Hond allergische reaktie op snoepje en in shock !!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

darwin

Hond allergische reaktie op snoepje en in shock !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 18:22

Hoi,
Een maand of 2 geleden kwamen mijn ouders op bezoek en ze hadden een hondensnack bij ven de C1000 voor onze hondjes (dwergpincher en vlinderhondje).
Na een klein uur werd de vlinderhond ziek, gaf over , moest poepen, was gedesorienteerd en haar tanvlees en tong waren spierwit.
Ze lag in het gras en deed helemaal niks meer, en ik dacht dat ze voor mijn ogen dood zou gaan.
Naar de DA, maar ondertussen dat we daar naartoe reden, werd ze weer wat alerter en daar aangekomen, kon de DA niks vinden, dus gingen we 100 euro lichter naar huis.
Nu komen mijn ouders afgelopen Zondag weer op visite met een hondensnack natuurlijk, en wat denk je, binnen een half uur is de vlinderhond weer helemaal ziek, met bleek tandvlees, en heel veel drinken om het vervolgens weer meteen uit te spugen.
Nu blijkt dus dat ze ergens harstikke allergisch voor is wat in die snack zit en daardoor in Shock raakt.
Heel haar bloeddruk valt dan weg , wat het witte tanvlees en tong verklaard, en ze wordt kortademig omdat haar hart heel hard moet pompen om het bloed nog rond te krijgen omdat de aders op dat moment verwijdt zijn.
Mijn hondje had dus zomaar kunnen overlijden.
Ik heb de C1000 gebeld, en heel het verhaal verteld en zij zouden de fabrikant om een uitgebreide lijst met stoffen vragen die in die snack zitten.
Het betreft hier dus de "Speksnack" van de C1000.
Gelukkig heeft mijn hond er niets aan overgehouden en de andere heeft nergens last van gehad, maar het is toch wel even schrikken, als je denkt dat je hondje van anderhalf jaar het loodje gaat leggen.
Hebben meer mensen dit ooit meegemaakt ?
Afbeelding

eempiej

Re: Hond allergische reaktie op snoepje en in shock !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:27

Zo daar ben je dan mooi klaar mee. Gelukkig ben je er nu wel achter hoe het zit, en is de C1000 gehoorlijk behulpzaam!
Ben wel benieuwd welke stof het dan is waar ze niet tegen kan!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 18:34

Ze waren echt heel erg vriendelijk en vonden het heel zielig voor het hondje en ze vroegen ook wat ik aan DA kosten kwijt was, dus ik ben benieuwd of ik ook nog iets vergoedt krijg, ook al kunnen hun er natuurlijk niets aan doen dat mijn hond een allergische reaktie heeft.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 22:38

Heeft verder niemand dit ooit meegemaakt , dat je hond een allergische reaktie had op bepaald voer of hondensnoepjes ?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:41

ja mijn hond kan niet tegen de honden snoepjes van de ah

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:43

Die Speksnack heb ik geen ervaring mee. Klinkt heel stom, maar heb je er zelf al aan geroken en eventueel tegen je tong aan gehouden?
Die snack van de gedroogde kipfilet van de C1000 is namelijk echt GIGAzout.... Misschien dat het hem in de toevoegingen zit. Zo'n hondje is natuurlijk maar klein...

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:45

Wat goed dat je het op internet zet, een gewaarschuwd mens..... ;)
Gelukkig heeft je hondje er niks aan overgehouden, en neemt de c1000 het serieus op.
Gelukkig zelf geen ervaringen mee gehad, maar hier krijgen ze geen snoepjes :+

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:46

Van veel zout zou de bloeddruk juist moeten stijgen en niet dalen.

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:49

Ik heb het wel eens gehad met een snack met kip van de dierenwinkel. Mn hond kreeg dikke ogen, overal bulten en ze ging ook moeilijk ademhalen.. En dit allemaal in een hele korte tijd (gelijk ermee naar de DA geweest natuurlijk). Mijn hond heeft waarschijnlijk een reactie op de kip gehad, heb dr nooit meer een kippensnack gegeven en zo'n allergische reactie heeft ze nooit meer gehad gelukkig.

Kan me voorstellen dat je dr van bent geschrokken, gelukkig weet je de oorzaak nu! ben benieuwd of er gekke dingen in de snack zitten.