katten vanzelf op kattenbak?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

katten vanzelf op kattenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 23:02

Mijn 2 katten zijn nu een paar uurtjes bij mij in huis.. ze komen bij mijn ouders vandaan..
daar hadden ze geen kattenbak want ze liepen eigenlijk altijd buiten en deden hun behoefte dus ook altijd buiten..
Nu moeten ze hier natuurlijk een paar weken wennen voordat ze naar buiten mogen dus heb ik hier wel een kattenbak neergezet.. snappen ze dat meteen of word ik morgen wakker met een huis vol kattenpis?

heb ze er wel even voor gezet maar ze kijken er totaal niet naar om nog..

(vroeger hadden ze wel een kattenbak, het is dus niet helemaal nieuw voor ze)

Vjestagirl

Re: katten vanzelf op kattenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 23:03

Je hebt kans dat ze ernaast pissen, het is handig om ze er nu eventjes op te zetten zodat ze weten waar hij is.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 23:11

ik heb maar even de bovenkant eraf gehaald zodat het echt alleen de bak is.. heb ze er opgezet maar ze stapten er zo weer uit zonder er verder aan te ruiken of naar om te kijken.. ga nu slapen,ben benieuwd wat ik morgen aantref ;)

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 23:15

Het is altijd handig als je met de 2 voorste pootjes van de kat eens in het kattenzand krabt dan weten ze meestal direct wat je bedoelt.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 08:43

nou het is goed gegaan gelukkig :D nu de deksel erop gezet,kijkn of het dan nog steeds goedgaat.. slimme katjes van mij :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:01

Katten zijn van nature zindelijk en willen het liefst in iets zachts graven en daar hun behoefte doen. Als jij dus verder niks zachts (lees: grote plantenbak met zachte aarde, lekker zacht dekbed, hoogpolig tapijt) hebt zullen ze best de aanwezige kattenbak pakken, hou die wel goed schoon anders gaan ze wel een ander plekje zoeken.

Heb je een kap met zo'n klapdeurtje? dan zou ik het deurtje eruit laten, de meeste katten vinden dat niet zo fijn als hun staart ertussen komt

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 13:41

Oh ja ik heb inderdaad met zo'n klep, maar zal hem er straks meteen ff afhalen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:32

toevallig is onze kat echt een buitenkat en heeft die vroeger als kitten wel vaak de bak gebruikt maar nu de laatste jaren haast niet meer (8 jaar) en hij mag nu niet naar buiten vawege gescheurd kruisbandje en ik zette hem voor de bak en hij ging er meteen in! Was verbaast maar mijn katten blijven ons verbazen... :+ allebij een gescheurd kruisbandje, de ene links, de ander rechts en dat terwijl de kans superklein is dat een kat een kruisbandje breekt moeten wij er weer 2 hebben :(

Maarja, in elk geval denk ik dat ze het gewoon doorkrijgen hoor!