Wat gaat er om in een kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

Wat gaat er om in een kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 21:56

Hoi bokkers,

Ik stelde mijzelf net een aantal vragen en ik ben benieuw hoe anderen hierover denken.

De hoofdvraag luidt: Wat gaat er precies om in een kat?

1) Waarom slaapt hij altijd naast mijn kussen 's nachts? Als de deur dicht is wordt hij boos en gaat hij zitten janken.

2) Waarom komt hij altijd binnen 10 minuten binnen als ik mijn standaard fluittoontje doe bij de deur?

3) Likt hij mijn traantjes af als ik moet huilen? (serieus :(:) )

Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal in elkaar zit. Ik heb mijn kat op 8 december 2008 meegenomen uit een dierenasiel (samen met mijn vriend uietraard ;) ) en zou wel eens willen weten of hij ons dankbaar is en hoe hij ons ziet.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 23:47

1. Omdat hij vindt dat het hoofdkussen zíjn slaapplaats is en dat jíj maar een eind moet opschuiven als je dat vervelend vindt.

2. Omdat hij weet dat er na dat fluittoontje steevast iets lekkers komt en dáár wil hij wel voor naar huis komen.

3. Omdat een kat van zout houdt en tranen bevatten veel zout.

Nee, even serieus: dankbaar zal hij niet zijn, omdat hij dat gevoel gewoon niet kent. Ik denk wel dat hij jullie prettig en vertrouwd gezelschap vindt, dat hij zich bij jullie prettig en geborgen voelt en op zijn manier heel veel van jullie houdt (wel alleen als dat hem uitkomt natuurlijk :+ ).

Anoniem

Re: Wat gaat er om in een kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 23:49

Ben het wel met Insun eens, een kat kent die gevoelens van dankbaarheid en houden van niet.
Als zij een huisje verderop een persoon treffen die ze voert zullen ze zich daar net zo thuis voelen.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 23:55

insun schreef:
1. Omdat hij vindt dat het hoofdkussen zíjn slaapplaats is en dat jíj maar een eind moet opschuiven als je dat vervelend vindt.

2. Omdat hij weet dat er na dat fluittoontje steevast iets lekkers komt en dáár wil hij wel voor naar huis komen.

Nee, even serieus: dankbaar zal hij niet zijn, omdat hij dat gevoel gewoon niet kent. Ik denk wel dat hij jullie prettig en vertrouwd gezelschap vindt, dat hij zich bij jullie prettig en geborgen voelt en op zijn manier heel veel van jullie houdt (wel alleen als dat hem uitkomt natuurlijk :+ ).

:=

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 23:56

Dat idee heb ik inderdaad zelf ook, dat ze 'houden van' niet echt kennen. Op welke manier dan wel :+

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 23:56

insun schreef:

Ik denk dat je redelijk gelijk heb :D Hahaha!!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 23:58

En waarom pikte hij van de week dan het ham van mijn brood af? :+ Omdat hij te weinig eten krijgt? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 23:59

Een kat kan zich wel heel erg hechten aan een mens, ik weet niet hoe die emotie in kattentaal eet.
Ik heb een pers van 14 jaar (Foto's in mn profiel) die een week niet gegeten heeft en dr hele vacht liet verklitten, niet naar buiten wilde toen ik een week op vakantie was.

Jullie begrijpen wel, ik ga niet meer graag op vakantie!!

Paulusjuh schreef:
En waarom pikte hij van de week dan het ham van mijn brood af?

