sjit konijntjes ontsnapt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pepper3

sjit konijntjes ontsnapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 12:00

Vanmorgen net als elke morgen liet ik mijn konijntjes in de tuin los zodat ze is even lekker konden rennen.
Was met me dochtertje aan het spelen en in het huis aan schoonmaken, Toen ik het boxkleed wouw uitkloppen in de tuin waren mijn konijnen nergens te bekenen ik snel kijken overal in de tuin en buiten de poort daar zag ik er 3 van de 5 heb ze snel terug in de kooi gezet en de andere 2 zijn nergens te bekennen. De poort dacht ik dat die veelste laag was zo'n 3 cm boven de grond op de een of andere manier zijn ze er toch onder door gekropen.
Nu heb ik al stappen ondernomen heb bij de omwonende overal een een a4tje in de bus gedaan met daarop dat er 2 hangoortjes vermist zijn en telefoonnummer en adres verder heb ik het dierenasiel gebeld en ga ik ook nog zometeen de in de buurt liggende konijnenopvang bellen en heb nog zelf gezocht.
Wat kan ik nu nog meer doen tips welkom

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:06

Konijnen hebben de hele dag de tijd om te kijken hoe ze nu weer gaan ontsnappen :wave:
Verschrikkelijk balen maar ja...

Je hebt alles gedaan wat je kunt doen. Ik zou zelf ook in de buurt blijven zoeken, verder houdt het op helaas.

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:06

als je de mogelijkheid hebt om de gevonden konijntjes eventjes in een ander hok te zetten, zou ik dat doen. mijn konijn van vroeger is ook paar keer ontsnapt en wonder boven wonder kwam zij steeds terug naar haar hok. wellicht toch het vertrouwde plekje? leg wat lekkers in het hok en ik duim heeeeeell hard voor je dat ze terug komen gehuppeld.
schakel ook de plaatselijke dierenambulance in dat je je konijntjes kwijt bent. vaak worden die als eerste gebeld bij gevonden dieren.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:07

Om ontsnappen te voorkomen moet je gaas in de grond plaatsen en dat door laten lopen tot aan je poort of iets hoger liefst. Kunnen ze zich er ook niet onderdoor uitgraven...

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 12:18

bosmonster schreef:
als je de mogelijkheid hebt om de gevonden konijntjes eventjes in een ander hok te zetten, zou ik dat doen. mijn konijn van vroeger is ook paar keer ontsnapt en wonder boven wonder kwam zij steeds terug naar haar hok. wellicht toch het vertrouwde plekje? leg wat lekkers in het hok en ik duim heeeeeell hard voor je dat ze terug komen gehuppeld.
schakel ook de plaatselijke dierenambulance in dat je je konijntjes kwijt bent. vaak worden die als eerste gebeld bij gevonden dieren.

heb die inmiddels ook gebeld en heb jammer genoeg geen andere kooi waar ze eventueel inkunnen en ze zitten bij ons in de schuur dus vandaar

Pepper3

Re: sjit konijntjes ontsnapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 12:24

Ik maak me erg zorgen want vanagt geeftie vorst aan dus en ze zijn nog vrij jong

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:30

de mijne hadden jonkies gekregen en die pasten ook door de mazen van de ren
maar uurtje later waren ze weer terug
ik dnek ook dat als ze honger krijgen vanzelf weer terug komen

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 12:33

Lynn_Nikita schreef:
de mijne hadden jonkies gekregen en die pasten ook door de mazen van de ren
maar uurtje later waren ze weer terug
ik dnek ook dat als ze honger krijgen vanzelf weer terug komen

ja deze zijn ongeveer 8 weken oud en zijn al zo'n 2 en half uur weg de kinderen uit de buurt zijn ook al aan het zoeken.
Ik kan nu niet weg omdat de kleine op bed ligt.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:34

Heb je ze al lang? Het kan heel goed zijn dat ze vanavond weer terug komen. Soms als konijnen een vaste stek hebben blijven ze terug komen :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:35

Jeetje dat is niet fijn.
Hopelijk vinden jullie ze terug. Kan me goed voorstellen dat je bezorgd bent!!!

Edit: Mijn konijn is ook wel eens weggeweest en gelukkig zelf weer terug gekomen. Hopelijk gebeurt dat bij jou ook.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 12:36

Pluttersput schreef:
Heb je ze al lang? Het kan heel goed zijn dat ze vanavond weer terug komen. Soms als konijnen een vaste stek hebben blijven ze terug komen :)

uhm nee pas 2 weekjes ongeveer
Zit trouwens ook heel de tyd in de tuin te kijken of ik ze zie maar nog niks

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:37

Hmm. dan wordt het lastiger. Ik hoop dat je ze nog terugvind, msischien komen ze terug naar de andere nijntjes. Succes ermee!

