Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bosmonster schreef:als je de mogelijkheid hebt om de gevonden konijntjes eventjes in een ander hok te zetten, zou ik dat doen. mijn konijn van vroeger is ook paar keer ontsnapt en wonder boven wonder kwam zij steeds terug naar haar hok. wellicht toch het vertrouwde plekje? leg wat lekkers in het hok en ik duim heeeeeell hard voor je dat ze terug komen gehuppeld.
schakel ook de plaatselijke dierenambulance in dat je je konijntjes kwijt bent. vaak worden die als eerste gebeld bij gevonden dieren.
Lynn_Nikita schreef:de mijne hadden jonkies gekregen en die pasten ook door de mazen van de ren
maar uurtje later waren ze weer terug
ik dnek ook dat als ze honger krijgen vanzelf weer terug komen
Juud87 schreef:Mocht je net als mijn ouders een goed omheinde tuin hebben (zij hadden muren) en dat de poort de enige ontsnaproute is kan je er ook een plank voor zetten als ze loslopen. Die krijgen ze niet omver, althans, de twee konijnen die bij mijn ouders hebben gelopen niet iig.
Hoop voor je dat de ander ook nog terugkomt. Blijven ze vaak niet bij elkaar als ze niet opgejaagd zijn? Grote kans dat die ander dan ook daar in de buurt zit.
Natalie1993 schreef:Wat superrot!
Ik heb het een paar weken geleden ook meegemaakt, konijntje heeft het niet gehaald (zie profiel)...
Ik zeg: blijf zelf zoeken! Ga 2/3 keer per dag de aansluitende tuinen langs om te zoeken. Ze kunnen opeens weer verschijnen!
Weet je trouwens zeker dat ze via de poort weg zijn gegaan? Niet ergens een gat gegraven/door een gat gekropen eod?
Succes ermee
Natalie1993 schreef:Goed zo, blijf zoeken!
Die van ons zat na 3 dagen opeens in de tuin ernaast midden op het pad. Heel blij dat we zo vaak keken, anders had dat arme beest daar misschien nog uren halfdood gezeten.
bosmonster schreef:heb je je andere nijn al gevonden of heeft iemand anders haar gevonden?