Welke hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tass

Welke hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 14:48

Hoi hoi,

Ik wil graag een hond hebben. Ik ben met honden opgegroeid en we hebben veel verschillende rassen gehad. Ik heb best wel een paar rassen op het oog, maar vind het moeilijk kiezen wat bij mij past. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor ras jullie vinden passen bij mij :P...

De hond...
- Van een wandeling houden maar ook tevreden zijn met een blokje om
- Niet al te lang haar hebben
- Graag willen leren (cursus enzo)
- Mag een klein hondje zijn of een grote, dat maakt niet uit.
- Moet ook wel met andere dieren kunnen

Ik hoop dat jullie zo genoeg info hebben, ik ben benieuwd :).

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:54

Een Shiba Inu!!!!!!!!!!
Vinden het heerlijk om een lange wandeling te maken, maar er sneuvelt niets in huis wanneer je een 'gewoon' rondje met ze loopt :D
Korte vacht. Zijn wel 2x per jaar extreem in de rui :P (dan komt de complete ondervacht eruit)
Super goed iets te leren!!! Je moet hetzelfde niet te veel achter elkaar doen (bijvoorbeeld niet 10x zit achter elkaar), want dan doen ze het gewoon NIET......
Super met andere dieren zoals uit ervaring met kat, vogel en konijn.

Succes met je keuze!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:55

Pff lastig beoordelen. Het karakter van de hond speelt natuurlijk ook een rol.

Ik heb zelf een mechelse herder, maar die is niet tevreden met een klein blokje om.

Als ik dit zo lees zou gaan mijn gedachten gelijk uit naar een Boerenfox. Die zijn leergierig, kortharig en vaak ook sociaal.
Al ligt het met andere dieren kunnen vaker aan de opvoeding dan aan het karakter is mijn ervaring.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:56

Ik denk niet dat je hier echt een specifiek ras aan kunt binden Tass, je steld namelijk geen ras specifieke eisen. Je vraagt de dingen niet je van de meeste honden gewoon kunt vragen! Maar: ... Geen enkele hond is tevreden met een blokje om. Iedere hond heeft beweging nodig!

Misschien kun je een keer bij een asiel gaan kijken voor je de final desicion maakt. Gewoon om wat indrukken op te doen. Misschien kom je je ware liefde tegen en anders zie je meteen wat je wel of niet prettig vind in een hond.

Als ras, tsja. De labrador is super (spreekt de trotse eigenaar) maar je moet wel echt aan de wandel om ze mooi slank te houden.
Je zegt dat je niet altijd ver wilt lopen. Nou ja, geen setters. Deze moeten de energie echt kwijt.
Andere rassen heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik zou gewoon eens wat rond kijken en rassen "ontmoeten" voor ik een keuze maakte! :P

Tass

Re: Welke hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 15:03

Kentaro: Over dit ras heb ik ook gelezen, sprak me wel aan :j.

Miepie1980: Boerenfox, heb ik niets over gelezen, ik zal dat eens gaan doen.

Oslo_girl: Ik ben laatst op een show gaan kijken met verschillende honden, dit was erg leuk om ook eens met fokkers te praten over hoe zo'n hond is. Dit ga ik nog vaker doen dus ben benieuwd. Een blokje om is dan geen klein rondje, maar ik bedoel meer niet elke dag 3 uur het bos :o.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:28

Uhm labrador of goldenretriever? Dat zijn lieve best slimme huishonden :D Ik zou niet voor een herder gaan omdat die nogal wat beweging nodig hebben en moeten kunnen werken. Terrier achtige kunnen erg eigenwijs zijn, maar daar moet je van houden. :P

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 15:32

Bij mijn vader hebben we een Terrier :D. Erg leuk maar eigenwijs :P.

Herders zijn ook erg leuke honden :j.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:43

Eigenlijk kun je met jou lijsje wel heel veel kanten op. Heb je niet meer punten waar de hond aan moet voldoen?

Persoonlijk vind ik shiba inu minder geschikt. Zoals ik die ken zijn die toch vrij eigenwijs en minder sociaal met andere honden dan de gemiddelde hond. Maargoed dat is mijn ervaring, misschien dat ik net de verkeerde heb getroffen :P Maar daar zou je dan misschien meer info over op kunnen doen bij fokkers?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:45

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:47

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 16:05

Dank jullie wel. Ik zal inderdaad eens rond gaan kijken wat mij echt aanspreekt. Ik hoef niet een een speciaal ras te hebben, ik vind bijna alles wel leuk :=.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:11

Chihuahua :)

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:01

je kan ook meer naar de honden gaan zoals een mops ofzo?

Er zijn zoveel rassen en met andere honden kunnen is een karaktertrek, ligt niet aan het ras.

Maar zoals een paar posts hierboven, een hondje uit dierenasiel is eigenlijk nog het beste. Heb je een schatje, die een goede thuis verdient en aangezien je alles wel leuk vindt.. ;)

Dierenasiel! :D

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 21:04

Bedankt voor de reacties ik ga eens kijken :D

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:09

wij hebben een jonge jack russel!!! geweldig enthousiast dier, gaat iedere dag mee naar stal en leeft zich dan ontzettend uit! verder in huis goed te doen, redelijke rui, en wil graag leren. maar....consequent zijn tegen deze dieren!!! verder een heerlijk ras..

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 21:10

Dank je wel, :D.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:31

Ik heb hier thuis een hond zitten die aan je eisen voldoet!
Zelf was ik nog niet bekend met het ras en het was dus even spannend.
Deze hond is een galgo en houd ervan om lekker te wandelen en te knuffelen, maar ook slapen vind hij erg leuk :D. Het is eee hond dat heel graag voor je werkt en snel leert.
Hij kan enorm goed met andere dieren (wij hebben een hondje en een kat en met de buurthonden gaat het ook prima).
Ik merk dat hij weinig (minder dan mijn eigen hondje) haar verliest.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 10:07

Ik ga het eens op zoeken, dank je wel voor je reactie :D.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:54

Wat leuk ik heb die test gedaan en de hond die ik heb staat ook bij de resultaten.

Wat betreft het ras ik denk niet dat je je blind moet staren op rasbeschrijvingen en ervaringen van andere mensen. Honden zijn zo verschillend van elkaar. Als jij een Duitse Herder een leuk ras vind zou ik gewoon op zoek gaan naar een pup waarmee het klikt en dei een karakter heeft dat bij je past. Dat is het belangrijkste

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:59

Een shiba is niet zomaar een hond..willen leren, tja..zolang zij het leuk vinden willen ze best leren..het gaat ze echter ook snel vervelen 'pff baas dit ken ik nou wel hoor, ik ga mijn eigen gang wel' Shiba's zijn dominante hondjes en kunnen zeker niet met alle andere dieren..die van ons accepteert geen andere hond hier in huis..de Shiba van een vriend van me die accepteert zelfs geen andere hond in haar buurt (op die van ons na, daar is ze mee opgegroeid!) De shiba kan over het algemeen NIET los..

Voor dat je besluit dit ras te nemen laat je goed voorlichten bij een (erkende!!) fokker!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 13:09

LADPR: Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in :j, bedankt :).

Jeanine: Dank je wel, voor de info :j.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:12

Labrador,houden van lang wandelen ,maar kort maakt ze niet uit ;) niet erg lange haren,en natuurlijk super lief! ze leren erg snel! ze hebben echt een super karakter ;)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:16

En als je denkt dat een Shiba in een mand slaapt..ze houden wel van luxe en nemen dus je bed ;)

Afbeelding