hondenvoer vraag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

hondenvoer vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 10:36

tja de zoveelste. Ik kom er gewoon echt niet uit.

Ik weet dat de merken royal canin en eukanuba goed voer zijn. Maar wel verschikkelijk duur een zak van 15 kg kost al gouw 60 euro. Verder heb je dan oko nog rasgebonden voer (waar ik niet zo in geloof)

Ik wil later een duitse herder. Nu ben ik een beetje aan het kijken hoe en wat over voer. gewoon uit nieuwschierigheid. Maar als ik straks opmezelf zit tja dan is zo'n zak van 60 euro wel erg veel? Of doe ik er langer over?

Ik heb al geprobeerd om de samenstellingen/analyse enz van verschillende voeren bijelkaar te leggen/vinden maar dat wilt maar niet lukken. Ik bedoel je moet ook kijken hoeveel je geeft enz.

Een voorbeeld:
Stel ik koop een zak voer van 15 kg voor 35 euro en ik doe daar bijv 2 maanden mee.
MAar als ik bijv met een zak van rc of eukanuba een zak koop van 60 euro van 15 kg. doe ik er miss 3 maanden mee. Dan ben ik in verhouding weer goekoper uit

maar hoe weet ik dat??

Ik weet in bijna alle hondenvoerders zitten meestal alle stoffen die een hond nodig heeft.

Ik ben ook wel geintreseerd in alleen vlees voeren. Alleen ben je dan niet duurder uit? en hoe weet je of je hond dan alles binnekrijgt wat die nodig heeft??

Ik weet van carnivoer (als ik het goed zeg) heb je kompleete maaltijden. MAar vult dat vlees wel??

Ik heb nu een hond en die krijg RC. voro een zak van 4 kg betaal je al gouw 15 euro. Nu betalen me ouders dat. Maar als ik opmezelf woon tja dan wordt het waarschijnlijk lastiger. dus wat is nog meer goed voer! waar je mee in verhouding ook lang mee doet?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:43

Je koopt 2 zakken van 15kg maar met de ene doe je 2 maanden en met de ander 3? :?

Onze hond krijgt Cavom, een zak van 20 kg kost ongeveer €36,- we hebben een uit de kluiten gewassen Rottweiler en doen bijna een maand met zo'n zak.
Wij hebben met een dame van de dierenwinkel gesproken en zij weet veel van de diverse soorten voer af en zij raadde ons Cavom aan. Ook is er op hondenfora genoeg informatie te vinden over welk merk goed is en welke niet.

Alleen vlees geven wij niet, ik neem aan dat je daar duurder mee uit bent. Af en toe krijgt de hond wel Rodi of iets dergelijks. De ouders van mijn vriend halen 2 keer per jaar vlees bij een boer die zelf de koeien slacht, daar krijgt de hond de volgende keer ook wat van.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:45

nou een zak voer van 35 euro waar je 2 maanden mee doet kost je 17,50 per maand
en een zak voer van 60 waar je 3 maanden mee doet kost je 20 per maand
dus wat dat betreft klopte je berekening niet helemaal.
het klopt wel dat je van de 1 veel minder hoeft te geven dan van de ander :)

ik weet niet wat voor hond je hebt, maar daar moet je ook naar kijken.
ik heb een labrador die ik ecostyle voer moet geven omdat hij anders echt onder de uitslag komt te zitten, hij is voor zoveel dingen allergisch (zelfs voor granen)

als je hond overal goed tegen kan, gewoon kijken wat je er aan uit wilt geven en hoe je hond het er op doet, de ontlastig moet goed zijn de vacht moet mooi zijn....

edit: vers vlees is wel rendabel als je hond er tegen kan heel erg goed zelfs, er is een forum waar je heel veel kunt lezen erover...moet je even zoeken op barf

Wilawander

Re: hondenvoer vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:07

Ik heb zelf Duitse herders en ik voer RC German Shepard 24 en dat bevalt erg goed. 1 van mijn honden hadt maag/darmproblemen en huidproblemen, iets typisch voor Duitse herders. Sinds dit voer geen problemen meer en een topfitte hond.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:11

Tsja, wat is een goed voer?
Er zijn natuurlijk tal van goede voeders te koop, maar het belangrijkste is toch als je hond het er goed op doet.

