Hond snuffelt zichzelf helemaal kapot, help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Hond snuffelt zichzelf helemaal kapot, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 18:53

Zoals de titel van t topic al zegt snuffelt onze hond zichzelf helemaal over de kop, het is bijna zielig. Maar waar het aan ligt?? Hij rent de hele dag van binnen naar buiten (als de deur open staat dan). Vrijdag heb ik de hele dag buiten in de tuin mijn tuig zitten schoonmaken, de hond rende dus de hele dag als een dolle rond. Zo in trance, dat het stukje tussen zijn neus en lip gewoon tot bloedens toe kapot was van het over de grond schuren :?

Ik en mijn vriend weten niet wat we er mee aan moeten. Vriend heeft onze trainster al gebeld, haar idee was dat er ongedierte in de spouwmuur of iets van het huis kan zitten wat de hond ruikt. Maar waarom dan ook buiten??? Straffen helpt niet: het is net of hij buiten zichzelf treed tijdens het snuffelen.. Wat nu heeft geholpen is hem even 5 minuutjes in de bench te doen (min of meer afkoelen) en daarna belonen met een koekje..

Het helpt natuurlijk niet echt. Ik wil morgen de DA even bellen om eventueel bloed te trekken. De hond is anderhalve maand geleden chemisch gecastreerd, dus het feit dat hij zo panisch naar loopse teven speurt is onwaarschijnlijk.

kido123

Re: Hond snuffelt zichzelf helemaal kapot, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:42

misschien heeft hij wel vlooien of een paraschiet ofzo..

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:44

het duurt toch altijd even voor alle hormonen uit het lichaam zijn ? weet niet hoe dat werkt bij chemische castratie maar misschien zijn nog niet alle hormonen uit zijn lichaam ?

kido123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:44

ps: ik zou naar de dokter gaan

suc6

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:45

Ik zou de DA in zijn neus laten kijken.
Het kan zijn dat er iets in zit, van een grassprietje tot schimmelinfectie.
Ze denken dan wat te ruiken buiten en gaan (gestrest) zoeken, maar ze hebben dan niet door dat de lucht in hun eigen neus zit.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:49

Kan ook een neurotische drang zijn.

Onze rott. heeft een niet al te fijne jeugd gehad (we hebben haar met 5 maanden in huis genomen) en af en toe ook weer een tik.

De laatste was het najagen van schaduwen.
In eerste instantie best grappig om te zien, maar na een paar uur en dagen niet meer leuk. Heb haar met veel aandacht telkens afgeleid, nu is het weer over.

Ik weet dat ze over een tijdje weer iets anders kiest (zo zijn het aquarium en de konijnen al aan de beurt geweest) maar ze heeft af en toe gewoon een drang (of dwang hoe we het ook moeten noemen)