Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Silvaantje schreef:ik ben ook inderdaad wel op zoek naar een rustig en niet al te grote hond.. maar hoe leer je een hond dat die niet de boel afbreekt of de hele tijd gaat blaffen en piepen als je de deur uitgaat?

Maar ze zijn lekker samen, hebben het hele huis ter beschikking (inclusief botten en speeltjes) en zijn hun energie dus al goed kwijt.
) mee gaat rekenen dan tikt het bedrag nog best hard omhoog hoor. Ik denk dat wij in totaal gemiddeld per jaar wel tussen 160 en 190 euro per maand zitten (maar dat zijn dus twee grote honden).
), met stamboek en dan denk je dat zit goed. Alle pups gezond en ouders nooit gekke dingen gehad, toch had die van ons epilepsie...
.
.
Silvaantje schreef:ik ben ook inderdaad wel op zoek naar een rustig en niet al te grote hond.. maar hoe leer je een hond dat die niet de boel afbreekt of de hele tijd gaat blaffen en piepen als je de deur uitgaat?
. Om je huis heel te laten kan je voor afleiding zorgen, speeltjes waar eten in kan waar die even mee bezig is of misschien en vaste plek waar hij heen gaat als je weg bent waar dan alleen een speeltje en mand staat zodat er niet veel af te breken is
? Zodra je hond weet dat je uiteindelijk weer optijd ( voor eten e.d.) weer terug komt zal ie geen rare fratsen uithalen als je hem fatsoenlijk opvoed denk ik.
). Z'n voer halen we dus ook bij de dierenarts voor zijn gezondheid dus ik kan je alleen meegeven dat speciaal dierartsvoer van zo'n 10 kilo €36,- kost.
). Verder een botje af en toe of een speeltje kom ik op nog eens +/- €20/25 per maand uit.
. Beagles hebben wel een flink jachtinstinkt, ik heb er nooit wat van gemerkt. Heb Balou ooit eens een (leeg) konijnenhol laten zien en hij keek me aan van "Als jij dat zo leuk vind, ga jij er dan lekker in rennen. Bemoei ik me weer met m'n stok". Het loslopen bij Balou gaat ook erg goed, maar daar heb ik consequent in getrained. Meer vragen over Beagles (of honden(opvoeding) in het algemeen)?! Bel 0900-0081
. Geintje, je kan een PBtje sturen
. dobbel schreef:chantal dus jij gaat er snachts naar een uurtje of 6 ook even uit om de hond uit te laten??
. Ik ben een enorme zeikerd met het alleen laten van Balou. Dat komt ook omdat hij 4/5 uur gewend is. Hij zou makkelijk 10 uur alleen kunnen zijn, maar daar voel ik me zelf niet prettig bij. Toen hij pup was deed ik het trouwens wel
, ik sliep er sowieso op dus als ik hem hoorde rommelen dan stond ik klaarwakker (naja sort of) naast mn bed met pantoffels & joggingbroek
.
). Schotse Collies zijn echte praters en laten duidelijk merken dat ze wat willen. Althans de mijne toch en de collie die mijn vriend vroeger had had hetzelfde trekje