Je hebt ook idd veel verschil qua brok. Bij het ene merk moet je meer geven als bij het andere merk....ligt er maar net aan hoeveel voedingswaarde er in een brok zit. Het is wel algemeen bekend dat als je RC, Eukanuba, Hills of Proplan voert dat de kwaliteit van de brok net iets hoger ligt dan bij een ander merk.
Dus met een hoogwaardiger voer doe je meestal wel langer dan met een b-merk, maar het wil niet zeggen dat het b-merk minder is voor je hond. Het is ook per hond verschillend.

Zelf voer ik al mijn honden Pro Plan en mijn puppen worden ook met dit voer grootgebracht. Daarnaast krijgen ze ook nog Duck Uitmuntend.
Ik ben zeer tevreden over dit voer en al mijn honden(9 stuks) doen het er allemaal stuk voor stuk hartstikke goed op. Nooit geen problemen gehad en met andere merken wel.

Groetjes pammie ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:01

met kvv hoef je zeker niet duurder uit te zijn....

als je groot kan inkopen (grote vriezer hebben) krijg je vaak korting,en er zijn kvv (kompleet vers voeders) die minder duur zijn als andere kvv soorten. (smuldier,rodi en AHV bijvoorbeeld),bv AHV kost voor 15 kilo 30 euro,dus 30 kilo voer voor 60 euro.

in kvv zit alles wat je hond nodig heeft,is nl Kompleet,dus aangevult met vitamines en mineralen.

en ja,dat vult goed genoeg hoor,waarom zou een brok meer vullen als vlees??

Barf kan je ook doen,maar verdiep je dan wel goed in de materie,en dan moet je echt stukken vlees willen voeren :)

daarnaast kan je niet zeggen hoeveel je hond gaat eten of nodig heeft,ik heb hier 6 honden welke allemaal verschillende hoeveelheden voer krijgen...terwijl ze zo ong allemaal even groot zijn /zelfde ras zijn.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:37

Er zijn véél soorten brokken, en je kan veel verschillende meningen hebben. De een is tevreden over het 1, de ander over het ander :).

Op de meeste voer sites staat wel het rantsoen voor een hond, met het gewicht erbij. Het gewicht van de hond hangt natuurlijk af van grootte en geslacht (en ras, maar dat is DH :P ).
Zo kan je vrij gemakkelijk uitrekenen wat je per dag kwijt bent aan voer, bij verschillende soorten. Verder ga ik met Kimmie mee, sommige honden krijgen voor een hoger gewicht de hoeveelheid voer, omdat ze bijv veel actiever zijn. Andere kant op kan natuurlijk ook ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:35

Kehylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:04

Ik vind eigenlijk maar 3 soorten hondenvoer goed (alle 3 de duurdere merken. Op school heb ik ook geleerd dat dit de 3 beste hondenvoedingen zijn).
Maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen mening.

Wij hebben thuis een Duitse herder en die krijgt eukanuba voer rasspecifiek.

Voor honden (vooral grote rassen) is de voeding die je geeft echt super belangrijik en ik vind dat je daar ook niet op moet bezuinigen.
Duitse herders zijn ook honden die in een korte tijd erg hard groeien en dan moet je er voor zorgen dat je speciaal voer hebt voor grote rassen.
Dat is beter voor zijn gewrichten etc.

Succes

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:23

Mijn jack russel krijgt eukanuba.. en daar doet hij het prima op!

