plutolover schreef:Ik heb nu een hond en die krijg RC. voro een zak van 4 kg betaal je al gouw 15 euro. Nu betalen me ouders dat. Maar als ik opmezelf woon tja dan wordt het waarschijnlijk lastiger.
Het is geen antwoord op je vraag maar als duur voer waarschijnlijk al lastiger wordt om te betalen, hoe wil je dat dan doen met dierenarts rekeningen en als je hond bijv. speciaal dieetvoer meot hebben??
Ik heb een oudduitse herder die een leverziekte blijkt te hebben. de dierenarts wilde hem eigenlijk op speciaal voer hebben, maar gelukkig kon het opgelost worden met een medicijn over z'n eigen voer. dit speciale voer kwam op 70 euro per 14 kg/maand!! kreeg de keus, of dat voer of een medicijn a 35 euro per maand erbij.
nu heeft hij wat aan z'n heupen en krijg nu weer de keus, speciaal voer met extra;s voor z'n gewrichten of medicijnen. het voer komt op 75 euro per maand en de medicijnen rond de 60 euro. echt, je bent zo door je geld heen en je moet overal rekening mee houden.
Mijn hond doet het toevallig alleen goed op prins brokken (35 euro/15 kg.) maar het zal toch per hond verschillen. zou toch uitgaan van het duurdere voer. het duurdere voer hoef je in verhouding vaak minder van te geven dan het goedkopere voer.
qua vlees hoef je niet duurder uit te zijn dan een goede brok. inderdaad groot inkopen en dan wordt het al gauw goedkoper.