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 12:41

Pluttersput schreef:
Hmm. dan wordt het lastiger. Ik hoop dat je ze nog terugvind, msischien komen ze terug naar de andere nijntjes. Succes ermee!

dankjee het zijn broer en zus en de rest komt ook van dezelfde fokker af dus ben benieuwd hoop echt dat ik nog gebeld word of anders dat ze terug komen

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 13:41

het mannetje de zwarte is al terecht nu de andere nog hij zat een straat verderop in de voortuin

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:44

nog 1tje dan ? Duimen dat die ook snel terecht is, en dan maar de boel helemaal nijnveilig afzetten. :D

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:49

Mooi dat er alweer 1 terug is, hopelijk vind je de laatste ook nog!Voordat je ze weer loslaat wel goed je tuin afzetten dan! Wij lieten ze ook nooit loslopen zonder eerst een laag gaas in de grond te hebben gezet.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:54

Mocht je net als mijn ouders een goed omheinde tuin hebben (zij hadden muren) en dat de poort de enige ontsnaproute is kan je er ook een plank voor zetten als ze loslopen. Die krijgen ze niet omver, althans, de twee konijnen die bij mijn ouders hebben gelopen niet iig.

Hoop voor je dat de ander ook nog terugkomt. Blijven ze vaak niet bij elkaar als ze niet opgejaagd zijn? Grote kans dat die ander dan ook daar in de buurt zit.

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:57

Wat superrot :(:)!
Ik heb het een paar weken geleden ook meegemaakt, konijntje heeft het niet gehaald (zie profiel) ;(...

Ik zeg: blijf zelf zoeken! Ga 2/3 keer per dag de aansluitende tuinen langs om te zoeken. Ze kunnen opeens weer verschijnen!
Weet je trouwens zeker dat ze via de poort weg zijn gegaan? Niet ergens een gat gegraven/door een gat gekropen eod?
Succes ermee :)

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 15:22

Juud87 schreef:
Mocht je net als mijn ouders een goed omheinde tuin hebben (zij hadden muren) en dat de poort de enige ontsnaproute is kan je er ook een plank voor zetten als ze loslopen. Die krijgen ze niet omver, althans, de twee konijnen die bij mijn ouders hebben gelopen niet iig.

Hoop voor je dat de ander ook nog terugkomt. Blijven ze vaak niet bij elkaar als ze niet opgejaagd zijn? Grote kans dat die ander dan ook daar in de buurt zit.

ja bij ons zijn het ook alleen maar muren en de poort was de enige optie dus daar gaat voortaan een plank voor verder zijn er geen gaten te vinden.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 15:24

Natalie1993 schreef:
Wat superrot :(:)!
Ik heb het een paar weken geleden ook meegemaakt, konijntje heeft het niet gehaald (zie profiel) ;(...

Ik zeg: blijf zelf zoeken! Ga 2/3 keer per dag de aansluitende tuinen langs om te zoeken. Ze kunnen opeens weer verschijnen!
Weet je trouwens zeker dat ze via de poort weg zijn gegaan? Niet ergens een gat gegraven/door een gat gekropen eod?
Succes ermee :)

dankjee maar wat erg van jou nijntje krijg er gewoon rillingen nu heb ik helemaal medelijden met haar nu ze zo alleen is.
heb verder de tuinen voortuinen nagekeken waar haar broertje is gevonden maar helaas, heb daar in de buurt ook nog wat a4tjes rondgebracht voor het geval dat.

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:26

Goed zo, blijf zoeken +:)+!
Die van ons zat na 3 dagen opeens in de tuin ernaast midden op het pad. Heel blij dat we zo vaak keken, anders had dat arme beest daar misschien nog uren halfdood gezeten :(:).

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 15:28

Natalie1993 schreef:
Goed zo, blijf zoeken +:)+!
Die van ons zat na 3 dagen opeens in de tuin ernaast midden op het pad. Heel blij dat we zo vaak keken, anders had dat arme beest daar misschien nog uren halfdood gezeten :(:).

inderdaad fijn dat jullie je konijn nog teruggevonden hebben al is het daarna wel slecht afgelopen je hebt toch nog afscheid kunnen nemen en nog kunnen vechten voor het beestje.

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:03

heb je je andere nijn al gevonden of heeft iemand anders haar gevonden?

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 08:10

bosmonster schreef:
heb je je andere nijn al gevonden of heeft iemand anders haar gevonden?

nee heb nog niks gehoord of gevonden voel me zo rot he het is vanacht zo koud geweest vraag me af of een beestje van 7 weken ongeveer dat wel overleefd. heb gister avond nog gezocht en vanmorgen wat rond gekeken toen ik de honden ging uit laten

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:12

Wat is het voor konijntje? Iemand op bokt hier heeft een wit dwergje met bruine oorpuntjes gevonden..