Vissen voeren vijver

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urko

Vissen voeren vijver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 10:49

Hallo,

Sinds hemelvaart heb ik een hele mooi vijver met een hele boel vissen. Ze krijgen normaal 2 keer per dag te eten, maar nu het kouder vraag ik me af wanneer ik moet stoppen met voeren. De vissen zijn nu echt aan het schooien om eten, ze komen je telkens achterna gezwommen als je langsloopt. Net een hond die bedelt om een koekje.

Wanneer moet ik dus stoppen met voeren?

Joyckuh

Re: Vissen voeren vijver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:41

Als het water onder de 6 graden is moet je stoppen met voeren, de vissen zijn dan als het goed is ook niet meer actief. Tot die tijd kun je rustig door voeren. Echter weet ik niet of je filter uit gaat zetten voor de winterperiode?

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 11:50

Ik heb geen filter, die komt er komend voorjaar in (geldpot was leeg)
\
pomp is er wel uit..

en hoe zit het met wintervoer?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:52

Als het goed is, is wintervoer minder eiwitrijk waardoor ze dus rustiger gaan worden voor de winter. Dit is dus wel goed om te voeren!

Overigens, vissen kennen geen hongergevoel, ze hebben geen maag en zullen dus nooit ''vol'' zitten.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:27

nee, geen wintervoer, je mag onder een bepaalde temperatuur niet meer voeren!!!
Als je dat wel doet gaat het schimmelen in de buik van je vissen en gaan je vissen dood. Hun stofwisseling vertraagt onder de 10 graden. en ze gaan in een soort "winterslaap" weet niet zo goed hoe ik het noemen moet, het is niet een echte winterslaap!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:32

Ik heb zelf altijd geleerd dat als de temperatuur van het water onder de 10 graden komt je moet stoppen met voeren. Wintervoer is niet nodig.