katteneigenaren in Woerden opgelet!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

katteneigenaren in Woerden opgelet!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 14:36

050206051012

Re: katteneigenaren in Woerden opgelet!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:41

Stelletje hufters!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:46

Ik zou hen opzoeken en kapot schieten. Wat een eikel zeg.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 09:51

Het was gisteren op Hart van Nederland, die arme kindertjes die nu hun ene poes moeten missen en die andere die ook beschoten was en nu met een pin in zn pootje loopt... :n _-:(
echt diep triest dit soort mensen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 09:57

En als je dan het topic "Katten en Burenprobleem" leest en de reacties onder dit artikel zegt dat al genoeg.

Neem eens de verantwoordelijkheid over je dier, dan had dit niet gebeurd hoor! Die man is het zo zat, dat hij het op een (niet goedgekeurde!) manier oplost. Hij weet waar die het over heeft en schiet niet elke willekeurige kat dood, want hij doet nog wel een briefje door de deur. Dat dan weer wel. Ik vind het heel sneu voor de katten, die nu als gevolg van hun baasjes, het met hun leven hebben moeten bekopen.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 09:59

Diep triest en erg laf om zonder naam een briefje te sturen. Ik kan me hier heel erg over opwinden. Gister kwam de buurvrouw van mijn zusje klagen dat ze de kat binnen moet houden omdat ze de kat wat aandoet als die nog een keer in de tuin komt. En dan zijn er nog bokker (zogenaamde dieren liefhebbers) die dit normaal gedrag vinden nou daar kan ik met mijn kop niet bij sorry.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:00

Dat ben ik met je eens Caesar, mensen moeten hun verantwoordelijkheid nemen.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:02

Ik vind het echt niet kunnen...

Caesar.. Ik moet zeker zeggen dat wij het gruwelijk irritant vonden als er steeds katten in onze tuin kwamen en daar maar hun behoefte deden, de boel omploegden, want dat gebeurde..
Nu komen ze er niet zo snel meer in, ivm schutting en hekje aan de andere kant van de tuin.. Hekje weliswaar geplaatst voor de hond, en niet voor de katten..
Maar.... De andere kant, een katten-eigenaar kan niet de kat zeggen dat ie niet in de tuinen mag komen.. Dus een briefje oid zal ook weinig uithalen. Oplossing heb ik dus niet, maar hoe dan ook vind ik het misselijk dat iemand het zo ver in zijn bol krijgt om het dan maar zo op te lossen.. :n Kan ik heel slecht tegen in elk geval..

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:05

Ik ben het er zeker mee eens dat mensen hen verantwoording moeten nemen. MAAR praat er eerst over zoek samen een oplossing en ga geen dieren doodschieten.

De pony van onze buurman vreet onze bomen kapot, ze komt orver het draad op ONS erf. We hebben verschillende keren hierover proberen tre praten en een oplossing te zoeken maar we krijgen geen gehoor. Moet ik die pony nu ook kapot knallen omdat die de bomen op eet ?????? Of mag dat alleen bij katten ????

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:06

Midasje schreef:
En dan zijn er nog bokker (zogenaamde dieren liefhebbers) die dit normaal gedrag vinden nou daar kan ik met mijn kop niet bij sorry.

Ik weet niet of deze opmerking op mij gericht was, maar ik reageer er maar even op. Ik keur dit gedrag niet goed, en ik zou ook nooit een kat doodschieten. Maar ik kan me de reactie wel voorstellen van deze man.
En ik blijf erbij dat het achteraf piepen is, als het beestje doodgaat, terwijl het hun eigen schuld is. 9 van de 10 hebben geen kattenluikje zodat de kat naar binnen kan of hun dier komt helemaal niet binnen. Daarnaast neemt niemand de taak de tuin af te zetten zodat kat in eigen tuin blijft. Ja, dan heb je de kans dat je een kattenhater, een auto, of een hond tegenkomt en de kat het niet red... Ik maak me daar druk om!

@Midasje: Blijkbaar helpt praten dus niet altijd en zijn er inderdaad mensen die niet hun verantwoordelijkheid nemen. DIt soort kleine dingen, kunnen gigantische ruzies veroorzaken met alle gevolgen van dien...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:08

belachelijk....ik begrijp die eigenaren van die kat ook niet...als je na z'on (belachelijk)briefje je kat toch nog buitenlaat..
Ik zou toch echt zorgen dat mijn kat de tuin niet uitkon,met zo'n achterlijke buurman.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:08

@ caesar het sloeg niet op jouw je was me net voor met posten :D
Maar ik keur het in geen geval goed, net zo min dat ik het goedkeur dat een kat aan zijn lot is over gelaten door het zogenaamde baasje.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:13

Dan te bedenken dat mijn kat zon kogel in zijn rug heeft gehad ;( Gelukkig overleeft.
Andere kat heeft zijn oor krom staan door zon kogel.
Klinkt hard, maar ben blij dat die man dood is.. was een buurman achter ons

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:20

jezus die reacties bij dat artikel he :?

Citaat:
katten komen er steeds meer, dat komt omdat er geen belasting geheven word, dus goedkoper, en je zet ze buiten, en niet gecastreerd of gestreriliseerd,(want dit kost weer geld) met alle gevolgen van dien.Kattenbezitters kennen geen verantwoording,worden ze overreden dan haal je gewoon een nieuwe, is toch ook lekker gemakkelijk zo, zelfs over de rug van buren, je lekker nergens wat van aantrekken!!! (buiten de mensen die hun katten als huisdier houden,en deze dus wel goed verzorgen)

hoe bedoel je over 1 kam strijken... mijn poes en kat zijn gecast/gesteraliseerd en de poes mag niet snachts buiten zijn en is zoiezo meer een binnenpoes, de ander ligt altijd in de tuin bij buren die het altijd supergezellig vinden... en nee ik zal wel een tijdje kapot zijn als mijn lieve pukkie iets overkomt!

Ik ken zelf vrij weinig mensen die hun kat of poes niet steraliseren, er loopt hier in de buurt 1 of 2 katers rond, maar de poezen hier (op 1 na toendertijd, helaas zwanger geworden, inmiddels gesteraliseerd) zijn dus allemaal gesteraliseerd.

Snap niet dat mensen vinden dat je dit op zo'n manier op moet lossen :n dan gooi je maar een emmer water over die kat heen ofzo, maar neerschieten? stel er zitten de hele tijd kinderen met een bal te spelen, komt dikwijls perongeluk in je tuin, en al een aantal beeldjes en bloemen zijn kapot.... geeft het dan jou het recht om die kinderen maar neer te schieten omdat de ouders er niks tegen doen? :n nee de mentaliteit zeg...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:24

Caesar schreef:
En als je dan het topic "Katten en Burenprobleem" leest en de reacties onder dit artikel zegt dat al genoeg.

Neem eens de verantwoordelijkheid over je dier, dan had dit niet gebeurd hoor! Die man is het zo zat, dat hij het op een (niet goedgekeurde!) manier oplost. Hij weet waar die het over heeft en schiet niet elke willekeurige kat dood, want hij doet nog wel een briefje door de deur. Dat dan weer wel. Ik vind het heel sneu voor de katten, die nu als gevolg van hun baasjes, het met hun leven hebben moeten bekopen.

Met Caesar eens.
Dat die persoon het op deze manier probeert "op te lossen" is niet de manier.
Wellicht gaan de ogen los van de andere katteneigenaren en houden ze hun dieren binnen.