Een maand of 2 geleden kwamen mijn ouders op bezoek en ze hadden een hondensnack bij ven de C1000 voor onze hondjes (dwergpincher en vlinderhondje).
Na een klein uur werd de vlinderhond ziek, gaf over , moest poepen, was gedesorienteerd en haar tanvlees en tong waren spierwit.
Ze lag in het gras en deed helemaal niks meer, en ik dacht dat ze voor mijn ogen dood zou gaan.
Naar de DA, maar ondertussen dat we daar naartoe reden, werd ze weer wat alerter en daar aangekomen, kon de DA niks vinden, dus gingen we 100 euro lichter naar huis.
Nu komen mijn ouders afgelopen Zondag weer op visite met een hondensnack natuurlijk, en wat denk je, binnen een half uur is de vlinderhond weer helemaal ziek, met bleek tandvlees, en heel veel drinken om het vervolgens weer meteen uit te spugen.
Nu blijkt dus dat ze ergens harstikke allergisch voor is wat in die snack zit en daardoor in Shock raakt.
Heel haar bloeddruk valt dan weg , wat het witte tanvlees en tong verklaard, en ze wordt kortademig omdat haar hart heel hard moet pompen om het bloed nog rond te krijgen omdat de aders op dat moment verwijdt zijn.
Mijn hondje had dus zomaar kunnen overlijden.
Ik heb de C1000 gebeld, en heel het verhaal verteld en zij zouden de fabrikant om een uitgebreide lijst met stoffen vragen die in die snack zitten.
Het betreft hier dus de "Speksnack" van de C1000.
Gelukkig heeft mijn hond er niets aan overgehouden en de andere heeft nergens last van gehad, maar het is toch wel even schrikken, als je denkt dat je hondje van anderhalf jaar het loodje gaat leggen.
Hebben meer mensen dit ooit meegemaakt ?