Gewoon gebrek aan opvoeding :)

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 00:00

Maar als ze niet dankbaar zijn,
hoe zit het dan met dat ze altijd muizen enzo neerleggen voor de deur en dan naar je toe komen te miauwen omdat ze een muis voor je hebben gevangen?
Ik dacht dat ze dat altijd deden omdat ze zo dankbaar zijn ofzo
maar dat zal ik dan wel weer fout hebben :+

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 00:01

ik vind katten ook altijd zo bijzonder en ondoorgrondbaar. (is dat een woord? :P )

die van mij moet ook altijd op mijn kamer slapen, en anders idd keihard miauwen tot de deur open gaat.
als ik thuiskom begroet ze me altijd, als ik buiten ben loopt ze achter me aan

mijn idee van antwoorden op je vragen:

naast je kussen, omdat jij de leider bent en zij dat wil zijn dus zij de beste plek, dus jou plek wil hebben? (denk ik hoor)
of omdat ze dat knus vind, net zoals mijn vorige kat die ik als kind had altijd op of onder de dekens tegen me aan wilde slapen.
tijgers slapen ook altijd op een bultje dacht ik? (weet niet zeker)
en katten onderling ook.

naar huis komen als je fluit, omdat je haar roept, en eten geeft.
waarsch begint ze als ze je hoort aan de weg naar huis, missch is ze soms ver weg?

tranen idd om het zout.

maar hoe een kat ons ziet... ik weet het echt niet.
het is idd zo dat ze zo ergens anders gaan hokken als ze daar voer krijgen.
maar ondertussen zoeken ze ook zelf hun baasje uit,
en mijn jonge katje die we net een paar dagen hebben begint nu wel op mijn stem te reageren, en vind het ook fijn als ze aangehaald wordt,
terwijl ze van vreemde mensen nog bang is.
ik denk dat katten echt zelf hun mens uitzoeken, niet alleen om het voer, maar ook omdat het voor de kat zegmaar goed voelt.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 00:02

Hahaha hij heeft vroeger vast verkeerde vrienden gehad :+ Ik weet dat hij uit mijn beker wil drinken dus die zette ik heel wijs aan de kant. Kat springt naar boven, weg ham! :( Ben hem wel achterna gegaan :P

Wat vakantie betreft, wij zijn 2 weken weggeweest. Het is heel de tijd goed gegaan tot op de laatste dag. Hij begon in een plant te piesen en tot 2 keer toe over te geven. Toen we terugwaren, hebben we daar niets meer van meegekregen..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 00:03

Riss schreef:
Maar als ze niet dankbaar zijn,
hoe zit het dan met dat ze altijd muizen enzo neerleggen voor de deur en dan naar je toe komen te miauwen omdat ze een muis voor je hebben gevangen?
Ik dacht dat ze dat altijd deden omdat ze zo dankbaar zijn ofzo
maar dat zal ik dan wel weer fout hebben :+

omdat ze die heel trots willen laten zien :D
zo van, kijk eens wat ik gevangen heb!
dus ik denk dat ze ons wel zien als deel van de groep.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 00:04

Gelukkig heeft die van mij nog geen muizen gevangen, die komt altijd vlinders brengen! Leuk, die geven af, dus hij komt regelmatig thuis met gekleurde pootjes :+

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 00:06

TS wat schreef je nou? ... heb je je vriend (ook) uit het asiel gehaald..?? :oo
_/-\o_
Hij zal jou wel dankbaar zijn, vermoed ik ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 00:09

senna21 schreef:
TS wat schreef je nou? ... heb je je vriend (ook) uit het asiel gehaald..?? :oo
_/-\o_

Ach gossie :D Ja dat begreep ik dr ook uit hoor :P

Paulusjuh schreef:
Ik heb mijn kat op 8 december 2008 meegenomen uit een dierenasiel (samen met mijn vriend uietraard ;) )

