ik heb een buiten konijn die ondertussen dit jaar alweer 8 á 9 jaar is, ieder jaar komt ze steeds slechter in haar vachtje te zitten.
Dus ik zat er overna te denken om mijn konijn naar binnen te doen, (uiteraard gaat dat geleidelijk) hoeft niet per defenitie deze winter, maar het stond wel in de planning.
Ik heb ook een oud konijn van 8 jaar met culicuni. Ze heeft een dikke vacht en een plek om te schuilen (zit altijd in een grote ren) en veel hooi om zich in te verstoppen. Ik zat ook te twijfelen om haar binnen te halen, maar ze vindt het zo heerlijk buiten en is ook nog nooit binnen geweest. Ook haar vriendjes zitten buiten, dus kijk ik het ook dit jaar maar even aan. Sorry, hier heb je niet zo veel aan...
pluche_pluus
Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-09 17:23
nou het is toch wat hè
ik ben er vergeten bij te zetten dat ik ook nog 2 kittens in huis het rond monsteren.... mijn ouders gebruikte als argument dat ze altijd al buiten was, dus nu ook niet hoeft....
Anoniem
Geplaatst: 08-10-09 19:16
Nee zou het niet doen, als dit dier gewoon beschutting kan zoeken en geen tocht, goed wintervoer dan is het zelfs béte rom hem niet te verkassen. Het kan nog wel eens het einde van zijn konijnenleven betekenen.
Ik heb altijd zeer oude konijnen gehad ( worden toch gemiddels wel 12-13 jaar) Heb er nu een van 12, en die blijven met weer en wind gewoon buiten. Dat zijn ze gewent. Oude gebouwen moet je nooit verplaatsen
marleen_usar
Geplaatst: 08-10-09 19:18
Mijn konijn komt alleen in huis vlak voor de kerst(niet in de pan hoor).
pluche_pluus
Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-09 13:34
hahaha oude gebouwen niet verhuizen, nee hij heeft gewoon zijn hok, en ik draai het van de winter altijd om, zodat de wind eroverheen gaat en niet erin.
francaa
Geplaatst: 10-10-09 11:05
Als je een goede windvrije plek uitkiest en zorgt dat er geen kieren of iets in het hok zitten kan het prima hoor. Eventueel kun je nog een oude deken over het hok leggen & gewoon veel stro erin proppen.
Zou hem gewoon laten staan dan, het dier kan nog wel eens ziek worden als het zo radicaal naar binnen wordt gehaald (Dus van de koude naar de warmte) Ik heb nog nooit een konijn ziek gehad, en ze worden hier allemaal verschrikkelijk oud, althans ik vidn 15 een mooi leeftijd
Konijnen kunnen beter tegen kou, dan tegen warmte.. dus ik denk dat je er verstandig aan doet om m buiten te laten en idd lekker veel stro en een deken over het hok.
pluche_pluus
Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-09 18:43
ik doe als het vriest altijd een deken over het open vlak zegmaar, zodat de waterflesjes ook minder snel bevriezen.