeld konijnen en/of cavia's die om wat voor reden dan ook (tijdelijk) alleen zitten gebeurt dat heel vaak als noodoplossing

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 23:41

Roos toch :))
Meneer de Rooy is een afdankertje, hij moest eigenlijk naar het asiel. De mensen waar hij vandaan komt woonden ergens op de Veluwe en ze stonden op een camping in Vinkel. Van daaruit is Meneer de Rooy (toen nog Rooyke) naar ons gekomen :)

Saina, ik ben eigenlijk blij met elke dat dat hij er nog is :)
Adje heeft de laatste tijd erg veel last van ouderdomskwaaltjes, hij gaat duidelijk achteruit. Gelukkig nog wel een caafwaardig bestaan, maar ik geloof niet dat hij het nog een jaar vol gaat houden, de DA trouwens ook niet.
Adje is blij met Meneer de Rooy en ik ben blij dat ze elkaar gezelschap houden, ze zijn zo lief voor elkaar. Voor de tijd die Adje nog heeft vinden we het goed zo, we laten het zoals het is. Een speelgoedbeestje is idd. een goed idee, dat heeft hij ook nog. Als de kat tenminste de plaats niet inneemt, want dan moet het speeltje wijken ;)

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:43

Denk dat hij wel doorkrijgt dat die knuffel niet terugpiept :P
Lijkt me niet helemaal de bedoeling :)
Denk dat je je ouwe kaafje lekker zo moet laten.. Een nieuw vriendje word misschien ook weer te stressvol :(:)
Superlieve fotos :) Echt onwijs schattig!! Wel in de gaten houden hoor, mochten ze het ooit oneens worden..

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:43

Als hij echt zijn laatste dagen telt is het idd geen goed idee om er nog een caafje bij te zetten, dan zit dat caafje straks weer alleen en je wilt ermee stoppen zeg je...

Nou, dan maar heel veel knuffels van de kat en het speelgoedknuffeltje...

Geef je extra vitamine C.?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:45

k4tink4 schreef:
Denk dat hij wel doorkrijgt dat die knuffel niet terugpiept :P
Lijkt me niet helemaal de bedoeling :)

Denk dat je je ouwe kaafje lekker zo moet laten.. Een nieuw vriendje word misschien ook weer te stressvol :(:)
Superlieve fotos :) Echt onwijs schattig!! Wel in de gaten houden hoor, mochten ze het ooit oneens worden..

Denk dat de kat ook niet terug piept....

Geloof me nou maar, het werkt, heb het al 100x gezien in het asiel voor konijnen en cavia's, daar doen ze niet anders!!!!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 23:47

Zo'n beestje is idd. wel leuk. Wel lekker zacht om z'n hoofd op te leggen en dat doet ie dan ook wel :j
Toch vindt ie de kat leuker. Als hij moet kiezen tussen het knuffeltje en de kat dan kiest ie voor de kat :)

Precies Saina, da's ook het 'probleem'. Da's ook meteen het nadeel van een koppeltje dieren, ooit komt er een tijd dat er eentje alleen overblijft. Als je het perfect zou willen doen dan kun je eigenlijk nooit 'stoppen', je blijft dan tegen hetzelfde probleem aanlopen. 't Is goed zo :)

Vitamine C en extra verse groenten krijgt ie al z'n leven lang, dat zit wel goed :j

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:52

aaah zo leuk, ik heb die van mij al 5 jaar, hou oud worden ze eigenlijk.
zijn eigenlijk van de kids maar je weet het, moeders draait ervoor op en aach ja ik kan ergere dingen bedenken toch.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 00:04

Zo gaat dat inderdaad vaak, Eppie :j
Als je het leuk vindt dan zou je eens op www.degrotecavia.nl kunnen kijken. Daar staat heel veel nuttige informatie op. Ook over oudere caafjes hebben ze heel veel info, ik heb er al best veel aan gehad :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 00:17

Mijn oudste caaf is 7 jaar geworden ( ik heb zoveel pech gehad met die beestjes, dat ze niet vaak heel oud werden) en dat scheen volgens veel mensen al flink oud te zijn. :)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 00:25

Oscar schreef:
Zo gaat dat inderdaad vaak, Eppie :j
Als je het leuk vindt dan zou je eens op http://www.degrotecavia.nl kunnen kijken. Daar staat heel veel nuttige informatie op. Ook over oudere caafjes hebben ze heel veel info, ik heb er al best veel aan gehad :)

Ga ik doen want ben best verkocht aan ze , noem ze steevast, broertjes Bever maar ze heten, hahahaa pokemon en pika nog wat (kan het niet spellen)
Ze zijn echt leuk en kan niet langslopen en ze beginnen te piepen (als mams langsloopt krijgen we eten)
Ze zijn uitgehongerd hoor (lees moddervet) ga even op de site kijken.
Hiervoor hadden ze een hamster, spekie en die is 8 jaar geworden, kon jeecht zien dat hij oud was en zo grappig, die gek brak iedere avond uit, (keuteltjes) en de ktten kwamen mt alles aanlopen maar nooit met spek, gelukkig, hoe is dat nou mogelijk.
Was er trouwens wel ziek van toen spek ging, mis nu nog dat irrie geluidje van die loopmolen snachts

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:36

Aaah wat lief! Onze 2 rooie katers waren dol op ons konijn. Daar gingen ze ook vaak bij in de bak liggen en ook wel eens spelen (in de houtklem en er boven opliggen of zijn koppetje wassen). Heb er wel leuke foto's van maar die zijn niet digitaal; ze hangen bij ons op een ereplekje; in de wc.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:09

Ahh wat een schattige en leuke combinatie! :D

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:25

Wat een ontzettende leuke foto's Mo! Ik heb al heel veel combinaties van dieren meegemaakt, maar deze kende ik nog niet :+ Het ziet er heel lief en vertrouwd uit +:)+
Een van mijn caafjes is vanmorgen overleden ;( ik heb er nu nog maar een (een beertje en nee er komt er geen een meer bij!) maar ik zie onze jonge rooie katten niet zo met hem spelen (laat ik het ook maar niet proberen)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 22:21

Och germ, wat naar voor je, Mar.....

Onze andere katten doen dit ook niet hoor ;)
Homer en Oscar zijn eigenlijk best wel bang van de caaf, ze lopen er altijd met een boogje omheen. 'k Heb nooit gemerkt dat ze agressief waren oid., maar ze hebben gewoon niks met elkaar.

Toen Rooyke bij ons kwam was hij een week of 7 oud. Het eerste wat hij deed was richting de kooi stiefelen. Kort daarna lag hij tussen het konijn en de caaf in.
In het begin vond ik het wel een beetje eng. Rooyke was nog maar klein en ik geloof niet dat hij in staat was om ze op te eten, maar wat als hij zou willen spelen..... dan weet je niet wat er gebeurt.
Ook dat werd opgelost. Rooyke wilde even spelen met Bob en Ad. Niet dus. Bob werd boos, beet 'm in z'n kont (niet te zacht :oo ) en sindsdien wordt er standaard niet meer geklierd. Adje is om te knuffelen en om bij te slapen, niet om mee te spelen. Dat heeft Bob hem wel even duidelijk gemaakt en dat werkt nog steeds :))

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 12:55

Ik hou van 3kleurige gladhaartjes. Hun karakter is zooo perfect :D .

Vind Adje ook helemaal leuk!