Hoe ziet jou kattenren eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Hoe ziet jou kattenren eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 17:17

Ik heb een HTK & een Britse Korthaar en die mogen beide gewoon naar buiten, we wonen heel afgelegen met een grote tuin en als ze van ons terein afgaan zitten ze op het land. De HTK vind je wel regelmatig op land. De brit ligt altijd gweoon bij de tuindeur wat in de tuin en vangt soms wat muisjes in de boswal van ons en verder ligt ze binnen.

Maar nu krijg ik over een paar weken m'n Heilige Birmaantje en wil ik voor haar toch wel een kattenren.
Nu moet ik dus wat inspiratie hebben, dus ben ik benieuwd hoe jullie kattenren eruit ziet. (Foto's ?)

zonnebloem18

Re: Hoe ziet jou kattenren eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:56

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:41

Wij hebben er een van aluminium; in feite is het een voliére ;)

Afbeelding
Helemaal op maat laten maken,kostte 300 euro ,zelf in elkaar gezet.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 08:55

Wat is een HTK=
en wat voor Britje heb jij=

Limoen schreef:
Ik heb een HTK & een Britse Korthaar en die mogen beide gewoon naar buiten, we wonen heel afgelegen met een grote tuin en als ze van ons terein afgaan zitten ze op het land. De HTK vind je wel regelmatig op land. De brit ligt altijd gweoon bij de tuindeur wat in de tuin en vangt soms wat muisjes in de boswal van ons en verder ligt ze binnen.

Maar nu krijg ik over een paar weken m'n Heilige Birmaantje en wil ik voor haar toch wel een kattenren.
Nu moet ik dus wat inspiratie hebben, dus ben ik benieuwd hoe jullie kattenren eruit ziet. (Foto's ?)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 09:10

HTK= Huis tuin en Keuken kat :)

Wij hebben dezelfde als MamaMiesje. Ook twee panelen bij drie .

Binnenkort willen we die vans ons uitbreiden

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 09:13

Ja natuurlijk, wat stom zeg. :o Had het kunnen weten :+
deflin schreef:
HTK= Huis tuin en Keuken kat :)

Wij hebben dezelfde als MamaMiesje. Ook twee panelen bij drie .

Binnenkort willen we die vans ons uitbreiden

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 15:21

mooney1 schreef:
Wat is een HTK=
en wat voor Britje heb jij=

Limoen schreef:

Ik heb een lilac kleurig britje :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:48

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:02

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 21:06

Ja dat zou ik wel willen maar dan moeten we een halve hectare afzetten := En het bedrijf zit er ook bij in dus dat gaat niet lukken. Dan maar een lekker grote ren :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:19

Als je goed kijkt is ook niet mijn héle tuin afgezet, ik heb nog een stuk gras naast het huis van 5 bij 25 mtr. anders wordt de ren wel heeeeeeel groot. Is ook niet af te zetten vanwege een perenboom die daar ook nog staat.
Het terras op mijn foto´s is 4,5 bij 5 meter en aan de andere kant van de hooiberg zit nog een stuk wat in verbinding staat met dit terras. Ze hebben dus lekker de ruimte. Zo´n ren is betrekkelijk makkelijk te maken, dit gaas is er in 2 meter hoog (én 25 mtr lang dan kom je een heel eind!) en dat is voldoende hoog om zelf ook in te kunnen lopen ;)

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:20

Ik ga ook nog een ren maken in december of januari.
In juli is een kat van mij doodgereden en dat wil ik niet nog een keer meemaken.
Heb nu nog een oude poes van 15 en een kitten van 12 weken en straks nog een Britje van 12 weken en die mogen er dus echt niet uit!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:26

hmm,. fotos heb ik niet helaas..
wij hebben boven de deur een tunneltje met een kattenluik (ze kunnen via een plankje een krabpaal enz bij het luik komen)
de tunnel komt uit in een soort erkertje, 1 meter boven de grond, 1,5 meter hoog, 1,5 diep en 2,5 breed. en dit ''erkertje'' zit aan de flat, grondoppervlak in een 3hoekvorm, 1 bij 1 de rechte zijden. en dit stuk is 2,20 ongeveer hoog :) met een golfplaat erop :)
plankjes en 2 bloembakken als mandje (vinden ze leuk ;+ ) en een kattenbak :)
3 katten overigens, die vrije in/uitloop naar hun kooi hebben :D
(geheel vervaardigd van hout en groene rechthoekige gaas :) )

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 23:37

Onze katten zijn eigenlijk gewend om alleen mee naar buiten te gaan als wij buiten zijn, vreemd genoeg willen ze ook niet buiten zijn als wij binnen zijn. Om hun toch een buitenplaatsje te geven hebben we een kleine ren gemaakt. De eerste reactie van onze kater was "leuk, ik kan hier lekker in het zonnetje liggen". Hij komt ook elke dag buiten. Eerste reactie van poes was "leuk, naar buiten... maar welke idioot heeft die draad hierneer gezet..." en ze ging in gevecht met de afrastering. Ik heb er ergens foto's van staan..... maar weet niet waar! Ik ga morgen op zoektocht of zal even een verse foto maken. Alvast een beschrijving: we hebben het rennetje tegen de bijkeuken aangezet, een gat in de muur gemaakt en het is de bedoeling dat daar nog een luikje voorkomt wat door onze kater geaccepteerd wordt. Hij wil geen standaard luikje, dan vertikt hij het om naar buiten te gaan. Moet dus nog iets op gevonden worden. Verder heb ik twee ligplankjes erin, met elkaar verbonden door een brugje. Momenteel staat er ook nog een tuinstoeltje in dat vaak gebruikt wordt, zowel door de katten als door manlief die het rennetje soms als overdekt rookhok gebruikt.