Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Het zou kunnen dat ze daarom ernaast gaat zitten, alhoewel het raar gedrag is. Maar ik zou het idd even zo doen zoals jij het aan het doen bent, en bidden
. Eerst de lamp er weer op gezet en de hen ernaast gezet zodat ze er niet bij kan komen omdat ze meteen weer de warmte ging afschermen.
. Dat was dus geen goed plan. Maar met de warmtelamp alleen redden ze het ook wel. Maaar toch een gok genomen en onze 2 bejaarde dotjes erbij gezet. De onderdanige die al eens een nest heeft grootgebracht was wat venijnig, maar haar zus die zelfs nog nooit broeds is geweest accepteert ze wel als tante. Alleen weten de kuikentjes nog niet wat ze ermee aanmoeten. Ze doen er wel onderdoor al en pikken en krabben met haar mee maar slapen doe je onder de lamp. Terwijl Tooske ernaast ligt erover waakt met haar vleugels wat wijder zodat ze er wel onder kunnen. Nu zit er nog voor de zekerheid een rekje in waar de kuikens wel onderdoor kunnen maar zij niet maar dat kan als het zo goed gaat morgen ertussen weg.
logisch ook maar ik was er wel verbaasd over. Omdat ik toch meer wil gaan broeden en er 10 km verderop een broedmachine werd aangeboden waar ook kuikentjes inkunnen de eerste paar dagen van hun leven deze aangeschaft waar de 3 overgebleven eitjes rustig in liggen te warmen. En wie weet toch nog kuikentjes van dit legsel. Zou wel mooi zijn. Maar raar is het wel dat ze ipv na 20/21 dagen na 24 dagen en veel gerotzooi afgelopen 3 dagen toch nog leven.
Ik heb het nog een week aangekeken maar toen de eieren maar opengemaakt en dus 3 verrotte eieren kunnen weggooien.