Bang kitten, HELP!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Bang kitten, HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 12:40

Bij mijn vriend thuis lopen 6 katten, waaronder een nestje van 3 kittens, welke nu 3 maand oud zijn.
In de nacht slapen ze in de bijkeuken, overdag komen de kittens in de gewone keuken, zodat we een oogje in het zeil kunnen houden. Het zijn zeer sociale kittens, aangezien ze vanaf dag 1 al in handen zijn genomen. Echter is er sinds vandaag 1 kitten welke gruwelijk bang is. Hoe? geen idee! We haalden ze vanochtend uit de bijkeuken, de kitten in kwestie vloog de bijkeuken uit naar de gewone keuken, hups een openstaand keukenkastje in. Wij hadden dit niet gezien, dus zijn we haar gaan zoeken. We vonden haar na lang zoeken in dat keukenkastje, in het verste hoekje, in elkaar gekropend en blazend.
Mijn vriend heeft haar er uit gehaald en daarna vloog ze weer weg, nu naar de bovenste keukenkastjes. Daar zit ze nog steeds, we komen daar niet bij, dus we kunnen verder ook niks. Als we al naar haar kijken begint ze te blazen. Ze doet het echt gericht op ons, want naar de andere katten doet ze niks.

We hebben geen idee waardoor ze zo bang is geworden. Vanacht is wel 2 x het alarm af gegaan, welke erg hard gaat, ook in de bijkeuken. Misschien is ze daar van geschrokken? Echter doen de andere katten allemaal wel normaal, je zou denken dat die dan ook niet lekker in hun vel zouden zitten.

Maargoed, we negeren haar nu gewoon, hebben net wel de andere katten eten gegeven in de hoop dat zij ook naar beneden kwam, maar helaas.

Help! Wie kan ons helpen? Alle hulp is welkom!

mooney1

Re: Bang kitten, HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:30

Misschien met iets lekkers lokken?
En anders id wat je zelf al zegt, negeren.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:51

Ik denk eigelijk dat dat alarm er wel ietsmee te maken heeft...
Ik zou even afwachten of ze zelf t kastje uit komt, anders proberen haar eruit te lokken..

tip; knipogen is in kattentaal het teken van vertrouwen, net als even je ogen dichtknijpen, als je goed kijkt zie je poezen het heel vaak doen. Zo kan je de kitten misschien wat op haar gemak brengen als je der wilt lokken.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:20

Het kan ook het karakter zijn, ik heb ook zo een poes gehad, van in het begin altijd enorm angstig, na een tijd betert het wel een beetje maar het zal altijd angstig blijven, de DA zei dat het gwn het karakter is niets aan te doen (ze was ook heel vroeg met mensen in contact gekomen), het kan ook zijn dat ze de zwakste is en dat de andere altijd haar weg jagen enzo misschien wat meer apart houden? Katten zijn dan ook niet bedoeld als 'kudde' dieren, ze zijn vaak liever alleen, misschien helpt extra aandacht geven? Ik zou haar nooit straffen of toch niet dat ze ziet dat het van je zelf komt dan kan het zijn dat je haar leert van jou bang te zijn, het zijn maar suggesties :D

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:36

ik zou niks forceren en dr gewoon met rust laten..word vanzelf wel nieuwsgierig en als je af en toe wel even tegen haar praat en haar misschien een aai geeft komt dat vertrouwen vanzelf wel weer..

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:40

Niet dwingen of vragen om te komen.
Misschien kan je een kleed pakken een tijdschrift meenemen en eens een tijdje doorbrengen bij ze... op de grond
Meestal worden ze vanzelf wel rustig, en komen ze vanzelf eens kijken. Als dat niet het geval is zou ik dit gewoon later herhalen.
Wel moet je geduld en tijd hebben om dat te doen.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:48

Ik zou proberen haar spelenderwijs uit het kastje te lokken, bv met een hengeltje met een veertje eraan of iets anders.. Vind haar nog zo jong om haar daar te laten zitten..

Mss het nestje naar de huiskamer verplaatsen, zodat ze kunnen wennen aan allerlei geluiden en mensen om zich heen..

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 21:48

Bedankt voor alle reacties!

Gaat weer goed met het beestje, was waarschijnlijk gewoon hartstikke geschrokken van het alarm wat die nacht een paar keer was afgegaan. Ze heeft nog een dag zo schuw gedaan, maar daarna was ze wonderbaarlijk weer genezen! Haha :P . Ze wou ook niet echt contact zoeken met de andere kittens (die deden wel constant dikke attack's op haar :P die wilden lekker spelen) en katten, maar toen Habbes (blinde kat, tevens de boosdoener, hij heeft die nacht alle alarmen af doen gaan, whaha :P) binnen kwam lopen sprong ze meteen van het bovenste kastje, ging aan hem kopjes geven en begon ineens met eten, drinken, spelen etc. HEEEEEEEEEL vaag, maar we zijn allang blij dat alles weer goed is! :D

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:50

gelukkig gaat het weer helemaal goed!! :D