En idd een kat moet je opvoeden, of je moet er geen probleen mee hebben dat hij je eten wegraust.
Hier hebben ze wel eens jackmouth gehad hoor, werkt prima.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 00:12

die v an mij houd echt wel van me hoor :+ geef haar nooit eten als ze komt op mijn gefluit, maar ze komt wel :P ze hebben vaste eettijden :P verder likt ze ook mijn gezicht af als er géén tranen op zitten, doet ze altijd als ik verdrietig ben, verder leert zze heel snel, en doet ze ook snel wat ik van haar vraag, eerst met snoepje en dan ook zonder snoepje uit zichzelf :P (betrapte haar vandaag in haar hangmatje die ik sinds zaterdag heb :+ eerst altijd snoepje als ze erin ligt en nu deed ze het dus zelf :') hoef ik tenminste niet meer te stikken haha) verder komt ze me altijd wakker maken als ik naar stage moet, sirrieus, anders was ik wel vaak te laat gekomen :+ verder blijft ze me wel uren aanstaren :+

nee maar snap dat het wel moeilijk te begrijpen is, het houden van met dieren :P

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 00:13

jackmouth?!

Hahahahah ja ik kreeg mijn vriend er gratis bij :+ Hahha. Nee ik ging in gezelschap van mijn vriend een kat uitzoeken. Zo beter? :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 00:14

Paulusjuh schreef:
Gelukkig heeft die van mij nog geen muizen gevangen, die komt altijd vlinders brengen! Leuk, die geven af, dus hij komt regelmatig thuis met gekleurde pootjes :+

de mijne komt met allemaal cadautjes :+ eendjes, kikkers, vogels en natuurlijk dé muis :+ gelukkig laatste tijd niet meer, ze is mank dus niet meer zo vklot als vroeger, toen ze nog een fitte serrialkiller was :+ ze bragt ze ook echt vaak bij mijn bed :') zelf een keer een muis bij mijn voeteneinde gevonden :+ en een feutus muis voor mijn bed :') als dit geen liefde is hahaha

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 00:16

Hahahahah wordt je opeens wakker met een dode muis tussen je tenen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 00:17

Paulusjuh schreef:
jackmouth?!

O dat is zeker iets West Fries :D In knapper ABN, 'op hun falie geven'
ook een kat kan opgevoed worden, hier kan alles op tafel blijven staan,
met twee katten en een hond.
Ze motten dr niet eens aan dúrven denken.

Maar begrijp dat een kat uit een asiel heel anders zijn zijn.

Gelukkig dat je vriendje niet uit het asiel komt.
lifaya schreef:
die v an mij houd echt wel van me hoor :+ geef haar nooit eten als ze komt op mijn gefluit,

Wil je niet uit je droom helpen, maar als hij een paar huizen verderop ook te vreten krijgt zal hij ook liefdevol aan komen rennen als ie te vreten krijgt...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 00:18

nou niet zozeer zo :+ ik werd wakker, zocht naar lipgloss, zocht tussen mijn lakens, zag de muis, en puk met grote trotse ogen naar mij kijken :') achjoh ik gooi die dingen gewoon in de prullebak en klaar ben ik :') ben het wel gewend :')

arme ding was trouwens net buiten in de regen :+ ze is pikzwart en het is donker buiten dus zag haar niet :') voelde die blik gewoon zo erg prikken hahaa en ja hoor, zeiknatte poes, vrolijk mekkerend naar binnen gehold :+

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 00:19

ja en toch was mijn vorige kat van vroeger altijd aan mij gehecht,
terwijl iedereen thuis haar wel eten gaf, net hoe het uitkwam.
maar ze was altijd bij mij, en echt mijn kat!
dus dat brengt me weer aan het twijfelen, dat het dus niet alleen om voer gaat...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 00:21

Chiqa onze poes krijgt niet bij andere te eten :) ze zit op 4 plekken: woonkamer, mijn kamer, onze tuin, tuin van de buren (omdat daar muizen zijn , aan de sloot) en dat was het :) ze is ook niet zoveel buiten, gezien haar mankementen :) onze andere kat echter krijgt waarschijnlijk wel eten bij andere mensen. Verder is ze ook eenkennig en erg op mij gesteld, kan in feite alles met haar doen, op mijn hooft zetten etc, het is echt mijn poes