kwaadaardig tumor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quera

kwaadaardig tumor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 22:35

ik heb een franse bulldog, hij is 12 jaar. dus al redelijk oud. dit jaar is zn oog eruit gehaald omdat er druk achter kwam . hij kan daar prima mee leven totaal geen problemen mee. maar nu heeft hij een tumor bij zn anus. hij is al naar de DA geweest. die stuurde ons door naar Terneuzen. het is kwaadaardig. ze willen hem nu verdoven en kijken hoe diep het zit. alleen ze hebben heel veel kans dat ze daarbij de kringspier beschadigen en dat betekend dus dat hij alles laat lopen. en dan is het nog maar de vraag of hij uit de narcose komt. omdat het een bulldog is en hij is al redelijk oud. ook is hij dit jaar geopereerd

ik weet het echt niet meer! |(
Laatst bijgewerkt door quera op 05-10-09 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Nijn

Re: kwaadaardig tumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:37

Potver zeg wat een rotnieuws :(:)

Ik denk dat je voor jezelf goed moet afvragen of het alle risico's waard is om verder te onderzoeken, pittige keuze sterkte ermee!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:39

Ik sluit me aan bij Nijn :(:)
En waar in Leusden dan? Ik zit hard te denken, maar zou zo geen kliniek kunnen bedenken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 22:40

Terneuzen

typfoutje :o

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:41

Hoi,

Ik werk zelf bij een tweelijns dierenkliniek.

Het is echt iets waar je heel goed over na moet denken.
Heeft je hond er erg veel last van?

De narcose opzich moet niet echt een probleem zijn, het enige waar goed opgelet moet worden dat hij pas ge-extubeerd kan worden als hij echt goed wakker is, met het oog op het lange verhemelte.

Ontzettend moeilijk om er iets over te zeggen.
Ik denk dat het verstandig is zoveel mogelijk informatie in te winnen (en evt second opinion) over wat de kansen zijn.
En het is zaak er goed over te denken wat je wil en wat je niet wil.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 22:43

Paintlinger schreef:
Hoi,

Ik werk zelf bij een tweelijns dierenkliniek.

Het is echt iets waar je heel goed over na moet denken.
Heeft je hond er erg veel last van?

De narcose opzich moet niet echt een probleem zijn, het enige waar goed opgelet moet worden dat hij pas ge-extubeerd kan worden als hij echt goed wakker is, met het oog op het lange verhemelte.

Ontzettend moeilijk om er iets over te zeggen.
Ik denk dat het verstandig is zoveel mogelijk informatie in te winnen (en evt second opinion) over wat de kansen zijn.
En het is zaak er goed over te denken wat je wil en wat je niet wil.

hij heeft er op dit moment geen pijn aan maar het groeit wel.dus op een gegeven moment kan de ontlasting er niet meer uit.

Het probleem met de narcose is dat hij pas geleden al geopereerd is en de laatste keer had hij het heel benauwd gekregen

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:45

Wij hebben heel veel ervaring met Bulletjes en mopsjes en tot op heden nog nooit écht problemen gehad door de narcose zelf.
Het is alleen zaak dat de tube er niet te vroeg uitgaat, want dan hebben ze nog geen kracht genoeg om zelf goed genoeg te kunnen ademen. (denk eerlijk gezegd dat, dat is wat toen plaatsgevonden moet hebben.).

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 08:19

Paintlinger schreef:
Wij hebben heel veel ervaring met Bulletjes en mopsjes en tot op heden nog nooit écht problemen gehad door de narcose zelf.
Het is alleen zaak dat de tube er niet te vroeg uitgaat, want dan hebben ze nog geen kracht genoeg om zelf goed genoeg te kunnen ademen. (denk eerlijk gezegd dat, dat is wat toen plaatsgevonden moet hebben.).

dat zou inderdaad kunnen.maar ben bang dat hij het niet rede ivm dat hij al 12 jaar is en dit jaar al geopereerd is .

Wilawander

Re: kwaadaardig tumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:15

Op zich is de narcose vantegenwoordig zo goed te verwerken dat dat op die leeftijd mits verdre goed gezond geen probleem hoeft te zijn. Wel aan te raden is om een bloedonderzoek te doen voor de tijd zodat je zeker weet dat lever en nieren goed functioneren zodat de narcose goed kan worden afgebroken. Anders komen ze dagen na de narcose in de problemen en gaat het als nog fout.

Heb wel ervaringen met deze soort O.P. en het ligt een beetje aan de groote of het een kans van slagen heeft of niet. Vaak heb je weinig keus want als het knapt ben je nog verder van huis.

Succes

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 11:28

ze weten niet hoe groot en diep het is. en als het te diep zit en ze beschadigen iets dan laat hij alles lopen. en dan is het gelijk afgelopen. hij is verder wel gezond alleen hij is minder actief als eerst maar dat is denk ik niet zo raar met zn 12 jaar.