Hallo, Wij hebben sinds een paar weken een Duitse herder van 9 maanden. Ik wil graag weten wat wij doen of dat ook werkelijk goed is. We laten hem ongeveer een halfuurtje per keer uit, hij mag overdag binnen (als wij er ook zijn) als wij weggaan gaat hij buiten in zijn nachthok, of in de gang (gesloten van de woonkamer). En 's nachts gaat hij ook buiten in zijn nachthok. Kan dit?
Alvast bedankt,
sunshine
Geplaatst: 11-10-09 17:56
Als hij buiten zit, kan hij dan uit de wind gaan liggen? Dus zit er een tussenschot in zijn nachthok? Voor de winter zou ik wel stro in zijn nachthok leggen, dat is lekker warm. En staat zijn nachthok van de grond af? Want ook dat is belangrijk.
Mijn herder zit ook buiten, maar als het straks weer flink gaat vriezen gaat hij 's nachts naar binnen.
@ sunshine, hij heeft een goede beschutte plek, het tocht er niet. En zijn nachthok staat ook van de grond af, er zitten aan de wanden dekens met vulling vast, en natuurlijk op de bodem, en het overwegen om hem 's winters binnen te laten is ook een optie. Bedankt voor je reactie.
treffie
Geplaatst: 11-10-09 18:08
tja het is ieder zijn eigen keus maar ik zou mijn hond niet buiten in een hok laten slapen.
onze duitse herder van 6 maanden is gewoon in huis in zijn eigen warme mand (mijn vorige herder was ook gewoon in huis) s'nachts ligt hij in de keuken in zijn mand en overdag doet hij gewoon met het gezin mee.
maar als je weg bent ligt de hond in de gang, waarom ligt hij s'nachts dan niet in de gang?
@ treffie, tja, daar hebben we niet over na gedacht,, maar we overwegen het of we hem 's winters buiten of binnen laten. Verder mag hij de hele dag binnen,of buiten zijn. Bedankt voor je reactie
sunshine
Geplaatst: 11-10-09 19:21
Mijn hond slaapt altijd buiten, behalve als het vriest, dan gaat hij in de bench in de bijkeuken. Maar een duitse herder is een sterke hond dus zal het echt niet snel koud hebben of wat dan ook. Het is alleen wel heel belangrijk dat hij niet in de tocht ligt, en dat ligt die van jullie niet
SjakieXX
Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-09 19:31
@ sunshine, Bedankt voor je reactie, hier kunnen we zeker wat mee.
Ik ben het met Sunshine eens. Onze honden zijn snachts ook gewoon buiten, in de winter overdag ook. Snachts liggen ze wel in de binnekennels in de winter.
als hij een beschut plekje heeft (uit de wind en weg van vocht) dan is het geen probleem.. extra dekens voor de warmte zijn dan niet eens nodig.. een hond maakt ook gewoon een warme wintervacht..
Wat Nakisha zegt. Daarnaast moet hij buiten wel een hok hebben zodat hij uit de wind en van de grond af kan liggen (dus de bodem van het hok iets van de grond af) en uiteraard droog. Verder lijkt het me geen probleem, zeker niet met de vacht van een DH.
amillia
Geplaatst: 14-10-09 01:17
zo zou ik het niet doen, overdag is het dan lekker warm en buiten is het gewoon ontzettend koud. ook is een hond een deel van het gezin en honden worden heel graag zo behandeld en zeker honden onder 1 jaar zijn nog best kwetsbaar voor ziektes en kou vatten...
onze opvang herder heeft altijd buiten gelegen dan wel in een vorstvrij hok met stro (uiteraard tocht vrij)
had m laatst 1 x binnen , arme ding had het veel te warm wilde erg graag weer terug zijn hok in
nu hebben we wel een vrij ruime ren en kan die zelf kiezen of die wel of niet in zijn nachthok gaat liggen
bij vorst leggen wij stro in zijn hok en (word wel regelmatig ververst) dat komt er in de lente pas weer uit
devine
Geplaatst: 14-10-09 07:08
Denk ook hoe ze gewend zijn we hebben vanuit huis altijd duitse herders gehad en nog en wij hebben ze echt voor in huis. De muts die we nu hebben zou ik niet meer buiten kunnen leggen als het regent heeft ze al geen zin meer om uit te gaan haha.
Wel ligt ze vrijwel altijd tegen de buitendeur aan alleen in de avond wil ze wel eens in de woonkamer gaan liggen en dan denk ik dat v ze het gezellig vindt bij het gezin en dan de aandacht die ze krijgt.
Dus eigen keuze en ik persoonlijk onze hond is een deel van ons gezin en die hoort ook binnen.
@ iedereen, dank jullie wel voor de reacties, hier gaan we zeker wat mee doen
kainda
Geplaatst: 17-10-09 18:27
Onze Duitse Herders waren ook buiten 's nachts. Natuurlijk een goed beschermd binnen hok. Maar ipv stro, deden we hooi in de winter. Hooi zou warmer zijn?