Onze poes van 10jaar oud heeft al sinds een tijd dat hij hele korte snorharen heeft aan de rechterkant van haar gezicht. Met korte bedoel ik 1 a 2cm. Dit heeft ze al een paar maanden, ze groeien ook niet terug heb ik het idee. Ook heeft ze laatst een kale plek in haar nek gekregen. De kale plek was ong 1 bij 2cm en bevatte in het midden een heel klein wondje. Daarna kreeg ze zon zelfde plek aan de andere kant van haar nek. Verder is Lotje nog vrolijk lief en speels, al moet ze de laatste tijd vaker overgeven als normaal.
Hebben jullie misschien een idee wat of herkennen jullie hier je eigen poes in? Lijkt het jullie verstandig als ik met haar naar de dierenarts ga voor de zekerheid?
Bij kittens zie je vaak dat de moeders de snorharen van de kittens korter maken zodat ze niet te ver weg gaan lopen. Maar in dit geval denk ik eerder aan tekorten of ziekte. Bij een tekort van bepaalde vitamines kunnen ze afbreken en bij ziekte ook. Vreemd is alleen dat het maar 1 kant is.
Veel overgeven is niet zo goed voor het beestje. Ik zou voor de zekerheid even langs de dierenarts gaan, is het een raskat? Of wellicht een kruising siamees? Siamezen willen nog al eens kanker hebben namelijk.
Maar ook niet-raskatten kunnen het krijgen. Ik zou altijd het zekere voor het onzekere nemen en even laten kijken door de dierenarts.
Nordan
Geplaatst: 10-10-09 10:54
Misschien heeft ze ringworm.. dat is een schimmel waar ze kale plekken van krijgen.. kan ook bij paarden en mensen voorkomen..
Ja denk dat we toch maar even naar de dierenarts gaan! We zijn ondertussen al zo vaak met onze beestjes naar de dierenarts geweest bij elk mankementje dat we toch maar even wilde wachten, maar als ik dit zo lees is het misschien beter om toch maar te gaan!
Ja veel overgeven, in ieder geval meer als normaal, zo 1 a 2x in de week. En verder is het een siamees, gewoon een standaard uit het asiel jaaaaren geleden gehaald!