Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lynske78 schreef:Bij veel honden helpt het wel als je hun negeert en wegloopt. Maar ik heb vaker over dit ras gehoort dat dat niet opgaat en ze moeilijker terugkomen.
Ik zou gewoon maatregelen proberen te nemen dat de hond niet weg kan lopen uit huis en met uitlaten.
SuperSmurf schreef:@ chiqa, maar laat je een pup tot 1jaar dan helemaal nooit los om te spelen met andere honden?
SuperSmurf schreef:even een aanvulling op mijn eerdere post, de golden in mijn verhaal is wel degelijk op puppy cursus en op vervolg cursus geweest...
SuperSmurf schreef:maar wij hebben hie rbijv een meer in de buurt, waar veel loslopende honden zijn die met elkaar spelen. Zou je dan een pup tot 1 jaar in dat geval ook niet los mogen doen?
SuperSmurf schreef:Maar goed, dat is dan dus misschien de oorzaak. En nu..? De oplossing?
Pluttersput schreef:Tuin afzetten
Pluttersput schreef:Nou ja ik snap niet waarom er een grens tot 1 jaar op zit
Chiqa schreef:De kans dat ze weglopen is tijdens het puppen en puber gebeuren het grootst.
Als ze volwassen zijn blijven ze toch dichter bij je omdat ze rust hebben en de drang tot spelen kleiner is.