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:26

Onze labrador krijgt vanaf pup af Eukanuba. Ze doet het er super op, zit goed in haar vacht (krijgen altijd van iedereen complimenten dat ze zo goed in t haar zit) en ze blijft mooi slank. Dus dan maar een duurdere zak voer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 13:56

Kehylan schreef:
Voor honden (vooral grote rassen) is de voeding die je geeft echt super belangrijik en ik vind dat je daar ook niet op moet bezuinigen.

Hier ben ik het volkomen mee eens, schrik altijd als mensen over geld gaan praten als het om een goede premium brok gaat, dit is immers de basis voor de rest van zijn leven :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:02

plutolover schreef:
Ik heb nu een hond en die krijg RC. voro een zak van 4 kg betaal je al gouw 15 euro. Nu betalen me ouders dat. Maar als ik opmezelf woon tja dan wordt het waarschijnlijk lastiger.

Het is geen antwoord op je vraag maar als duur voer waarschijnlijk al lastiger wordt om te betalen, hoe wil je dat dan doen met dierenarts rekeningen en als je hond bijv. speciaal dieetvoer meot hebben??

Ik heb een oudduitse herder die een leverziekte blijkt te hebben. de dierenarts wilde hem eigenlijk op speciaal voer hebben, maar gelukkig kon het opgelost worden met een medicijn over z'n eigen voer. dit speciale voer kwam op 70 euro per 14 kg/maand!! kreeg de keus, of dat voer of een medicijn a 35 euro per maand erbij.

nu heeft hij wat aan z'n heupen en krijg nu weer de keus, speciaal voer met extra;s voor z'n gewrichten of medicijnen. het voer komt op 75 euro per maand en de medicijnen rond de 60 euro. echt, je bent zo door je geld heen en je moet overal rekening mee houden.

Mijn hond doet het toevallig alleen goed op prins brokken (35 euro/15 kg.) maar het zal toch per hond verschillen. zou toch uitgaan van het duurdere voer. het duurdere voer hoef je in verhouding vaak minder van te geven dan het goedkopere voer.

qua vlees hoef je niet duurder uit te zijn dan een goede brok. inderdaad groot inkopen en dan wordt het al gauw goedkoper.

M_I_K_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:25

Wij hebben voor onze honden geen premium merken hondenvoer, maar ze zijn in topconditie!
Wij halen het voer bij een voer handelaar. Merk is Hertog.

Onze reu(Sheltie x Schotse Collie) van 9 jaar heeft darmproblemen en kreeg eerst dieetvoer van de dierenarts. Lam/rijst. Zak van 12,5 kg kost(te) 50 euro. Een kennis van ons had ook lam/rijst voor hun hond, alleen dan niet van de dierenarts. We hebben de samenstelling vergeleken en dat maakte niet veel uit. Toen hebben we getest of hij het op dat voer ook goed deed en dat gaat hartstikke goed. Hij eet het graag, heeft een glimmende vacht en geen last van zijn darmen. Wel heeft hij er iets meer van nodig per dag, maar in verhouding zijn we nog goedkoper uit, omdat een 15 kg zak 22 euro kost.

Onze Border Colliepup, teefje, van 9 maanden krijgt nog puppyvoer. Ook van dezelfde handelaar, hetzelfde merk. Zij doet het ook heel goed op dit voer. Ook een mooie vacht, vind het het ook heel lekker. Het is een energieke hond, maar ze kan genoeg energie uit het voer halen. Het voer is ook niet zo vet. We hebben Pedigree gehad, maar ik vond dat voer heel vet, hebben meer mensen dat?

Af en toe krijgen ze ook nog wat blikvoer door hun voer heen als extra-tje. Vinden ze erg lekker. Maar ik zou het niet ipv de brokken geven. Voor onze oude reu zou dat zowieso geen goede oplossing zijn, want als hij er te veel van eet krijgt hij gelijk last van zn darmen.

Met het premiumvoer hoef je wel minder te voeren in de meeste gevallen. Dus ik denk dat het uitproberen is.

Veel succes ermee!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:10